Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İmâm Şâfiî (ö. 204/820)’nin İcmâ Anlayışı

Yıl 2013, , 89 - 106, 01.04.2013
https://doi.org/10.5281/zenodo.3344408

Öz

İslam hukuk metodolojisinin oluşum ve gelişim süreci içinde önemli bir yer işgal edip bu süreçte merkezi bir konumda bulunan ve sonraki İslam hukuk usûlcülerini etkilemiş olan İmâm Şâfiî’nin icmâ hakkındaki düşünceleri son derece karmaşıktır. Onun icmâa dair yaklaşımının anlaşılabilmesi, bilgi teorisini anlamaktan geçer. İmâm Şâfiî, teoride ideal icmâı arayarak çoğunluğun ve Medine ehlinin icmâı gibi belli bir bölgenin icmâını reddetmiş, pratikte ise klasik fıkıh usulü geleneğince de kabul gören çoğunluğun icmâını kabul etmek zorunda kalmıştır

Imam al-Shafi’s Understanding of Ijma’ (Consensus)

Yıl 2013, , 89 - 106, 01.04.2013
https://doi.org/10.5281/zenodo.3344408

Öz

Imam al-Shafi’s Understanding of Ijma’ (Consensus) Imam al-Shafi, who occupies an important place in the process of formation and devel- opment of Methodology of Islamic law and has a central location in this process and the subsequent impact on Methodologists of Islamic law, has got extremely complex ideas about ijma’. To understand Imam al-Shafi’s approach to ijmâ, we need first to understand his theory of knowledge. In theory, he denies the ijma’ of majorities and the ijma’ of local people, for instance the ijma’ of Madinah people, to seek ideal ijma’. However in practice, he had to accept the ijma’ of majorities, as it was accepted i accordance with the classical Islamic jurisprudence tradition.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları
Diğer ID JA73JJ53YU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Adem Yenidoğan

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

ISNAD Yenidoğan, Adem. “İmâm Şâfiî (ö. 204/820)’nin İcmâ Anlayışı”. Marife Dini Araştırmalar Dergisi 13/1 (Nisan 2013), 89-106. https://doi.org/10.5281/zenodo.3344408.