Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTE YERLEŞKESİ ve ŞEHRİNE İLİŞKİN MEMNUNİYETLERİ, SORUNLARI ve ÖNERİLERİ

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 10 - 18, 09.07.2019

Öz

Amaç: Üniversiteler toplumların
bilimsel, ekonomik, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmelerinde önemli rol
oynamaktadır. Üniversite; toplumsal ve bireysel yaşam kalitesini iyileştirmek
için bilimsel ve teknik bilgi ile mesleki becerileri sağlayan dinamik bir
kurumdur. Üniversite kampüsünün ve kentinin öğrencilerin temel ihtiyaçlarını
karşılamaya yeterli olması durumunda, eğitim kalitesi ve öğrencilerin başarısı
artacaktır. Bu araştırma, üniversite yerleşkesi ve şehrinin temel ihtiyaçlarını
karşılaması konusunda öğrencilerin memnuniyetlerini, sorunlarını ve çözüm
önerilerini saptamak amacı ile gerçekleştirilmiştir.

Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı türde planlanan
araştırma Orta Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir üniversitenin 368 öğrencisinde
anket formu yüz-yüze görüşme tekniği ile uygulanarak gerçekleştirilmiştir.
Araştırmadan elde edilen veriler sayı, yüzdelikler, ortalama ve korelasyon
analizi kullanılarak değerlendirilmiştir.

Bulgular: Araştırmaya katılan öğrenciler
18-30 yaş aralığında olup, yaş ortalamaları 21,22±1,62’dir. Öğrencilerin
üniversite yerleşkesi ve şehrinin temel ihtiyaçları karşılamaya ilişkin
memnuniyet oranlarının genel olarak % 50’nin altında olduğu saptanmıştır.
Öğrencilerin üniversite yerleşkesi ve şehri ile ilgili memnuniyetleri arasında
güçlü ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.







Sonuç: Üniversitenin tercih
edilirliğini artırmak için sorunların giderilmesi, bu konuda öğrencilerin
önerilerinin dikkate alınması önemlidir.

Kaynakça

  • Aile Hekimliği Kanunu. (2004). Resmi Gazete. Tarih: 09.12.2004. Sayı: 25665.
  • Altınsoy, S. (2011). A review of university facilities in Turkey. OECD, s. 200-205. http://dx.doi.org/10.1787/5kg5c8cch88p-en.
  • Arslan, F. (2016). Üniversite öğrencilerinin şehirle kurduğu ekonomik ve sosyal ilişkilerden memnuniyet analizi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(4), 1103-1120.
  • Çitil, M., İspir, E., Söğüt, Ö., Büyükkasap, E. (2006). Fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin profilleri ve başarılarını etkilediklerine inandıkları faktörler; K.S.Ü. örneği. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(2), 69-81.
  • Çivitci, A. (2012). Üniversite öğrencilerinde genel yaşam doyumu ve psikolojik ihtiyaçlar arasındaki ilişkiler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 321-336.
  • Demir, A., Pala, A., Baytekin, H. (2006). Ziraat fakültesi öğrencilerinin sosyal yapıları eğilimleri ve sorunları üzerine bir araştırma. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 3(3), 259-267.
  • Demirel, Ö. (2015). Eğitimde Program Geliştirme, Kuramdan Uygulamaya. Pegem Yayıncılık. Ankara. 24. Baskı. s.38-39.
  • Drewes, T., Michael, C. (2006). How do students choose a university? An analysis of applications to universities in Ontario, Canada. Research in Higher Education, 47(7), 781-800. DOI: 10.1007/s11162-006-9015-6.
  • Ercoşkun M.H., Nalçacı, A. (2005). Öğretimde psikolojik ihtiyaçların yeri ve önemi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 353-370.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H., Şimşek Bekir, H. (2005). Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Erkan, S., Özbay, Y., Cihangir Çankaya, Z., Terzi, Ş. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşadıkları problemler ve yardım alma gönüllülükleri. Eğitim ve Bilim, 37(164), 95-107.
  • Gizir, C. (2005). Orta Doğu Teknik Üniversitesi son sınıf öğrencilerinin problemleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(2), 196-213.
  • Gruber, T., Fuβ, S., Vass, R., Glaeser-Zikuda, M. (2010). Examing student satisfaction with higher education services: using a new measurement tool. International Journal of Public Sector Management, 23(2), 105-123. https://doi.org/10.1108/09513551011022474.
  • Hesapçıoğlu, M., Balyer, A. (2007). Türkiye’de Üniversite Açma Politikaları, Türkiye’de Üniversite Sistemi ve Dönüşümü, Kongre Bildirileri. Ankara. s. 213-272.
  • Bozok Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi. (2017). http://fef.bozok.edu.tr/tr/etkinlik/3/mediko_sosyal_merkezinde_aile_hekimligi_uygulamasi_baslamistir Erişim tarihi: 28 Eylül 2017.
  • Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. (2017). https://istatistik.yok.gov.tr/ Erişim tarihi: 05 Ağustos 2017.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2017). Tarihçe. http://www.yok.gov.tr/web/guest/tarihce Erişim tarihi: 10 Nisan 2017.
  • Kacur, M., Atak, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin sorun alanları ve sorunlarla baş etme yolları: Erciyes Üniversitesi örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(2), 273-297.
  • Kavuncu, E. (2014). Türkiye’de üniversitelerde öğrenci yurt hizmetleri ve barınma sorunu. Eğitim-Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi, 10(30), 48-51.
  • Maslow A.H. (1971). The farther reaches of human nature, health and patology. New York. s. 3-40.
  • Özcan, M. (2011). Bilgi Çağında Öğretmen Eğitimi, Nitelikleri ve Gücü, Bir Reform Önerisi. I. Basım. Türk Eğitim Derneği. Ankara. s.3-294.
  • Özgüven, İ. (1992). Üniversite öğrencilerinin sorunları ve başetme yolları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 5-13.
  • Özgür, G., Gümüş, B.A., Durdu, B. (2010). Evde ve yurtta kalan üniversite öğrencilerinde yaşam doyumu. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 1(1), 25-32.
  • Polat, S. (2011). Üniversite öğrencilerine göre Kocaeli Üniversitesi’nin örgütsel imajı. Eğitim ve Bilim, 36(160), 105-118.
  • Sallan, S., Yılmaz, C., Gül, G.H., Vural, D. (2007). Üniversiteler ve Mesleki Eğitim; Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Türkiye’de Üniversite Sistemi ve Dönüşümü, Kongre Bildirileri. Ankara. s.147-164.
  • Sandal, E.K., Karademir, N. (2013). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü öğrencilerinin profili, beklenti ve sorunlarının değerlendirilmesi. K.S.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 129-155.
  • Saraçlı, Z., Saraçlı, S. (2006). Eskişehir Osmangazi Üniversitesinin İktisadi İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin demografik özellikleri ve üniversite sorunları arasındaki ilişkinin doğrusal olmayan kanonik korelasyon analizi ile incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, 1(1), 27-38.
  • Shah, M., Nair, C.S. (2010). Enrolling in higher education: The perceptions of stakeholders. Journal of Institutional Research, 15(1), 9-15.
  • Şahin, İ., Zoraloğlu, Y.R., Şahin Fırat, N. (2011). Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri, üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(3), 429-452.
  • Şahin, İ., Şahin Fırat, N., Zoraloğlu, Y.R., Açıkgöz, K. (2009). Üniversite öğrencilerinin sorunları. E-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 4(4), 1435-1449.
  • Şeker, E.Ş. (2014). Maslow’un ihtiyaçlar piramiti. Dijitalleşme. YBS Ansiklopedisi. 1(1), 6-8.
  • Thielke, S., Harniss, M., Thompson, H., Patel, S., Demiris, G., Johnson, K.(2012). Maslow’s hierarchy of human needs and the adoption of health-related technologies for older adults. ITHS, 37, 470-488.
  • Türkdoğan, T., Duru, E. (2012). Üniversite öğrencilerinde öznel iyi oluşun yordanmasında temel ihtiyaçların karşılanmasının rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2429-2446.
  • Yıldırım, A., Yıldız, S.S., Çapraz, C. (2012). Öğrencilerin Atatürk Üniversitesi’ni tercih etme nedenleri ve tercihleri sonucundaki memnuniyet düzeyleri. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-15.
  • Yıldırım, N. (2014). Başarılı öğrenciler açısından yurtlar. Eğitim-Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi, 10(30), 19-23.
  • Yükseköğretim Kurumları, Mediko-Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği, Resmi Gazete Tarih: 03.021984. Sayı: 18301.
  • Yükseköğretim Kanunu. Kanun Numarası: 2547. Resmi Gazete Tarihi: 6/11/1981. Sayı: 17506.
  • World Medical Association. (2013). Declaration of Helsinki Ethical Principles for Medical Research Involving Human Subjects. JAMA. 310(20), 2191-2194.

SATISFACTIONS, PROBLEMS and SUGGESTIONS of STUDENTS in RELATION to UNIVERSITY CAMPUS and CITY

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 10 - 18, 09.07.2019

Öz

Aim: Universities
play an important role in the scientific, economic, technological, social and
cultural developments of societies. University; is a dynamic institution that
provides scientific and technical knowledge and professional skills to improve
the quality of social and individual life. In the event that university campus
and city are sufficient for meeting the basic needs of students, the quality of
education and achievement of students will increase. This study was conducted
for the purpose of determining the satisfactions, problems and solution
suggestions of students about university campus and city regarding meeting
their basic needs.

Materyal and Methods: The descriptive study was conducted by applying
questionnaire forms to 368 students at a university in the Central Anatolian
Region via face-to-face interview technique. The data acquired from the study
were evaluated by using number, percentages, mean and correlation analysis.

Results: Students who
participated in the study were in the age range of 18-30 and had an age mean of
21,22±1,62. It was determined that satisfaction rates of students about
university campus and city regarding meeting their basic needs were generally
below 50%. There was a strong and statistically significant relationship
between their satisfactions with campus and city.







Conclusion: It is
recommended to remove the problems in order to increase the preferability of
university and consider the suggestions of students on this subject.

Kaynakça

  • Aile Hekimliği Kanunu. (2004). Resmi Gazete. Tarih: 09.12.2004. Sayı: 25665.
  • Altınsoy, S. (2011). A review of university facilities in Turkey. OECD, s. 200-205. http://dx.doi.org/10.1787/5kg5c8cch88p-en.
  • Arslan, F. (2016). Üniversite öğrencilerinin şehirle kurduğu ekonomik ve sosyal ilişkilerden memnuniyet analizi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(4), 1103-1120.
  • Çitil, M., İspir, E., Söğüt, Ö., Büyükkasap, E. (2006). Fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin profilleri ve başarılarını etkilediklerine inandıkları faktörler; K.S.Ü. örneği. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(2), 69-81.
  • Çivitci, A. (2012). Üniversite öğrencilerinde genel yaşam doyumu ve psikolojik ihtiyaçlar arasındaki ilişkiler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 321-336.
  • Demir, A., Pala, A., Baytekin, H. (2006). Ziraat fakültesi öğrencilerinin sosyal yapıları eğilimleri ve sorunları üzerine bir araştırma. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 3(3), 259-267.
  • Demirel, Ö. (2015). Eğitimde Program Geliştirme, Kuramdan Uygulamaya. Pegem Yayıncılık. Ankara. 24. Baskı. s.38-39.
  • Drewes, T., Michael, C. (2006). How do students choose a university? An analysis of applications to universities in Ontario, Canada. Research in Higher Education, 47(7), 781-800. DOI: 10.1007/s11162-006-9015-6.
  • Ercoşkun M.H., Nalçacı, A. (2005). Öğretimde psikolojik ihtiyaçların yeri ve önemi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 353-370.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H., Şimşek Bekir, H. (2005). Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Erkan, S., Özbay, Y., Cihangir Çankaya, Z., Terzi, Ş. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşadıkları problemler ve yardım alma gönüllülükleri. Eğitim ve Bilim, 37(164), 95-107.
  • Gizir, C. (2005). Orta Doğu Teknik Üniversitesi son sınıf öğrencilerinin problemleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(2), 196-213.
  • Gruber, T., Fuβ, S., Vass, R., Glaeser-Zikuda, M. (2010). Examing student satisfaction with higher education services: using a new measurement tool. International Journal of Public Sector Management, 23(2), 105-123. https://doi.org/10.1108/09513551011022474.
  • Hesapçıoğlu, M., Balyer, A. (2007). Türkiye’de Üniversite Açma Politikaları, Türkiye’de Üniversite Sistemi ve Dönüşümü, Kongre Bildirileri. Ankara. s. 213-272.
  • Bozok Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi. (2017). http://fef.bozok.edu.tr/tr/etkinlik/3/mediko_sosyal_merkezinde_aile_hekimligi_uygulamasi_baslamistir Erişim tarihi: 28 Eylül 2017.
  • Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. (2017). https://istatistik.yok.gov.tr/ Erişim tarihi: 05 Ağustos 2017.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2017). Tarihçe. http://www.yok.gov.tr/web/guest/tarihce Erişim tarihi: 10 Nisan 2017.
  • Kacur, M., Atak, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin sorun alanları ve sorunlarla baş etme yolları: Erciyes Üniversitesi örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(2), 273-297.
  • Kavuncu, E. (2014). Türkiye’de üniversitelerde öğrenci yurt hizmetleri ve barınma sorunu. Eğitim-Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi, 10(30), 48-51.
  • Maslow A.H. (1971). The farther reaches of human nature, health and patology. New York. s. 3-40.
  • Özcan, M. (2011). Bilgi Çağında Öğretmen Eğitimi, Nitelikleri ve Gücü, Bir Reform Önerisi. I. Basım. Türk Eğitim Derneği. Ankara. s.3-294.
  • Özgüven, İ. (1992). Üniversite öğrencilerinin sorunları ve başetme yolları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 5-13.
  • Özgür, G., Gümüş, B.A., Durdu, B. (2010). Evde ve yurtta kalan üniversite öğrencilerinde yaşam doyumu. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 1(1), 25-32.
  • Polat, S. (2011). Üniversite öğrencilerine göre Kocaeli Üniversitesi’nin örgütsel imajı. Eğitim ve Bilim, 36(160), 105-118.
  • Sallan, S., Yılmaz, C., Gül, G.H., Vural, D. (2007). Üniversiteler ve Mesleki Eğitim; Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Türkiye’de Üniversite Sistemi ve Dönüşümü, Kongre Bildirileri. Ankara. s.147-164.
  • Sandal, E.K., Karademir, N. (2013). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü öğrencilerinin profili, beklenti ve sorunlarının değerlendirilmesi. K.S.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 129-155.
  • Saraçlı, Z., Saraçlı, S. (2006). Eskişehir Osmangazi Üniversitesinin İktisadi İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin demografik özellikleri ve üniversite sorunları arasındaki ilişkinin doğrusal olmayan kanonik korelasyon analizi ile incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, 1(1), 27-38.
  • Shah, M., Nair, C.S. (2010). Enrolling in higher education: The perceptions of stakeholders. Journal of Institutional Research, 15(1), 9-15.
  • Şahin, İ., Zoraloğlu, Y.R., Şahin Fırat, N. (2011). Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri, üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(3), 429-452.
  • Şahin, İ., Şahin Fırat, N., Zoraloğlu, Y.R., Açıkgöz, K. (2009). Üniversite öğrencilerinin sorunları. E-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 4(4), 1435-1449.
  • Şeker, E.Ş. (2014). Maslow’un ihtiyaçlar piramiti. Dijitalleşme. YBS Ansiklopedisi. 1(1), 6-8.
  • Thielke, S., Harniss, M., Thompson, H., Patel, S., Demiris, G., Johnson, K.(2012). Maslow’s hierarchy of human needs and the adoption of health-related technologies for older adults. ITHS, 37, 470-488.
  • Türkdoğan, T., Duru, E. (2012). Üniversite öğrencilerinde öznel iyi oluşun yordanmasında temel ihtiyaçların karşılanmasının rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2429-2446.
  • Yıldırım, A., Yıldız, S.S., Çapraz, C. (2012). Öğrencilerin Atatürk Üniversitesi’ni tercih etme nedenleri ve tercihleri sonucundaki memnuniyet düzeyleri. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-15.
  • Yıldırım, N. (2014). Başarılı öğrenciler açısından yurtlar. Eğitim-Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi, 10(30), 19-23.
  • Yükseköğretim Kurumları, Mediko-Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği, Resmi Gazete Tarih: 03.021984. Sayı: 18301.
  • Yükseköğretim Kanunu. Kanun Numarası: 2547. Resmi Gazete Tarihi: 6/11/1981. Sayı: 17506.
  • World Medical Association. (2013). Declaration of Helsinki Ethical Principles for Medical Research Involving Human Subjects. JAMA. 310(20), 2191-2194.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Maide Yeşilyurt 0000-0003-3365-7829

Hanife Şahin 0000-0002-3182-5991

Büşra Gönen Bu kişi benim 0000-0003-2201-3577

Fatma Zehra Türker Bu kişi benim 0000-0001-9643-9701

Saide Faydalı 0000-0001-7923-689X

Yayımlanma Tarihi 9 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yeşilyurt, M., Şahin, H., Gönen, B., Türker, F. Z., vd. (2019). ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTE YERLEŞKESİ ve ŞEHRİNE İLİŞKİN MEMNUNİYETLERİ, SORUNLARI ve ÖNERİLERİ. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(1), 10-18.
AMA Yeşilyurt M, Şahin H, Gönen B, Türker FZ, Faydalı S. ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTE YERLEŞKESİ ve ŞEHRİNE İLİŞKİN MEMNUNİYETLERİ, SORUNLARI ve ÖNERİLERİ. NEÜFHSJ. Temmuz 2019;2(1):10-18.
Chicago Yeşilyurt, Maide, Hanife Şahin, Büşra Gönen, Fatma Zehra Türker, ve Saide Faydalı. “ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTE YERLEŞKESİ Ve ŞEHRİNE İLİŞKİN MEMNUNİYETLERİ, SORUNLARI Ve ÖNERİLERİ”. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 2, sy. 1 (Temmuz 2019): 10-18.
EndNote Yeşilyurt M, Şahin H, Gönen B, Türker FZ, Faydalı S (01 Temmuz 2019) ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTE YERLEŞKESİ ve ŞEHRİNE İLİŞKİN MEMNUNİYETLERİ, SORUNLARI ve ÖNERİLERİ. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 2 1 10–18.
IEEE M. Yeşilyurt, H. Şahin, B. Gönen, F. Z. Türker, ve S. Faydalı, “ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTE YERLEŞKESİ ve ŞEHRİNE İLİŞKİN MEMNUNİYETLERİ, SORUNLARI ve ÖNERİLERİ”, NEÜFHSJ, c. 2, sy. 1, ss. 10–18, 2019.
ISNAD Yeşilyurt, Maide vd. “ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTE YERLEŞKESİ Ve ŞEHRİNE İLİŞKİN MEMNUNİYETLERİ, SORUNLARI Ve ÖNERİLERİ”. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 2/1 (Temmuz 2019), 10-18.
JAMA Yeşilyurt M, Şahin H, Gönen B, Türker FZ, Faydalı S. ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTE YERLEŞKESİ ve ŞEHRİNE İLİŞKİN MEMNUNİYETLERİ, SORUNLARI ve ÖNERİLERİ. NEÜFHSJ. 2019;2:10–18.
MLA Yeşilyurt, Maide vd. “ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTE YERLEŞKESİ Ve ŞEHRİNE İLİŞKİN MEMNUNİYETLERİ, SORUNLARI Ve ÖNERİLERİ”. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, 2019, ss. 10-18.
Vancouver Yeşilyurt M, Şahin H, Gönen B, Türker FZ, Faydalı S. ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTE YERLEŞKESİ ve ŞEHRİNE İLİŞKİN MEMNUNİYETLERİ, SORUNLARI ve ÖNERİLERİ. NEÜFHSJ. 2019;2(1):10-8.