Open innovation assumes that the boundaries of
organizations are more permeable and open, provides a flow of information which
is based on innovation activities between the organization and its environment
and focuses on the direction, nature and conditions of the flow of information.
It requires interorganizational relationships and it is realized through making
innovation activities with other organizations by joining some innovation
networks. The paper aims to discuss open innovation by assumptions and concepts
of some organizational theories. For this purpose, approaches of open system,
population ecology and social network are addressed as the framework to comment
on the mindset of open innovation in terms of interorganizational
relationships. In addition to this, the new competition and strategy approaches
and roles of managers as decision makers while deciding open innovation are
explained in terms of open innovation.
Open Innovation Population Ecology Open System Social Network Interorganizational Relationship
Açık inovasyon
örgüt sınırlarının daha geçirgen ve açık olduğunu varsayar, örgüt ile çevresi
arasında inovasyona yönelik bir bilgi akışı öngörür ve bu bilgi akışının
yönüne, doğasına ve içinde bulunduğu koşullara odaklanır; bu da birtakım
örgütler arası ilişkiler gerektirir. Açık inovasyon, çoğunlukla örgütlerin
inovasyon ağlarına katılarak diğer örgütlerle iş birliği içerisinde çeşitli
inovasyon faaliyetleri ile gerçekleşir. Bu makalenin amacı açık inovasyonu bazı
örgüt kuramları ve ilişkili kavramlarla ele almaktır. Bu amaçla, örgütü diğer
örgütler ile birlikte değerlendiren örgütler arası ilişki bağlamında açık
inovasyon mantığını değerlendirmede bir çerçeve olarak başta açık sistem olmak
üzere popülasyon ekolojisi ve sosyal ağ kuramının varsayımları ele alınmakta ve
dahası yeni rekabet ve strateji anlayışına ve örgütler için karar alıcıların
açık inovasyon sürecindeki rollerine değinilmektedir.
Açık İnovasyon Popülasyon Ekolojisi Açık Sistem Sosyal Ağ Örgütler Arası İlişki
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Google Scholar istatistiklerimiz için tıklayınız.