Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Case Study on the Structure and Functioning of Project Schools

Yıl 2019, Cilt: 49 Sayı: 49, 69 - 98, 15.01.2019
https://doi.org/10.15285/maruaebd.525253

Öz

The aim of this research in particular is to describe the effect of “building their own team” practice in project schools on principals and teachers using a case study. In general, the study describes whether this practice might result in a paradigm-shift in school administration. The study has used a qualitative case study method. The participants are selected using purposeful sampling method. The participants were administrators and teachers from two different schools in the city of Gaziantep; an Anatolian Religious Vocational High School which was transformed into a project school in 2014, and a Science High School. The participants included 4 administrators and 14 teachers. Data were collected through semi-structured interview forms. The data were analyzed by implementing content and descriptive analysis methods. The results show that the advantageous aspects of the structure and functioning model of the Project Schools are more compared to the disadvantageous aspects and it was concluded that this new school management model is sustainable. The results suggest that the administrators’ authority to create their own team has positive effects on the teachers since the sense of “team” is established. It also resulted in the use of initiative in the teaching process that resulted in higher level of personal and professional satisfaction. It also increased student demand for Project Schools as it seemed to positively impact the school’s educational success. Suggestions are given at the end of the study for researchers and practitioners based on research findings.

Kaynakça

  • Waldron, N. L., ve Mcleskey, J. (2010). Establishing a collaborative school culture through comprehensive school eeform. Journal of Educational and Psychological Consultation, (20), 58–74. doi:10.1080/10474410903535364 Word Bank. (2000), 1999 The International Bank for Reconstruction and Development / The World Bank. 1818 H Street, N.W., Washington, D.C. 20433, U.S.A. ss.8-9. Yalçınkaya, M. (2004). Okul merkezli yönetim. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 21-34.

Proje Okullarının Yapı ve İşleyişine İlişkin Bir Örnek Olay İncelmesi

Yıl 2019, Cilt: 49 Sayı: 49, 69 - 98, 15.01.2019
https://doi.org/10.15285/maruaebd.525253

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, özelde Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı, Proje Okulları (PO)’nda okul müdürlerine verilen “kendi
takımını” oluşturma uygulamasının bu okullarda görev yapan yöneticiler ve
öğretmenlerde nasıl bir karşılık bulduğunu bir örnek olay üzerinden
betimlemektir. Genelde ise yönetsel olarak bu uygulamanın, eğitim sistemimizde
okul yönetim yapı ve işleyişinde yeni bir paradigma değişimi sürecine gidişin
öncü bir işareti olup olmadığını anlamaya çalışmaktır. Araştırma; nitel
araştırma yöntemlerinden, örnek olay yöntemi ile yapılmıştır. Katılımcı
seçiminde ise amaçlı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubu; 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında proje okuluna dönüştürülen Gaziantep il
merkezinde yer alan bir Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi ve bir Fen Lisesi’nde
görev yapan yöneticilerden ve öğretmenlerden oluşmuştur. Araştırma; 4 yönetici
ve 14 öğretmen 18 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma; verileri yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Yüz-yüze yapılan görüşmelerden
ulaşılan veriler içerik ve betimsel analize tabii tutularak bulgulara
ulaşılmıştır. Proje Okullarının yapı ve işleyiş modelinin avantajlı yönlerinin
dezavantajlı yönlerine göre daha fazla olduğu ve bu yeni okul yönetim modelinin
sürdürülebilir olduğuna dair bulgulara ulaşılmıştır. Proje okullarında okul
müdürünün kendi ekibini oluşturma yetkisi okul çalışanları arasında; ekip ruhu
duygusunu, öğretim sürecinde inisiyatif kullanımını, memnuniyeti, mesleki doyum
düzeyini yükseltmiş ve bu sonuçların okulun eğitsel başarısını olumlu
etkileyecek gibi göründüğünden Proje Okullarına yönelik öğrenci talebini de
artırmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak araştırmacılara ve
uygulayıcılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Waldron, N. L., ve Mcleskey, J. (2010). Establishing a collaborative school culture through comprehensive school eeform. Journal of Educational and Psychological Consultation, (20), 58–74. doi:10.1080/10474410903535364 Word Bank. (2000), 1999 The International Bank for Reconstruction and Development / The World Bank. 1818 H Street, N.W., Washington, D.C. 20433, U.S.A. ss.8-9. Yalçınkaya, M. (2004). Okul merkezli yönetim. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 21-34.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdurrahman Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2019
Kabul Tarihi 3 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 49 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Kaya, A. (2019). Proje Okullarının Yapı ve İşleyişine İlişkin Bir Örnek Olay İncelmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 49(49), 69-98. https://doi.org/10.15285/maruaebd.525253