Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaçağ Kahire’sinde Bilginin İntikali İslami Eğitimin Sosyal Tarihi

Yıl 2016, Cilt: 50 Sayı: 50, 185 - 193, 15.06.2016
https://doi.org/10.15370/maruifd.238579

Öz

İslami ilimlerin teşekkül dönemiyle birlikte bilginin sonraki nesillere iletilmesi genel olarak hoca-talebe ilişkilerine dayanan bazı nakil yöntemleriyle gerçekleşmiştir. Sema, kitabet, kıraat alâ şeyh vb. tahammül yolları bunların en önemlileri kabul edilmiştir. Medrese, hankah gibi kurumlar ise bilgi aktarımının gerçekleştiği müesseseler olmuştur. Ancak resmî eğitim kurumları dışında İslamî bilginin nakli sürecine toplumun değişik sınıflarının katılımı söz konusudur. Jonathan Berkey’in Ortaçağ Kahire’sindeki eğitim kurumları ve toplumun İslamî bilginin aktarımındaki faaliyetlerini ve etkilerini incelediği eseri giriş ve yedi bölümden oluşmaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sezai Engin

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 50 Sayı: 50

Kaynak Göster

Chicago Engin, Sezai. “Ortaçağ Kahire’sinde Bilginin İntikali İslami Eğitimin Sosyal Tarihi”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 50, sy. 50 (Haziran 2016): 185-93. https://doi.org/10.15370/maruifd.238579.

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi açık erişimli bir dergidir

Açık Erişim Politikası için tıklayınız.

 Creative Commons License