Year 2019, Volume 34, Issue 1, Pages 47 - 56 2019-02-20

Evaluation of efficiency of olive and olive oil marketing organisation in Eastern Mediterranean Region
Doğu Akdeniz Bölgesinde zeytin ve zeytinyağı pazarlama organizasyonun etkinliğinin değerlendirilmesi

Arzu Seçer [1] , Faruk Emeksiz [2]

44 219

Recently, olive oil and table olive consumption has increased as result of increasing population, healthy diet conscious and tendency for more local food products. During the period between 2000-2015 in Turkey, olive production, olive oil and table olive production has increased significantly. Eastern Mediterranean Region was one of the regions with the highest increases. The aim of the study is to evaluate efficiency of olive, olive oil and table olive marketing organization and present suggestions for insufficiencies defined. As result, especially processing service had crucial problems in all olive oil and table olive marketing services. To contribute in olive sector, Cooperatives, branding, determining of target markets and increasing the quality should be supported and improved.

Türkiye’de 2000-2015 yılları arasında zeytin üretimi ve bununla beraber zeytinyağı üretiminde önemli artış gözlenmiştir. Bu artışların en fazla olduğu bölgelerden birisi Doğu Akdeniz Bölgesi olmuştur. Bu çalışmanın amacı Doğu Akdeniz Bölgesi’nde zeytin ve zeytinyağı pazarlama organizasyonlarının etkinliğinin değerlendirilmesi ve belirlenen yetersizlikler için çözüm önerileri getirilmesidir. Çalışma sonucunda zeytinyağı pazarlama hizmetlerinden özellikle işleme hizmetinde eksiklikler olduğu belirlenmiştir. Kooperatifleşme, markalaşma, hedef pazarların belirlenmesi ve kalitenin artırılması yönünde yapılacak çalışmalar bölgede zeytincilik sektörünün geliştirilmesine önemli katkılarda bulunacaktır.

  • TÜİK, 2011a. Türkiye İstatistik Kurumu. www.tuik.gov.tr.
  • Çiçek, A., Erkan, O., 1996. Tarım Ekonomisinde Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Gaziosmanpasa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:12, Tokat. 118s.
  • Işıklı, E., 1981. Tarımsal Pazarlama II Ders Notları. Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Ders Notları. Bornova.
  • Olgun, A., 1988. Uygulanmakta Olan Destekleme Politikasının Türkiye’de Ve Özellikle Ege Bölgesinde Zeytin Ve Zeytinyağı Ekonomisindeki Çeşitli Etkileri Üzerinde Bir Araştırma. Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Anabilim Dalı. Doktora Tezi. 267s.
  • Fafchamps, M., Gabre-M. E. and Mınten, B., 2004. Increasing Returns and Market Efficiency in Agricultural Trade. Journal of Development Economics. Vol. 78(2): 406-442.
  • Bellettı, G., Marescottı, A., 1997. The Reorganisation of Trade Channels of a Typical Product: The Tuscan Extra Virgin Olive Oil. 52nd EAAE Seminer-Parma. 19-21 Haziran. s. 271-286.
  • Sıskos Y., Matsatsınıs, N.F. and Baourakıs, G., 2001. Multicriteria Analysis İn Agricultural Marketing: The Case Of French Olive Oil Market. European Journal of Operational Research, 130: 315-331.
  • Işın, Ş., Koçak, E., 2003. İzmir İlinde Farklı Üretim Teknikleri Uygulayan Zeytin Sıkma Tesislerinin Ekonomik Analizi. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 40(1): s. 127-134
  • Mıgdalas, A., Baourakıs, G., Kalogeras, N. and Merıem, H.B., 2004. Sector Modeling For The Prediction And Evaluation Of Cretan Olive Oil. European Journal of Operational Research, 152: s. 454–464.
  • Mılı, S., 2004. Prospects for Olive Oil Marketing in Non-Traditional Markets. Sustainable Development and Globalisation of Agri-Food Markets. AIEA2 International Conference. Laval University, Quebec, Canada. August 23-24. (http://eumed-agpol.iamm.fr/html/publications/partners/olive_oil_paper.pdf)
  • Türkekul, B., Günden, C., Abay, C. ve Miran, B., 2007. A Market Share Analysis of Virgin Olive Oil Producer Countries with Special Respect to Competitiveness. European Association of Agricultural Economists, 103rd Seminar, April 23-25, Barcelona, Spain.
Primary Language tr
Subjects Science
Journal Section Agricultural Economics
Authors

Orcid: 0000-0003-1347-4988
Author: Arzu Seçer (Primary Author)
Country: Turkey


Orcid: 0000-0001-8820-9922
Author: Faruk Emeksiz
Institution: Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü
Country: Turkey


Dates

Publication Date: February 20, 2019

Bibtex @research article { omuanajas407503, journal = {Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi}, issn = {1308-8750}, eissn = {1308-8769}, address = {Ondokuz Mayıs University}, year = {2019}, volume = {34}, pages = {47 - 56}, doi = {}, title = {Doğu Akdeniz Bölgesinde zeytin ve zeytinyağı pazarlama organizasyonun etkinliğinin değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Seçer, Arzu and Emeksiz, Faruk} }
APA Seçer, A , Emeksiz, F . (2019). Doğu Akdeniz Bölgesinde zeytin ve zeytinyağı pazarlama organizasyonun etkinliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi, 34 (1), 47-56. Retrieved from http://dergipark.org.tr/omuanajas/issue/43320/407503
MLA Seçer, A , Emeksiz, F . "Doğu Akdeniz Bölgesinde zeytin ve zeytinyağı pazarlama organizasyonun etkinliğinin değerlendirilmesi". Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi 34 (2019): 47-56 <http://dergipark.org.tr/omuanajas/issue/43320/407503>
Chicago Seçer, A , Emeksiz, F . "Doğu Akdeniz Bölgesinde zeytin ve zeytinyağı pazarlama organizasyonun etkinliğinin değerlendirilmesi". Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi 34 (2019): 47-56
RIS TY - JOUR T1 - Doğu Akdeniz Bölgesinde zeytin ve zeytinyağı pazarlama organizasyonun etkinliğinin değerlendirilmesi AU - Arzu Seçer , Faruk Emeksiz Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 47 EP - 56 VL - 34 IS - 1 SN - 1308-8750-1308-8769 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Anadolu Journal of Agricultural Sciences Doğu Akdeniz Bölgesinde zeytin ve zeytinyağı pazarlama organizasyonun etkinliğinin değerlendirilmesi %A Arzu Seçer , Faruk Emeksiz %T Doğu Akdeniz Bölgesinde zeytin ve zeytinyağı pazarlama organizasyonun etkinliğinin değerlendirilmesi %D 2019 %J Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi %P 1308-8750-1308-8769 %V 34 %N 1 %R %U
ISNAD Seçer, Arzu , Emeksiz, Faruk . "Doğu Akdeniz Bölgesinde zeytin ve zeytinyağı pazarlama organizasyonun etkinliğinin değerlendirilmesi". Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi 34 / 1 (February 2019): 47-56.
AMA Seçer A , Emeksiz F . Doğu Akdeniz Bölgesinde zeytin ve zeytinyağı pazarlama organizasyonun etkinliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Journal of Agricultural Sciences. 2019; 34(1): 47-56.
Vancouver Seçer A , Emeksiz F . Doğu Akdeniz Bölgesinde zeytin ve zeytinyağı pazarlama organizasyonun etkinliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi. 2019; 34(1): 56-47.