Year 2017, Volume 46, Issue 46, Pages 59 - 74 2017-06-01

Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının etkisi

Gonca HARMAN [1] , Dilek ÇELİKLER [2]

276 837

Bu araştırmada tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde ATBÖ yaklaşımının öğrenme, kavram

yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesi üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmaya fen bilgisi

eğitimi anabilim dalı birinci sınıfta öğrenim gören 45 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada

tek örneklem ön test - son test desen kullanılmıştır. Çalışma yaprakları uygulama öncesi ön

test, uygulama sonrası son test şeklinde uygulanarak veriler toplanmıştır. Araştırmada sodyum

asetat, kalsiyum nitrat ve amonyum klorür tuzlarının asidik, nötr ya da bazik olma durumları

sorgulanmıştır. Deneysel etkinlik sırasında doldurmaları için öğretmen adaylarına ATBÖ öğrenci

şablonu verilmiştir. Uygulama sonunda öğretmen adaylarından ATBÖ yaklaşımına ilişkin

düşüncelerini ifade etmeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda ATBÖ yaklaşımının tuzların

hidrolizi konusunu öğrenme ile kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesi üzerinde etkili

olduğu saptanmıştır. Öğretmen adaylarının ATBÖ yaklaşımına yönelik olumlu düşüncelerini ön

bilgileri açığa çıkarma ve yeni öğrenilen bilgilerle karşılaştırma; anlamlı, kalıcı, kolay ve eğlenceli

öğrenmeyi sağlama; tartışma ve fikir alışverişleri ile grup etkinliklerine katılım; raporu aşama

aşama ve bilinçli yazma ve deneyi farkında olarak yapma şeklinde ifade ettikleri belirlenmiştir. Az

sayıda öğretmen adayının ise uygulamanın uzun sürdüğünü ve zor deneylerde uygulanmasının

güç olduğunu düşündüğü saptanmıştır.

ATBÖ, tuzların hidrolizi, fen bilgisi öğretmen adayı
  • Akar, S., Erkol, M., Kabataş, E., Büyükkasap, E., Günel, M. (2007, August). How did pre-service science teachers ideas toward laboratory activities changed after using the science writing heuristic student template? ESERA Conference, Malmö University, Malmö, Sweden.
  • Akkus, R., Gunel, M., Hand, B. (2007). Comparing an inquiry-based approach known as the science writing heuristic to traditional science teaching practices: Are there differences?International Journal of Science Education, 29(14), 1745-1765, doi: 10.1080/09500690601075629
  • Alexopoulou, E., Driver, R. (1996). Small-group discussion in physics: Peer interaction modes in pairs and fours. Journal of Research in Science Teaching, 33(10), 1099-1114, doi: 10.1002/(SICI)1098- 2736(199612)33:10<1099::AID-TEA4>3.0.CO;2-N
Subjects Education, Scientific Disciplines
Journal Section Articles
Authors

Author: Gonca HARMAN
Country: Turkey


Author: Dilek ÇELİKLER
Country: Turkey


Bibtex @research article { maruaebd335964, journal = {Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {1300-8889}, eissn = {2147-5202}, address = {Marmara University}, year = {2017}, volume = {46}, pages = {59 - 74}, doi = {10.15285/maruaebd.335964}, title = {Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının etkisi}, key = {cite}, author = {HARMAN, Gonca and ÇELİKLER, Dilek} }
APA HARMAN, G , ÇELİKLER, D . (2017). Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 46 (46), 59-74. DOI: 10.15285/maruaebd.335964
MLA HARMAN, G , ÇELİKLER, D . "Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının etkisi". Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 46 (2017): 59-74 <http://dergipark.org.tr/maruaebd/issue/30817/335964>
Chicago HARMAN, G , ÇELİKLER, D . "Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının etkisi". Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 46 (2017): 59-74
RIS TY - JOUR T1 - Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının etkisi AU - Gonca HARMAN , Dilek ÇELİKLER Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.15285/maruaebd.335964 DO - 10.15285/maruaebd.335964 T2 - Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 59 EP - 74 VL - 46 IS - 46 SN - 1300-8889-2147-5202 M3 - doi: 10.15285/maruaebd.335964 UR - https://doi.org/10.15285/maruaebd.335964 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Marmara University Atatürk Education Faculty Journal of Educational Sciences Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının etkisi %A Gonca HARMAN , Dilek ÇELİKLER %T Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının etkisi %D 2017 %J Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi %P 1300-8889-2147-5202 %V 46 %N 46 %R doi: 10.15285/maruaebd.335964 %U 10.15285/maruaebd.335964
ISNAD HARMAN, Gonca , ÇELİKLER, Dilek . "Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının etkisi". Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 46 / 46 (June 2017): 59-74. https://doi.org/10.15285/maruaebd.335964