Year 2016, Volume 12, Issue 2, Pages 0 - 0 2016-08-29

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançları ile Sözde-Bilimsel İnançları

Burcu ŞENLER [1] , Özlem İRVEN [2]

904 714

Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları ile sözde-bilimsel inançlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya 377 sınıf öğretmeni adayı dahil edilmiştir. Veriler, Epistemolojik İnançlar Ölçeği ve Bilim, Sözde-Bilim Ayrımı Ölçeği ile toplanmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf düzeylerinin ve cinsiyetlerinin epistemolojik inançları ile sözde-bilimsel inançlarına etkilerini belirlemek için iki yönlü çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) yapılmıştır. Analiz sonucunda öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve sözde-bilimsel inançları üzerinde sınıf düzeyinin anlamlı bir etkisinin olduğu, cinsiyetin anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca sınıf düzeyi-cinsiyet ortak etkisinin anlamlı olmadığı saptanmıştır. Öğretmen adaylarının epistemolojik ve sözde-bilimsel inançlarının boyutlarına sınıf düzeyinin etkisini test etmek için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Bu analiz sonucunda bilginin doğrulanmasına ilişkin inançlar ve bilimsel yönteme ilişkin bilgi düzeyleri boyutlarında 3.sınıf öğretmen adayları ile 4.sınıf öğretmen adayları arasında 3.sınıflar lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bilginin gelişen doğasına ilişkin inançlar boyutunda ise 3.sınıf-1.sınıf, 3.sınıf-2.sınıf ve 3.sınıf-4.sınıf öğretmen adayları arasında yine 3.sınıflar lehine anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar Kelimeler: Sınıf öğretmeni adayları, epistemolojik inançlar, sözde-bilimsel inançlar

Subjects
Journal Section Makaleler
Authors

Author: Burcu ŞENLER

Author: Özlem İRVEN

Bibtex @ { mersinefd259929, journal = {Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {1306-7850}, address = {Mersin University}, year = {2016}, volume = {12}, pages = {0 - 0}, doi = {10.17860/efd.25364}, title = {Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançları ile Sözde-Bilimsel İnançları}, key = {cite}, author = {ŞENLER, Burcu and İRVEN, Özlem} }
APA ŞENLER, B , İRVEN, Ö . (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançları ile Sözde-Bilimsel İnançları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2), 0-0. DOI: 10.17860/efd.25364
MLA ŞENLER, B , İRVEN, Ö . "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançları ile Sözde-Bilimsel İnançları". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (2016): 0-0 <http://dergipark.org.tr/mersinefd/issue/24536/259929>
Chicago ŞENLER, B , İRVEN, Ö . "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançları ile Sözde-Bilimsel İnançları". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançları ile Sözde-Bilimsel İnançları AU - Burcu ŞENLER , Özlem İRVEN Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.17860/efd.25364 DO - 10.17860/efd.25364 T2 - Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 12 IS - 2 SN - -1306-7850 M3 - doi: 10.17860/efd.25364 UR - https://doi.org/10.17860/efd.25364 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Mersin University Journal of the Faculty of Education Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançları ile Sözde-Bilimsel İnançları %A Burcu ŞENLER , Özlem İRVEN %T Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançları ile Sözde-Bilimsel İnançları %D 2016 %J Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1306-7850 %V 12 %N 2 %R doi: 10.17860/efd.25364 %U 10.17860/efd.25364
ISNAD ŞENLER, Burcu , İRVEN, Özlem . "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançları ile Sözde-Bilimsel İnançları". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 / 2 (August 2016): 0-0. https://doi.org/10.17860/efd.25364