In this study, the effect of models and cooperative
learning on particulate level of physical and chemical changes was
investigated. Quasi-experimental method pre- and post-test was used. The sample
was consisted 71 prospective science teachers. Three research groups (CLG:
cooperative learning group, n=24; CLMG: cooperative-model group, n=24; and
control group (CG, n=23) were studied. In order to collect data, the Physical and
Chemical Changing Test (PCCT) consisting of three open-ended drawing questions
was applied as pre- and posttest. For the analysis of
data obtained from the PCCT, the Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U tests were
used and descriptive statistics were used to determine the conceptual
understanding. In the pre-test there was not a significant difference among
groups. In the post-test, there was a significant difference among research
groups. In addition, some prospective science teachers thought the matter as a
whole rather than a particulate structure, had a problem in the particulate
drawing of solid materials, and had various misconceptions in the concepts of
physical and chemical change.
Physical and chemical changes the particulate nature of matter cooperative learning model
Bu araştırmada fiziksel ve kimyasal
değişim olaylarının tanecikli boyutta anlaşılmasına işbirlikli öğrenme ve
modellerin etkisi araştırılmıştır. Araştırma, ön -son test içeren kontrol
gruplu yarı-deneysel desendedir. Araştırma grubunu fen bilgisi öğretmenliğinde
öğrenim gören 71 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma, İşbirlikli Öğrenme
Grubu (İÖG, n=24) ve İşbirlikli- Model Grubu (İMG, n=24) olarak iki deney grubu
ve bir Kontrol Grubu (KG, n= 23) ile yürütülmüştür. Açık uçlu üç çizim
sorusundan oluşan Fiziksel ve Kimyasal Değişim Testi (FKDT) veri toplama aracı
olarak kullanılmıştır. FKDT verilerinin analizi için Kruskall- Wallis ve Mann-
Whitney U testi kullanılmış, kavramsal anlamaları belirlemek amacıyla ise
tanımlayıcı istatistikler yapılmıştır. Ön testte gruplar arasında anlamlı bir
fark gözlenmezken, son testte anlamlı bir fark görülmüştür. Ayrıca, bazı
öğretmen adaylarının maddeyi tanecikli yapıdan ziyade bütünsel olarak
düşündükleri, katı haldeki maddelerin tanecikli çiziminde problem yaşadıkları,
fiziksel ve kimyasal değişim kavramlarında çeşitli yanılgılarının olduğu belirlenmiştir.
Fiziksel ve kimyasal değişim maddenin tanecikli yapısı işbirlikli öğrenme model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 18 |