Year 2019, Volume 8, Issue 1, Pages 380 - 396 2019-01-29

Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon

Osman Çalışkan [1]

33 198

Siyasi partiler, yaptıkları siyasal reklamlarda ikna çabası güderler. İkna sürecinin temel bileşenlerinden biri de argümanlardır. Çoğu siyasal reklam, içeriğinde bir veya daha fazla argüman barındırır. Belirli unsurların bir araya getirilmesiyle oluşan argümanın, klasik anlayış çerçevesinde yazı yoluyla ya da sözel ifadelerle yapılandırıldığı bilinir. Bununla birlikte, argümantasyonun bu yapılandırma sürecinde, reklam filmi söz konusuysa görsel öğelerlerden fazlaca istifade edilir. Bu çalışmada ise, argümantasyon kapsamında bir tür olarak görsel argümanlar siyasal reklamlar üzerinden incelenmiştir. Başka deyişle, bir argümanın yapılandırılmasında görsel öğelerin nasıl kullanıldığı araştırılmıştır. Araştırma kapsamında, 24 Haziran 2018’de gerçekleşen Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili Seçimleri’nde AK Parti, CHP ve Saadet Partisi’nin kullandığı birer reklam analiz edilmiştir. Görsel argümantasyon konusuna iyi birer örnek teşkil eden bu reklamlar argüman bileşenlerine göre tasnif edilerek çözümlenmiştir. Görsel argümanların karma (hibrid) türü ağırlıklı olmak üzere tüm argüman unsurlarının görselden oluştuğu türleri de tespit edilerek analize tabi tutulmuştur. Konuyla ilgilenen araştırmacılar farklı siyasal reklamları tahlil edebileceği gibi diğer ticari reklamlar üzerinde de çalışma yapılabilir.

Görsel Argümantasyon, Siyasal Argümantasyon, Siyasal Reklam, 2018 Türkiye Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekilliği Seçimleri
  • Anderson, A. K. (2015). Dissociation and Visual Arguments: Creating Customers for Levy's Real Jewish Rye. Argumentation and Advocacy , 109-124.
  • Blair, J. A. (1996). The Possibility and Actuality of Visual Arguments. Argumentation and Advocacy , 23-39.
  • Blair, J. A. (2012). The Rhetoric of Visual Arguments. In C. W. Tindale, Groundwork in the Theory of Argumentation (pp. 41-61). Dordrecht: Springer.Csordas, H. V., & Forrai, G. (2017). Visual Argumentation in Commercials: the Tulip Test. Opus et Educatio , 172-182.
  • Fragkiadoulaki, K., Dimitracopoulou, A., & Papadopoulou, M. (2016). Visual Argumentation Against Racism in Videos Designed by University Students: The Role of Images. In Proceedings of XI International Conference on Semiotics, (pp. 1-11). Thessaloniki.
  • Anderson, A. K. (2015). Dissociation and Visual Arguments: Creating Customers for Levy's Real Jewish Rye. Argumentation and Advocacy , 109-124.Blair, J. A. (1996). The Possibility and Actuality of Visual Arguments. Argumentation and Advocacy , 23-39.
  • Blair, J. A. (2012). The Rhetoric of Visual Arguments. In C. W. Tindale, Groundwork in the Theory of Argumentation (pp. 41-61). Dordrecht: Springer.
  • Csordas, H. V., & Forrai, G. (2017). Visual Argumentation in Commercials: the Tulip Test. Opus et Educatio , 172-182.
  • Fragkiadoulaki, K., Dimitracopoulou, A., & Papadopoulou, M. (2016). Visual Argumentation Against Racism in Videos Designed by University Students: The Role of Images. In Proceedings of XI International Conference on Semiotics, (pp. 1-11). Thessaloniki.
  • Godden, D. M. (2013). On the Norms of Visual Argument. Virtues of Argumentation. Proceedings of the 10th International Conference of the Ontario (pp. 1-13). Windsor: University of Windsor.
  • Grancea, I. (2017). Types of Visual Arguments. Argumentum - Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric , 16-34.
  • Johnson, R. H. (2003). Why “Visual Arguments” aren’t Arguments. Ontario Society for the Study of Argumentation Biennial Conference (p. Paper 49). Windsor: University of windsor.
  • Kjeldsen, J. E. (2013). Virtues of visual Argumentation: How Pictures Make the Importance and Strength of an Argument Salient. Virtues Of Argumentation, OSSA 10 (p. Paper 89). Windsor: University of Windsor.
  • Roberts, K. G. (2007). Visual Argument in Intercultural Contexts: Perspectives on Folk/Traditional Art. Argumentation and Advocacy , 152-163.
  • Roque, G. (2009). What Is Visual in Visual Argumentation? Ontario Society for the Study of Argumentation OSSA (pp. 1-9). Windsor: University of Windsor.
  • Toulmin, S. (2003). The Uses of Arguments. Cambridge: Cambridge University Press.Toulmin, S., Rieke, R., & Janik, A. (1984). An Introduction to Reasoning. New York: Macmillan Publishing.
  • Tseronis, A. (2013). Argumentative Functions of Visuals: Beyond Claiming and Justifying. Virtues of argumentation: proceedings of the 10th International Conference of the Ontario (pp. 1-17). Windsor: University of Windsor.
  • van Eemeren, F., Garssen, B., Krabbe, E., Henkemans, A., Verheij, B., & Wagemans, J. (2014). Handbook of Argumentation Theory. New York: Springer Reference.
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Research Article
Authors

Orcid: 0000-0001-8768-3542
Author: Osman Çalışkan (Primary Author)
Institution: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Country: Turkey


Dates

Publication Date: January 29, 2019

Bibtex @research article { mjss467023, journal = {MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi}, issn = {1694-7215}, address = {Kyrgyz-Turkish Manas University}, year = {2019}, volume = {8}, pages = {380 - 396}, doi = {10.33206/mjss.467023}, title = {Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon}, key = {cite}, author = {Çalışkan, Osman} }
APA Çalışkan, O . (2019). Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (1), 380-396. DOI: 10.33206/mjss.467023
MLA Çalışkan, O . "Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon". MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 (2019): 380-396 <http://dergipark.org.tr/mjss/issue/42874/467023>
Chicago Çalışkan, O . "Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon". MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 (2019): 380-396
RIS TY - JOUR T1 - Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon AU - Osman Çalışkan Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.33206/mjss.467023 DO - 10.33206/mjss.467023 T2 - MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 380 EP - 396 VL - 8 IS - 1 SN - 1694-7215- M3 - doi: 10.33206/mjss.467023 UR - https://doi.org/10.33206/mjss.467023 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 MANAS Journal of Social Studies Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon %A Osman Çalışkan %T Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon %D 2019 %J MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi %P 1694-7215- %V 8 %N 1 %R doi: 10.33206/mjss.467023 %U 10.33206/mjss.467023
ISNAD Çalışkan, Osman . "Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon". MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 / 1 (January 2019): 380-396. https://doi.org/10.33206/mjss.467023
AMA Çalışkan O . Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MJSS. 2019; 8(1): 380-396.
Vancouver Çalışkan O . Siyasal Reklamlarda Görsel Argümantasyon. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2019; 8(1): 396-380.