Year 2016, Volume 12, Issue 2, Pages 0 - 0 2016-08-29

Kadın ve Erkek Eğitim Denetmenlerinin Kişisel ve Mesleki Özellikleri

Emine BABAOĞLAN [1]

738 470

Araştırmanın amacı, kadın ve erkek eğitim denetmenlerinin kişisel ve mesleki özelliklerini belirlemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak için açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırma verileri içerik analizi ile çözümlenmiştir. Bu araştırmada eğitim denetmenlerinin özellikleri ve yeterlikleri yedi tema olarak ortaya çıkmıştır. Bunlar çağdaş denetim, insan ilişkileri ve iletişim, mesleki yeterlikler, kişisel özellikler, gelişim odaklılık, mesleki motivasyon ve çalışkanlıktır. Bu araştırmada ortaya çıkan kadın ve erkek eğitim denetmenlerin özellikleri ve yeterlikleri şöyledir: Denetimi bir geliştirme süreci olarak görme, bilgiyi paylaşma, denetime hazırlıklı gitme, denetim sürecinde yapıcı dönütler verme, denetimi eksik arama olarak görmeme, problem çözme odaklı olma, denetimlerde bilime ve mevzuata dayalı tutum sergileme, denetimi baskı aracı olarak görmeme, iletişim, empati, insanlar arası ilişkiler, herkesi saygıdeğer görme, iyi dinleyici olma, ulaşılabilir olma, etkili konuşma, görgü kurallarına uyma, alan bilgisi, mevzuat bilgisi, iyi eğitim, mesleki deneyim, liderlik, iyi gözlem, zaman yönetimi, tarafsızlık, özenlilik, kararlılık, samimiyet, güven verme, iyi giyinme, sabır, özgüven, hoşgörü, ilkelilik, yayınları takip etme, araştırmacı olma, kendini geliştirme, yeniliklere açık olma, hizmet içi eğitimlere katılma, denetimin önemine inanma, mesleğini sevme, çalışkanlık, çalışma disiplini, sorumluluk sahibi olma ve planlılık. Bu özelliklerin çoğunu erkek ve kadın denetmenlerin ifade etme sıklığı (düzeyi) benzer düzeyde iken, “denetimi bir geliştirme süreci olarak görme” ve “empati” maddelerini erkek denetmenler kadınlardan daha fazla ifade etmişlerdir. Diğer yandan “özenli olma” ve “araştırmacı olma” yeterliklerini kadın denetmenler erkeklerden daha fazla ifade etmişlerdir.

Anahtar Kelimeler: Kadın denetmen, erkek denetmen, denetmen özellikleri, müfettiş özellikleri, cinsiyet. 

Subjects
Journal Section Makaleler
Authors

Author: Emine BABAOĞLAN

Bibtex @ { mersinefd259936, journal = {Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {1306-7850}, address = {Mersin University}, year = {2016}, volume = {12}, pages = {0 - 0}, doi = {10.17860/efd.22973}, title = {Kadın ve Erkek Eğitim Denetmenlerinin Kişisel ve Mesleki Özellikleri}, key = {cite}, author = {BABAOĞLAN, Emine} }
APA BABAOĞLAN, E . (2016). Kadın ve Erkek Eğitim Denetmenlerinin Kişisel ve Mesleki Özellikleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2), 0-0. DOI: 10.17860/efd.22973
MLA BABAOĞLAN, E . "Kadın ve Erkek Eğitim Denetmenlerinin Kişisel ve Mesleki Özellikleri". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (2016): 0-0 <http://dergipark.org.tr/mersinefd/issue/24536/259936>
Chicago BABAOĞLAN, E . "Kadın ve Erkek Eğitim Denetmenlerinin Kişisel ve Mesleki Özellikleri". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Kadın ve Erkek Eğitim Denetmenlerinin Kişisel ve Mesleki Özellikleri AU - Emine BABAOĞLAN Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.17860/efd.22973 DO - 10.17860/efd.22973 T2 - Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 12 IS - 2 SN - -1306-7850 M3 - doi: 10.17860/efd.22973 UR - https://doi.org/10.17860/efd.22973 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Mersin University Journal of the Faculty of Education Kadın ve Erkek Eğitim Denetmenlerinin Kişisel ve Mesleki Özellikleri %A Emine BABAOĞLAN %T Kadın ve Erkek Eğitim Denetmenlerinin Kişisel ve Mesleki Özellikleri %D 2016 %J Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1306-7850 %V 12 %N 2 %R doi: 10.17860/efd.22973 %U 10.17860/efd.22973
ISNAD BABAOĞLAN, Emine . "Kadın ve Erkek Eğitim Denetmenlerinin Kişisel ve Mesleki Özellikleri". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 / 2 (August 2016): 0-0. https://doi.org/10.17860/efd.22973