BibTex RIS Kaynak Göster

29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi.

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 1, 41 - 56, 01.04.2010

Öz

gür KARABAĞ ÖZ Bu çalışmada, siyasal kampanyalar ve bu süreçte yer alan siyasal reklamcılık olgusundan hareketle partilerin 2009 yerel seçimleri kampanyası döneminde yoğun olarak kullandıkları gazete reklamları içerik çözümlemesi yöntemi ile değerlendirilmiştir. 29 Mart 2009 Türkiye Yerel Seçimlerinde Niğde’de en çok oyu alan üç partinin (CHP, AK Parti ve MHP) 1-28 Mart tarihleri arasında Niğde Haber, Gündem, Yeni Yıldız ve Hamle gazetelerinde yayınlanan reklamları karşılaştırmalı olarak analiz edilerek incelenmiştir.

Kaynakça

  • ATABEK, Ümit (2009), “Kitle İletişim Araştırma Yöntem ve Teknikleri Ders Notları”, http://mediaif.emu.edu.tr/pages/atabek/docs/yntem.txt, erişim tarihi: 17.12.2009.
  • BALCI, Şükrü (2001), Seçmenleri Etkileme Sürecinde Siyasal Reklamcılık Olgusu (1999 Genel Seçimleri Örneği), Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Ünv. SBE, Konya.
  • BALCI, Şükrü (2006), Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Ünv. SBE, Konya.
  • DİVANOĞLU, Sevilay (2007), Seçim Kampanyalarında Milletvekili Adaylarının ve Partilerin Kullandıkları Pazarlama Karması Elemanları Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Niğde Ünv. SBE, Niğde.
  • GÜRBÜZ, Esen ve M. Emin İNAL (2004), Siyasal Pazarlama Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Yay., Ankara.
  • YEREL SEÇİM (2009), http://www.yerelsecim.com/29-Mart-Secim-Sonuclari/Secim-Sonuclari- Belediye-Nigde.asp, erişim tarihi: 16.12.2009.
  • KARABAĞ, Özgür (2009), 2009 Yerel Seçimlerinde Yerel Basında Siyasal Reklamcılık Uygulamaları: Niğde Örneği,” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ünv. SBE, Niğde.
  • MUCUK, İsmet (2009), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 17. Bs., İstanbul.
  • ÖZKÖK, Figen (1993), 1991 Erken Genel Seçimlerinde Türk Basınında Siyasal Reklamcılık, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Ünv. SBE, İstanbul.
  • ROBERTSON, Carl W. (1997), Text Analysis for the Social Sciences: Methods for Drawing Inferences from Texts and Transcripts, Lawrence Erlbaum, Mahwah, New Jersey, USA.
  • TAN, Ahmet (2002), İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama, Papatya Yay., İstanbul.

29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi.

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 1, 41 - 56, 01.04.2010

Öz

In this study, the newspaper advertisements that were used commonly by political parties during 2009 Municipal Elections have been examined with the framework of content analysis. The advertisements of AK Party, CHP and MHP (the first three parties in terms of vote number gained) published in local newspapers of Nigde (Nigde Haber, Gundem, Yeni Yildiz, Hamle) between 1 March and 28 March 2009 were studied and compared with content analysis.

Kaynakça

  • ATABEK, Ümit (2009), “Kitle İletişim Araştırma Yöntem ve Teknikleri Ders Notları”, http://mediaif.emu.edu.tr/pages/atabek/docs/yntem.txt, erişim tarihi: 17.12.2009.
  • BALCI, Şükrü (2001), Seçmenleri Etkileme Sürecinde Siyasal Reklamcılık Olgusu (1999 Genel Seçimleri Örneği), Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Ünv. SBE, Konya.
  • BALCI, Şükrü (2006), Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Ünv. SBE, Konya.
  • DİVANOĞLU, Sevilay (2007), Seçim Kampanyalarında Milletvekili Adaylarının ve Partilerin Kullandıkları Pazarlama Karması Elemanları Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Niğde Ünv. SBE, Niğde.
  • GÜRBÜZ, Esen ve M. Emin İNAL (2004), Siyasal Pazarlama Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Yay., Ankara.
  • YEREL SEÇİM (2009), http://www.yerelsecim.com/29-Mart-Secim-Sonuclari/Secim-Sonuclari- Belediye-Nigde.asp, erişim tarihi: 16.12.2009.
  • KARABAĞ, Özgür (2009), 2009 Yerel Seçimlerinde Yerel Basında Siyasal Reklamcılık Uygulamaları: Niğde Örneği,” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ünv. SBE, Niğde.
  • MUCUK, İsmet (2009), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 17. Bs., İstanbul.
  • ÖZKÖK, Figen (1993), 1991 Erken Genel Seçimlerinde Türk Basınında Siyasal Reklamcılık, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Ünv. SBE, İstanbul.
  • ROBERTSON, Carl W. (1997), Text Analysis for the Social Sciences: Methods for Drawing Inferences from Texts and Transcripts, Lawrence Erlbaum, Mahwah, New Jersey, USA.
  • TAN, Ahmet (2002), İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama, Papatya Yay., İstanbul.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Emin İnal Özgür Karabağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karabağ, M. E. İ. . Ö. (2010). 29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 41-56.
AMA Karabağ MEİÖ. 29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Nisan 2010;3(1):41-56.
Chicago Karabağ, M. Emin İnal Özgür. “29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3, sy. 1 (Nisan 2010): 41-56.
EndNote Karabağ MEİÖ (01 Nisan 2010) 29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3 1 41–56.
IEEE M. E. İ. . Ö. Karabağ, “29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi”., Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 41–56, 2010.
ISNAD Karabağ, M. Emin İnal Özgür. “29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3/1 (Nisan 2010), 41-56.
JAMA Karabağ MEİÖ. 29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2010;3:41–56.
MLA Karabağ, M. Emin İnal Özgür. “29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, 2010, ss. 41-56.
Vancouver Karabağ MEİÖ. 29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2010;3(1):41-56.