BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin okul yönetiminin farklılıkları yönetme becerilerine ilişkin algılarının kişisel anlam profilleri ve kurum içindeki informal ilişkileri açısından incelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 44 Sayı: 44, 33 - 52, 31.10.2016
https://doi.org/10.15285/maruaebd.286484

Öz








Bu araştırmada öncelikli olarak, öğretmenlerin okul yönetiminin farklılıkları yönetme becerilerine
ilişkin algıları, kurum içindeki informal ilişkileri ve kişisel anlam profilleri arasındaki ilişkinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın bir diğer amacı ise öğretmenlerin okul yönetiminin
farklılıkların yönetimine ilişkin algılarının, kurumdaki informal ilişkilerinin ve kişisel anlam
profillerinin; cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim durumu, çalışma şekli, branşı, okul türü, hizmet
süresi ve bulunduğu okuldaki hizmet süresi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını
ortaya koymaktır.


Araştırmanın örneklemini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Gaziosmanpaşa
ilçesindeki 12 farklı okuldan 301 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlere
Farklılıkların Yönetimi Ölçeği, İnformal İlişkiler Ölçeği, Kişisel Anlam Profili ve Kişisel Bilgi
Formu uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel çözümlemeleri “SPSS 15 for Windows” paket programı
ile gerçekleştirilmiştir. Analiz yöntemleri olarak da ortalama (x), standart sapma (ss), frekans (N),
yüzde (%), bağımsız gruplar t-testi, ANOVA ve Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. 




Kaynakça

  • Aydın, A.R.(2005).Din ve psikoloji ilişkisi üzerine. Din bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 1(4),15-29. Balyer, A. ve Gündüz, Y. (2010). Yönetici ve Öğretmenlerin Okullarında Farklılıkların Yönetimine İlişkin
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Ekşi

Meryem Aksak Bu kişi benim

Neslihan Yaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2016
Kabul Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 44 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Ekşi, H., Aksak, M., & Yaman, N. (2016). Öğretmenlerin okul yönetiminin farklılıkları yönetme becerilerine ilişkin algılarının kişisel anlam profilleri ve kurum içindeki informal ilişkileri açısından incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 44(44), 33-52. https://doi.org/10.15285/maruaebd.286484