Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

5. Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler ve Dörtgenler Ko-nularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi

Yıl 2019, Cilt: 20 , 413 - 430, 05.04.2019
https://doi.org/10.17494/ogusbd.548525

Öz

Bu
çalışmada beşinci sınıf öğrencilerinin “Çokgenler” ve “Dörtgenler” konularında
sahip oldukları kavram yanılgıları ve bu yanılgılara temel olan düşünme
biçimleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada kullanılan veri toplama
yöntemi, kavram yanılgılarını tespit etmek amacıyla hazırlanan teşhis testinden
oluşmuştur. Çoktan seçmeli bölümde verilen cevaplarla beraber ilgili gerekçe
bölümünde verilen cevaplar da dikkate alınmıştır. Çoktan seçmeli soru-İlgili
gerekçe tablosu hazırlanmış verilen cevap ve gerekçelerine göre farklı puanlama
yapılmıştır. Çalışmada Aydın ilindeki beşinci sınıf öğrencileri evren olarak
alınmış, Aydın merkez okullarından 3 tanesindeki 200 tane beşinci sınıf
öğrencisi örneklem olarak seçilmiştir. Araştırma bulgularında beşinci sınıf
öğrencilerinin çokgen, üçgen, kare, dikdörtgen, paralelkenar, eşkenar dörtgen,
beşgen, altıgen, yamuk, köşegen, yükseklik kavramları ile ilgili sahip
oldukları kavram yanılgıları tespit edilmiş ve alınması gereken önlemler
tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Akdemir, M. (2005). İlköğretim ikinci kademe yedinci sınıf öğrencilerinin katı ve sıvıların basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları. (Yayımlanmamış yükseklisans te-zi), Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir. Al-Rubayea, A. A. M. (1996). An analysis of saudi arabian high school students’ miscon-ceptions about physics concepts. Kansas State University, Dissertation Abstracts In-ternational University Microfilms No. 9629018 Battista, M. T. (2002). Learning Geometry in A Dynamic Computer Environment. Teaching Children Mathematics, 8(6), 633-639 Bergeson, T. (2000). Teaching and learning mathematics. State Superintendent of Public Instruction, Washington. Can, Ö. (2009). Veri yapıları eğitimi alan öğrencilerin listeler konusundaki kavram yanılgıla-rının belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Süleyman Demirel Üniversite-si, Isparta. Ching-Yuan Chang (1996). A study of the way of students’ constructing geometry concept and the evaluation of the effrectrs of geometry yeaching strategies with ıntegrated cooperative learning, http://www.ceps.com.tw/ec/ecjnlarticleview.aspx Creswell, J. (2003). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods appro-aches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications. Cutugno, p. & Spagnolo, fç (2002). Misconception about triangle in elementary school, http://www.math.unipa.it/grim/SiCutugnoSpa.PDF Driver,R.;R, Easley, J. (1978). Pupils and paradigms. a review of literature related to con-cept development ınadolescent science students. Studies in Science Education.61-84. Driver, R; Guesne, E.;Tiberghien, A.(1985). Children's ideas and the learning of science, ın r. driver et al. (eds.) children's ıdeas in science, pp. 1-9, Milton Keynes, UK: Open Uni-versity Pres. Duatepe, A.-Ersoy, Y. (2001). Teknoloji destekli matematik öğretimi-l: hesap makinesi ve okullarda geometri öğretimi. Matematik Etkinlikleri 2001 Sempozyumu, Ankara,110-119. Fisher, K.M. (1985). A misconception in biology: aminoacids and translation, Journal of Research in Science Teaching, vol.22,pp.53-62. Fuys D.J. & Liebov, A (1993). Geometry and spatial sense. in research ideas for the class-room, edited by R. J- Jensen, 219, New York: Macmillan Publishing Co. Garnett, P.J. & Treagust, D.F. (1992). Conceptual difficulties experienced by senior high school students of chemistry: electrochemical (galvanic) and electrolytic cells. Journal of Research in Science Teaching, 29 (10), 1079-1099. Gedik, E., Ertepınar, H., Geban, Ö. (2002). Lise öğrencilerinin elektrokimya konusundaki kavramları anlamalarında kavramsal değişim yaklaşımına dayalı gösteri yönteminin etkisi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildirileri, Ankara: Milli Eğitim Basımevi, , 16-18 Eylül 2002, Cilt2. Grande, J.(1985).Can grade 2 children’s spatial perception belmproved by ınserting a transformational geometry component into their mathematics program? Ph.D.diss., Institute for Studies in Education(Ontario). Halloun, I A; & Hestenes, D. (1985). Common sense concepts about motion.American Journal of Physics, 1056-1065 Haslam, F. & Treagust, D. F. (1987). Diagnosing secondary students’ misconceptions of photosynthesis and respiration in plants using a two- tier multiple choice Instrument, Journal of Biological Education, 21 (3), 203-211. Helm,H. (1980). Misconcentions in physics amongst south african students. Physics Educa-tion, 92-105. Karataş, F.; Köse S.; Ve Coştu B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belir-lemede kullanılan iki aşamalı testler, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:2003 (1) Sayı:13. Koester, B. A. (2003). Prisms and pyramids: Constructing three-dimensional models to build understanding, Teaching children mathematics, 9(8), 436- 442. Lawson, A. E. And Thompson, L. D., (1988). Formal reasing ability and misconception concerning geneticsand natural selection, Journal of Research in Science Teaching, Vol.25: (733–746). Mann, M., Treagust, D. F. (1998). A pencil and paper ınstrument to diagnose students’ conception of breathing, gas exchange and respiration, Australian Science Teachers Journal, 44, 2, 55-59. Mason, M. M (1989). Geometric understanding and misconceptions among gifted fourth- eighth graders. American Educational Research Association: San Franmsisco, CA, March 27-31 Marek, E. A.; Cawon, C. C. And Cavallo, A. M. L., (1994). Students misconceptions about difusion: how can they be eliminated, The American Biology Teacher, Vol.56: (77) National Academy of Sciences/National Research Council (1997). Possible Health Effects of Exposure to Residential Electric and Magnetic Fields. National Academy Press, Washington, D.C., 1997. National Council of Teaching Mathematics. (2007). Retrieved at May 17, 2017 from http://standarts.nctm.org/document/chapter3/geom.htm National Council of Teaching Mathematics. (2007). Retrieved at May 17, 2017 from http://standarts.nctm.org/document/chapter7/geom.htm Novak.J.D.;Gowın,B.D.(1984).Learning how to learn. NewYork: Cambridge University Press Odom, A. L., Barrow, H. L. (1995). Development and application of a two-tier diagnostic test measuring college biaology students’ understanding of diffusion and osmosis af-ter acourse of ınstruction. Journal of Research in Science Teaching, 32 (1), 45-61. Oberdorf, C., & Taylor-Cox, J. (1999). Shape up! Teaching Children Mathematics, 5, 340-345. Özçelik, D. A. (1998). Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: ÖSYM Yayınları, Yüksek Öğretim Kurulu Matbaası. Peterson, R.F., Treagust, D.F., ve Garnett, P.J. (1989). Development and application of covalent bonding and structure following a course of ınstruction. Journal of Research in Science Teaching, 26 (4), 301-314. Porter, A. (1989). A curriculum out of balance: The case of elementary school mathema-tics. Educational Researcher, 18, 9-15 PISA(2015). Assessment and Analytical Framework: Science, Reading, Mathematic and Financial Literacy. PISA, OECD Publishing, Paris. Sutton,C.R.(1980).The learner's rrior knowledge: a critical review of techniques for pro-bing ıts organization. European Journal of ScienceEducation.107-120. Tan, K. C. D., Goh, K. N., Chia, S. L. & Treagust, D. F. (2002). Development and applica-tion of a two-tier multiple choice diagnostic ınstrument to assess high school stu-dents’ understanding of ınorganic chemistry qualitative analysis, Journal of Research in Science Teaching, 39, 4, 283-301. Treagust, D. F.(1988), Development and use of diagnostic tests to evaluate students' misconceptions in science, International Journal of Science Education, vol.10,pp.9,159-169 Treagust, D.F., Duit, R. & Fraser, B. (Eds) (1996). Improving Teaching and Learning in Science and Mathematics. New York: Teachers College Press. TIMMS(2015).International Results in Mathematics (2015).TIMMS PIRLS International Study Center Lynch School of Education, Boston College Publishing, Boston Turgut, M. F. (1995). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Yargıcı Mat-baası. TDK. (2015). Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. Tyson, L., Treagust, D. F., Bucat, R. B. (1999). The complexity teaching and learning che-mical equilibrium. Journal of Chemical Education, 76 (4), 554- 558. Ubuz, B. (1999). 10. ve 11. sınıf öğrencilerinin temel geometri konularındaki hataları ve kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17: 95-104. Voska, K. W., Heikkinen, H. W. (2000). Identification and analysis of student conception used to solve chemical equilibrium problems, Journal of Research in Science Teaching, 37, 2, 160-176. Yılmaz, Ö.(1998). Kavramsal değişim metinleri ile verilen kavram haritalarının hücre bö-lünmesi ünitesini anlamadaki etkisi, (Yayımlanmamış yükseklisans tezi), Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara. Zeilik,M.(2004).İnternetSitesi Retrieved at March 16, 2017 from http://www.flaguide.org/extra/download/cat/diagnostic/diagnostic.pdf Van De Walle, J. (1989). Elementary school mathematics. New York: Longman
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cumali Öksüz 0000-0002-3255-2542

Hüseyin Başışık Bu kişi benim 0000-0002-4226-7569

Yayımlanma Tarihi 5 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 20

Kaynak Göster

APA Öksüz, C., & Başışık, H. (2019). 5. Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler ve Dörtgenler Ko-nularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 413-430. https://doi.org/10.17494/ogusbd.548525
AMA Öksüz C, Başışık H. 5. Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler ve Dörtgenler Ko-nularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Nisan 2019;20:413-430. doi:10.17494/ogusbd.548525
Chicago Öksüz, Cumali, ve Hüseyin Başışık. “5. Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler Ve Dörtgenler Ko-nularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, Nisan (Nisan 2019): 413-30. https://doi.org/10.17494/ogusbd.548525.
EndNote Öksüz C, Başışık H (01 Nisan 2019) 5. Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler ve Dörtgenler Ko-nularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 413–430.
IEEE C. Öksüz ve H. Başışık, “5. Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler ve Dörtgenler Ko-nularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 20, ss. 413–430, 2019, doi: 10.17494/ogusbd.548525.
ISNAD Öksüz, Cumali - Başışık, Hüseyin. “5. Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler Ve Dörtgenler Ko-nularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 (Nisan 2019), 413-430. https://doi.org/10.17494/ogusbd.548525.
JAMA Öksüz C, Başışık H. 5. Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler ve Dörtgenler Ko-nularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:413–430.
MLA Öksüz, Cumali ve Hüseyin Başışık. “5. Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler Ve Dörtgenler Ko-nularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 20, 2019, ss. 413-30, doi:10.17494/ogusbd.548525.
Vancouver Öksüz C, Başışık H. 5. Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler ve Dörtgenler Ko-nularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:413-30.