Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gözün Görme İşlevi ve Sanal İç Mimari Ürün

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 155 - 165, 30.06.2019
https://doi.org/10.26835/my.558206

Öz

Mekân
tasarım yöntemleri gelişen teknoloji ürünleriyle birlikte çeşitlilik göstermeye
başlamıştır. Eskiden üç ve iki boyutlu el çizimi sunum yöntemleriyle kişide mekân
algısı oluşturulmaya çalışılırken, günümüz teknolojisiyle sonuç ürünü olan iç mimari ürünü sanal bir mekân olarak kişiye deneyimletmek
mümkündür. Bu deneyim mekân oluşumu için gerekli unsurların gerçeğe eş olarak seçilip,
sonucun gözler önüne serildiği iki boyutlu fotoğrafik çıktı ürünleriyle
sağlanabileceği gibi, çeşitli teknolojik unsurlar yardımıyla kişide mekân
ölçeğinde algı yaratacak biçimde ve üç boyutlu olarak
gerçekleştirilebilmektedir. İç mekân yaratım sürecinde gelinen bu noktanın
doğru olarak değerlendirilebilmesi için öncelikli olarak sonuç ürünüyle birey
arasındaki bağlantıyı sağlayan duyuyu iyi tanımlamak gerekmektedir. Bu yolla
sanal bir sonuç ürünü olarak iç mimari mekânın nasıl algılandığı ve nasıl daha
doğru algılanabileceği ortaya konularak geleceğe dair tavsiyelerde bulunulabilinecektir.



Bu çalışmada
konunun açıklanmasında öncelikle gözün görme işlevini nasıl gerçekleştirdiğine
değinilerek, göz ve sanal mekân ilişkisi açıklanmış, daha sonra iç mimari sonuç
ürünü olarak sanal mekanlar ele alınarak değerlendirmeler yapılmıştır. 

Kaynakça

  • Berger, John, Görme Biçimleri, 24.B., Metis Yayınları, İstanbul 2018, 7.Cevizci, Ahmet, Paradigma Felsefe Sözlüğü, 3.B., Paradigma Yayınları, İstanbul 1999, 583.Erarslan Özdağ, Sena, Mekan Tasarımında Kavramsal Tema (Konsept) Tasarımı, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli 2018, 2.İlter, Tevfik, Mekan Tasarımında İç Mekan-Taşıyıcı Sistem Geometrisi Etkileşiminin Dini Yapılarda İrdelenmesi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli 2004, 34.Kayapa, Nihal, Gerçek ve Sanal Gerçeklik Ortamları Arasındaki Algısal Farklılıklarda Görselleştirmeye İlişkin Özelliklerin Araştırılması, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul 2010, 38-39.Kuruüzümcü, Rıza, “Bir Dijital Ortam ve Sanat Formu Olarak Sanal Gerçeklik”, SanatDergisi, 2010, s.93-96
  • M. Groh, Jennifer, Mekan Yaratmak, 2. B., Metis Yayınları, İstanbul 2017, 21-24, 46-51.Togay, Nuray, Mimarlık ve Sanallık, 1.B., Boyut Yayın Grubu, İstanbul 2002, 7.Pallasmaa, Juhani, Tenin Gözleri, 4. B., YEM Yayın, İstanbul 2018, 17.

Eye Function and Virtual Product of Interior Architecture

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 155 - 165, 30.06.2019
https://doi.org/10.26835/my.558206

Öz

Space design methods have started to show diversity
with developing technology products. It is possible to experience the interior
design product which is the result product with today's technology as a virtual
space while three and two dimensional hand drawing presentation methods to
create a sense of space.
This experience can be provided with
two-dimensional photographic output products in which the necessary elements
for space formation are selected as the real and the result is revealed, and it
can be realized in three dimensions with the help of various technological
elements in a way that creates perception in the space scale.
In
order to be able to evaluate this point in the interior creation process
correctly, it is necessary to define the sound that provides the connection
between the result product and the individual.
In
this way, it will be possible to make recommendations as to how the interior
architectural space is perceived as a virtual outcome product and how it can be
perceived more accurately.
In this study, first of all, the relationship
between eye and space perception, the relationship between eye and virtual
space are explained. The eye performs and the visual function is researched.
Two and three dimensional virtual spaces and experienced virtual spaces are
examined with examples. This study is intended to serve as a written resource
for all researchers investigating the connection between technology and
interior architecture-space perception.

Kaynakça

  • Berger, John, Görme Biçimleri, 24.B., Metis Yayınları, İstanbul 2018, 7.Cevizci, Ahmet, Paradigma Felsefe Sözlüğü, 3.B., Paradigma Yayınları, İstanbul 1999, 583.Erarslan Özdağ, Sena, Mekan Tasarımında Kavramsal Tema (Konsept) Tasarımı, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli 2018, 2.İlter, Tevfik, Mekan Tasarımında İç Mekan-Taşıyıcı Sistem Geometrisi Etkileşiminin Dini Yapılarda İrdelenmesi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli 2004, 34.Kayapa, Nihal, Gerçek ve Sanal Gerçeklik Ortamları Arasındaki Algısal Farklılıklarda Görselleştirmeye İlişkin Özelliklerin Araştırılması, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul 2010, 38-39.Kuruüzümcü, Rıza, “Bir Dijital Ortam ve Sanat Formu Olarak Sanal Gerçeklik”, SanatDergisi, 2010, s.93-96
  • M. Groh, Jennifer, Mekan Yaratmak, 2. B., Metis Yayınları, İstanbul 2017, 21-24, 46-51.Togay, Nuray, Mimarlık ve Sanallık, 1.B., Boyut Yayın Grubu, İstanbul 2002, 7.Pallasmaa, Juhani, Tenin Gözleri, 4. B., YEM Yayın, İstanbul 2018, 17.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Yıldırım 0000-0002-7128-6080

Deniz Demirarslan 0000-0002-7817-5893

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldırım, B., & Demirarslan, D. (2019). Gözün Görme İşlevi ve Sanal İç Mimari Ürün. Mimarlık Ve Yaşam, 4(1), 155-165. https://doi.org/10.26835/my.558206

16299  16302  16303  18949   21920