Year 2019, Volume , Issue 16, Pages 25 - 33 2019-06-22

İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi

M. Baki Çolak [1] , C. Okay Aksoy [2]

8 23

İzmir Buca Onat Tüneli, Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali ve çevre yolu arasında
yapılmakta olan kazı destek çalışmaları 2017 yılında başlamıştır. Tünelin destek sınıfı
için belirlenen her zonda o zonu temsil eden sondajlar göz önünde bulundurulmuştur. Yeni
Avusturya Tünel Açma Yöntemi (NATM) ana ilkelerinde projelendirilmiştir. İzmir Buca Onat
Tüneli Projesi, trafik problemlerinin ve binaların yoğun olduğu bir alandan geçmektedir. Kazı
faaliyetleri sırasında ve sonrasında oluşan tünel içi deformasyonların ve yüzey hareketlerinin
devamlı ölçülmesi ve değerlendirilmesi gerekli olmaktadır. Tünel kazı çalışmalarından dolayı
oluşan yüzey oturması ve tünel cidarında oluşan deformasyonların belirlenebilmesi için püskürtme
beton işleminden sonra tünel içindeki deformasyon plakaları yerleştirilmiş, oluşan
deformasyonlar sonucunda okuma değerleri günlük ve tasman çalışmalarına paralel olarak
değerlendirilmiştir.
İzmir Buca - Onat tüneli, Jeolojik yapı, Tünel kazısı, NATM
  • İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı, 2018. Buca Onat Caddesi Jeoteknik değerlendirme raporu, İzmir Büyük Şehir Belediyesi
  • Kömürlü E., Kesimal A., 2013. Geçmişten Günümüze Tünelcilik ve Tahkimat Malzemeleri, Madencilik, 52, 33-47.
  • Köse, H., Gürgen, S., Onargan, T., Yenice, H., Aksoy, C. O., 2007. Tünel ve Kuyu Açma. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Yayınları No:145.
  • Ulusay, R., Sönmez H., 2007. Kaya kütlelerinin mühendislik özellikleri: Güncellenmiş – genişletilmiş 2. Baskı, TMMOB Jeoloji mühendisleri odası yayınları, No:60
Primary Language tr
Journal Section Research Article
Authors

Author: M. Baki Çolak (Primary Author)

Author: C. Okay Aksoy

Dates

Publication Date: June 22, 2019

Bibtex @research article { mtb581325, journal = {MT Bilimsel}, issn = {2146-9431}, address = {Mayeb Basın Yayın İnsan Kaynakları Ltd. Şti.}, year = {2019}, volume = {}, pages = {25 - 33}, doi = {}, title = {İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Çolak, M. Baki and Aksoy, C. Okay} }
APA Çolak, M , Aksoy, C . (2019). İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi. MT Bilimsel, (16), 25-33. Retrieved from http://dergipark.org.tr/mtb/issue/46269/581325
MLA Çolak, M , Aksoy, C . "İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi". MT Bilimsel (2019): 25-33 <http://dergipark.org.tr/mtb/issue/46269/581325>
Chicago Çolak, M , Aksoy, C . "İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi". MT Bilimsel (2019): 25-33
RIS TY - JOUR T1 - İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi AU - M. Baki Çolak , C. Okay Aksoy Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - MT Bilimsel JF - Journal JO - JOR SP - 25 EP - 33 VL - IS - 16 SN - 2146-9431- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Journal of Underground Resources İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi %A M. Baki Çolak , C. Okay Aksoy %T İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi %D 2019 %J MT Bilimsel %P 2146-9431- %V %N 16 %R %U
ISNAD Çolak, M. Baki , Aksoy, C. Okay . "İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi". MT Bilimsel / 16 (June 2019): 25-33.
AMA Çolak M , Aksoy C . İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi. MT Bilimsel. 2019; (16): 25-33.
Vancouver Çolak M , Aksoy C . İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi. MT Bilimsel. 2019; (16): 33-25.