Year 2018, Volume , Issue 12, Pages 0 - 0 2018-12-12

MARKA HUKUKU PERSPEKTİFİNDEN İNTERNET ORTAMINDA ANAHTAR KELİME (META-TAGGİNG) VE ADWORDS REKLAMCILIK UYGULAMALARI

TAMER SOYSAL [1]

59 226

İnternetin hayatımızda yer almaya başlamasıyla birlikte düşünme şekillerimiz ve alışkanlıklarımız da değişmiştir. Bir bilgiye ihtiyacımız olduğu zaman veya bir alışveriş yaparken genellikle internet arama motorlarında konuya ilişkin kelimeleri yazmak suretiyle aramalar gerçekleştiririz. Bu şekilde istediğimiz internet sitelerine ulaşmaya çalışırız. Bununla birlikte bu süreçte pek çok firma, kendi ürünlerinin ve sitesinin ön sıralarda sıralanabilmesi için çeşitli teknikler uygulamaktadır. Bunların en önemli kısmını internet anahtar kelimeleri oluşturmaktadır. Google tarafından uygulamaya konulan adwords reklamcılık sisteminde de anahtar kelimeler kullanılmaktadır. Kullanılan anahtar kelimelerde başkasına ait tescilli veya tanınmış markaların kullanılması pek çok ülke hukukuna göre marka ihlali olarak yorumlanmaktadır. Türk hukukunda da, yeni Sınai Mülkiyet Kanunu (Kanun No. 6769) kapsamında bu tür kullanımlar marka ihlali olarak değerlendirilebilmektedir.

metatags, adwords reklamcılık, sponsor bağlantılar, karıştırılma ihtimali, dürüst kullanım, marka ihlali
  • Akgül, Mustafa;Internet, Sunucu Araçları ve Yönetimi, Bilkent Üniversitesi, Ankara 1999.
  • Akın, İrfan; Adwords Reklam Sisteminde Marka Kullanımı, TBB Dergisi, Sayı: 78, Eylül-Ekim 2008., s. 205-226.
  • Baker, Ryan; Bidding on TrademarkedKeywords in SearchEngines: A TrademarkLaw Update, Washington Journal of Law, Technology&Arts, V. 8, I. 5, Spring 2013, s. 543-554.
  • Bayamlıoğlu, Emre; Arama Ağı Reklamcılığında Markanın Anahtar/Hedef Kelime Olarak Kullanımı, Legal Fikri ve Sınai Haklar Dergisi, 25/2011,(s. 17-50).
  • Bozbel, Savaş; Adwords Reklamlar Karşılaştırmalı Reklam Teşkil Eder mi? Avrupa Adalet Divanının Verdiği Kararlar Işığında Bir Değerlendirme, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl: 9, Sayı: 18, 2010, s. 97-113.
  • Bozbel, Savaş; Markanın Domain Names, Metatag ve Keywords olarak Kullanılması, http://inet-tr.org.tr/inetconf14/bildiri/63.pdf
  • Carr, Nicholas; Yüzeysellik: İnternet Bizi Aptal mı Yapıyor, Çeviren: İbrahim Kapaklıkaya, Ufuk Yayınları, Şubat 2012.
  • Goldman, Eric; Important Ninth CircuitRuling on KeywordAdvertising, Plus Recaps of thePast 4 Months of Keyword Ad Decisions, March 9, 2011, http://blog.ericgoldman.org/archives/2011/03/important_ninth.htm
  • Kandemir, Zeynep; Vuitton-Google Kararı (Vuitton-Google Case), Çeviri, Fikri Mülkiyet Hukuku Yıllığı 2010, Editör: Tekin Memiş, XII Levha Yayınları, İstanbul, Nisan 2011. s. 305-342.
  • Kasapbaşı, M. Cem; HTML Dersi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, http://www.iticu.edu.tr/ogr/mckasapbasi/doc/interprog/HTMLDERSY.pdf Memiş, Tekin/Bozbel, Savaş; Marka ve Haksız Rekabet Hukuku Bakımından Adwords Reklamlar, Kasım 2008, http://www.e-akademi.org/makaleler/tmemis-sbozbel-1.htm
  • Özboyacı, Alper; Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması, Kazancı Hukuk Dergisi, Sayı: 59-60, s. 80-89.
  • Rüzgar, Eser; Marka Hakkının İnternet Reklamcılığı Yoluyla İhlali ve Sorumluluk Rejimi, XII Levha Yayınları, Haziran 2013, İstanbul. Smith, Tyson; Googling a Trademark: A ComparativeLook at KeywordUse in Internet Advertising, TheUniversity of Texas School of LawJournal, V. 46:231, 2010, http://www.tilj.org/content/journal/46/num1/Smith231.pdf
  • Soysal, Tamer; İnternet Alan Adları Hukuku (Domain Name Law), Adalet Yayınevi, Eylül 2014, Ankara.
  • Zachary J. Zweihorn, Searching for Confusion: The Initial Interest Confusion Doctrine and its Misapplication to Search Engine Sponsored Links, Cornell Law Review, V. 91, I. 6, 2006, s. 1342-1382.
  • İnternetten erişilen kaynaklar için son erişim tarihi: 11.02.2018'dir. Mahkeme kararları ve Yargıtay kararlarına UYAP sisteminden erişim sağlanmıştır.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: TAMER SOYSAL

Dates

Publication Date: December 12, 2018

Bibtex @research article { mdergi496998, journal = {Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi}, issn = {2147-8376}, eissn = {2149-7966}, address = {T.C. Uyuşmazlık Mahkemesi Başkanlığı}, year = {2018}, volume = {}, pages = {0 - 0}, doi = {10.18771/mdergi.496998}, title = {MARKA HUKUKU PERSPEKTİFİNDEN İNTERNET ORTAMINDA ANAHTAR KELİME (META-TAGGİNG) VE ADWORDS REKLAMCILIK UYGULAMALARI}, key = {cite}, author = {SOYSAL, TAMER} }
APA SOYSAL, T . (2018). MARKA HUKUKU PERSPEKTİFİNDEN İNTERNET ORTAMINDA ANAHTAR KELİME (META-TAGGİNG) VE ADWORDS REKLAMCILIK UYGULAMALARI. Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi, (12), 0-0. DOI: 10.18771/mdergi.496998
MLA SOYSAL, T . "MARKA HUKUKU PERSPEKTİFİNDEN İNTERNET ORTAMINDA ANAHTAR KELİME (META-TAGGİNG) VE ADWORDS REKLAMCILIK UYGULAMALARI". Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi (2018): 0-0 <http://dergipark.org.tr/mdergi/issue/41103/496998>
Chicago SOYSAL, T . "MARKA HUKUKU PERSPEKTİFİNDEN İNTERNET ORTAMINDA ANAHTAR KELİME (META-TAGGİNG) VE ADWORDS REKLAMCILIK UYGULAMALARI". Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi (2018): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - MARKA HUKUKU PERSPEKTİFİNDEN İNTERNET ORTAMINDA ANAHTAR KELİME (META-TAGGİNG) VE ADWORDS REKLAMCILIK UYGULAMALARI AU - TAMER SOYSAL Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.18771/mdergi.496998 DO - 10.18771/mdergi.496998 T2 - Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - IS - 12 SN - 2147-8376-2149-7966 M3 - doi: 10.18771/mdergi.496998 UR - https://doi.org/10.18771/mdergi.496998 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi MARKA HUKUKU PERSPEKTİFİNDEN İNTERNET ORTAMINDA ANAHTAR KELİME (META-TAGGİNG) VE ADWORDS REKLAMCILIK UYGULAMALARI %A TAMER SOYSAL %T MARKA HUKUKU PERSPEKTİFİNDEN İNTERNET ORTAMINDA ANAHTAR KELİME (META-TAGGİNG) VE ADWORDS REKLAMCILIK UYGULAMALARI %D 2018 %J Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi %P 2147-8376-2149-7966 %V %N 12 %R doi: 10.18771/mdergi.496998 %U 10.18771/mdergi.496998
ISNAD SOYSAL, TAMER . "MARKA HUKUKU PERSPEKTİFİNDEN İNTERNET ORTAMINDA ANAHTAR KELİME (META-TAGGİNG) VE ADWORDS REKLAMCILIK UYGULAMALARI". Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi / 12 (December 2018): 0-0. https://doi.org/10.18771/mdergi.496998
AMA SOYSAL T . MARKA HUKUKU PERSPEKTİFİNDEN İNTERNET ORTAMINDA ANAHTAR KELİME (META-TAGGİNG) VE ADWORDS REKLAMCILIK UYGULAMALARI. Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi. 2018; (12): 0-0.
Vancouver SOYSAL T . MARKA HUKUKU PERSPEKTİFİNDEN İNTERNET ORTAMINDA ANAHTAR KELİME (META-TAGGİNG) VE ADWORDS REKLAMCILIK UYGULAMALARI. Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi. 2018; (12): 0-0.