Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 43 - 58, 30.06.2019

Öz

Bu araştırmanın
amacı, önlisans çocuk gelişimi programı öğrencilerinin bireysel yenilikçilik
düzeylerinin incelenmesidir. Bu kapsam
doğrultusunda Bingöl Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Genç
Meslek Yüksekokulu ve Solhan Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi programındaki 290 tane 1. ve 2. Sınıf
öğrencisinin tutumları incelenmiştir. Araştırmanın temel dayanağı olan veriler
araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmene yöneltilen “Kişisel Bilgi Formu”
ve
Hurt, Joseph ve Cook (1977) tarafından geliştirilen ve Türk
kültürüne uyarlaması Kılıçer ve Odabaşı (2010) tarafından gerçekleştirilen
“Bireysel Yenilikçilik” ölçeği aracılığıyla
toplanmıştır.
Verilerin çözümlenmesinde ise; betimsel
istatistikler, bağımsız örneklemler için t-testi ve bağımsız örneklemler için
tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmada sonuç olarak, çocuk
gelişimi bölümünde okuyan öğrencilerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin
yaşlarına göre farklılık gösterdiği; öğrenim türü, cinsiyet, sınıf, medeni
durum, okudukları MYO, kardeş sayısı, mezun olduğu liseye, aile gelir durumu,
anne-baba yaş ve anne-baba eğitim durumuna göre anlamlı farklılık göstermediği;
öğrencilerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin “Öncü” ve ‘Sorgulayıcı”
kategorisinde olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2012). The relation between candidate teachers’ moral maturity levels and their individual innovativeness characteristics: A case study of Harran University Education Faculty. Educational Research and Reviews, 7(25), 543-547.Çuhadar, C., Bülbül, T., Ilgaz, G. (2013). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile teknopedagojik eğitim yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, İlköğretim Online, 12 (3), 797-807.Demirel, Y., & Seçkin, Z. (2008). Bilgi ve Bilgi Paylaşımının Yenilikçilik ÜzerineEtkileri. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 1, 2008, s.189-202Ertuğ, N. & Kaya, H. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Profilleri Ve Yenilikçiliğin Önündeki Engellerin İncelenmesi. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi 2017;14 (3): 192-197George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: PearsonKılıçer, K (2011). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik profilleri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, EskişehirKılıçer, K., Odabaşı, H. F. (2010). Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (Byö): Türkçeye Uyarlama, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 38: 150-164Korucu AT, Olpak YZ. Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2015; 5(1):111-127Örün, Ö., Orhan, D., Dönmez, P., & Kurt, A. A. (2015). Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Profilleri ve Teknoloji Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015, Cilt 5, Sayı 1, 65-76Öztürk, Z. Y., Sumak, M. S. (2014). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Bireysel Yenilikçiliklerinin İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport. Temmuz 2014 : Special Issue 1 Özgür, H. (2013). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 409-420Rogers, E.M. (1995). Diffusion of innovations (Third Edition). New York: Free Press.Shao, A.T. (2002). Marketing Research: An Aid to Decision Making, USA, Thomson-Southwestern.Shavinina, L. V., & Seeratan, K. L. (2003). On the nature of individual innovation. L. V. Shavinina (Ed.), The international handbook on innovation. (pp. 31-43). Oxford: Elsevier.Tabachnick, B.G.& Fidell,L.S. (2013). Using Multivariate Statistics (sixth ed.)Pearson, Boston Yurtseven, G. Ö., Karademir, Ç. A. (2017). Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programındaki Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi. Ekim Cilt 7, Sayı 2.http://www.tdk.gov.tr/ Erişim tarihi: 26.06.2018
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurcan Alagöz

Suna Tarkoçin

Alev Taze

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alagöz, N., Tarkoçin, S., & Taze, A. (2019). ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Akademik MATBUAT, 3(1), 43-58.