BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Öz-düzenleme Stratejileri ve Motivasyonel İnançlarının Matematik Başarısını Yordama Gücü

Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 2, 0 - , 26.01.2014

Öz

Araştırmanın temel amacı, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve
motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücünü incelemektir. İlişkisel tarama
modelinin uygulandığı araştırmada, öğrencilerin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançları
Pintrich ve De Groot (1990) tarafından geliştirilen Üredi (2005) tarafından ilköğretim 8. sınıf
öğrencileri üzerinde dilsel eşdeğerlik, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Öğrenmeye İlişkin
Motivasyonel Stratejiler Ölçeği” aracılığıyla ölçülmüştür. Öğrencilerin belirli bir ders ya da konu
alanındaki öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarını
ölçmeye yönelik olarak geliştirilen
ölçme aracı, bu çalışmada matematik dersine yönelik olarak kullanılmıştır. Ölçme aracı İstanbul ili
Kadıköy ilçesindeki sosyo-ekonomik düzeyi orta derecede olan üç ilköğretim okulunun 8. sınıflarına
devam eden 515 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrencilerin matematik dersine ilişkin başarılarının tespit
edilmesinde ise karne notlarından faydalanılmıştır. Araştırma sonuçları, öz-düzenleme stratejileri ve
motivasyonel inançların matematik başarısına ilişkin toplam varyansın %30’unu açıkladığını, en
güçlü yordayıcı değişkenin bilişsel strateji kullan
ımı olduğunu göstermiştir. Ayrıca araştırma
sonucunda öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançların matematik başarısını yordama
gücünün erkek öğrencilerde kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Elde edilen
bulguların matematik başarısı arttırmaya yönelik yapılacak çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İşıl Üredi & Lütfi Üredi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA & Lütfi Üredi, İ. Ü. (2014). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Öz-düzenleme Stratejileri ve Motivasyonel İnançlarının Matematik Başarısını Yordama Gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2). https://doi.org/10.17860/efd.16628

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.