Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Aliya Izzetbegovic's Conception of Civilization

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 18, 2632 - 2648, 30.06.2019
https://doi.org/10.26466/opus.538054

Öz

The
concept of civilization has recently emerged as one of the main areas of
discussion. Generally, it is seen that this discussion topic comes to the fore
in the societies that have undergone change processes. The extent of
intercultural interaction in the process of social change is also covered by
these discussions. Within the framework of the cultural and technical aspects
of the human condition, Izetbegoviç, in his work, basically revealed works in the context of the
problematic of civilization.
The person's historical adventure is returned in
the context of the concept of civilization. This form of self-expression is
presented in a spiritual design. Here, the basic search and future imaginations
of human beings find their place. The concept of being is the understanding of
the basic problems of human and social life by introducing a holistic
understanding of all variables from micro plane to macro level. In this
respect, human beings gain an asset position by joining to life as a result of
these basic concepts. This holistic aspect of the media also allows it to be
understood as a historical ontology.
Izzetbegoviç has discussed the civilization
debates beyond the relation of Islam and modernity and tried to reveal the
meaning of Islam and western civilizations for humanity.

Kaynakça

  • Adorno, T. W. ve Horkhimmer, M. (2004). Aydınlanmanın diyalektiği (Çev. O. Özügül). İstanbul: Kabalcı Yayınları.
  • Alhusser, L. (2016). İdeoloji ve devletin ideolojik aygıtları, (Çev. A. Tümertekin), İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Berger,P.L. (Ed.) Le reenchantement du monde, In ( s.5-36). Paris: Bayard.
  • Berger, P. L. (2001). La desecularisation du monde: Un Point de Vue Global. In: P. L.
  • Berlin, İ. (2010). Romantikliğin kökleri, (Çev. M. Tuncay). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Cox, H. (2005). Piyasa tanrısı (Çev. A. Köse). Marife, 5 (1), 197-204.
  • Çelik, C. (2013). Geleneksel şehir dindarlığından modern kent dindarlığına. İstanbul: Hikmetevi Yayınları
  • Çoşkun, M.Y. (2016). Aliya izzetbegoviç'in ''kültür ve medeniyet''i. Hece Dergisi, Aliya İzzetbegoviç Özel Sayısı 229, 464-468.
  • Goethe, J. W. V. (2016). Faust (Çev. İ. Cankorel). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Gökalp, Z. (2013) Hars ve medeniyet. İstanbul: Bilgeoğuz Yayınları.
  • Guenon, R. (2004). Niceliğin egemenliği ve çağın alametleri (Çev. M. Kanık), İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Habermas, J. (2001). İletişimsel eylem kuramı (Çev. M. Tüzel), İstanbul: Kabalcı Yayınları.
  • Heidegger, M. (2001). Nietzsche'nin tanrı öldü sözü ve dünya resimleri çağı (Çev. L. Özşar). Bursa: Asa Kitabevi.
  • Heidegger, M. (2011). Varlık ve zaman (Çev. K. H. Öktem) İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • İllich, İ. (2016). Okulsuz toplum (Çev. M. Özay), İstanbul: Şule Yayınları.
  • İmamoğlu, A V. (2010). Mehmet Akif’te medeniyet kavramı. İslami Araştırmalar, 21 (3), 165- 171.
  • İzzetbegoviç, A. (2011). Doğu batı Arasında İslam, (Çev. S. Şaban), İstanbul: Yarın Yayınları.
  • Marcuse, H. (1969). Tek boyutlu insan (Çev. S. Çagan). İstanbul: May Yayıncılık.
  • Nietzsche, F. (2011). Böyle buyurdu zerdüst, (Çev. M. Batmankaya). Ankara: Say Yayınları
  • Özdemir, M. (2014). Aliya izzetbegoviç’in düşüncesinde üçüncü yol ve felsefi temelleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Weber, M. (2011). Protestan ahlakı ve kapitalizmin ruhu (Çev. M. Köktürk). İstanbul: Bilgesu Yayıncılık.
  • Yapıcı A. (2009). Küreselleşme ve değerler krizi. Dem Dergi, 3, 14-18.
  • Yapıcı, A. (2007). Geleneksellik ile modernlik arasına sıkışan din anlayışları ve dindarlık. DEM Dergi, 1, 24-29.

Aliya İzzetbegoviç’in Medeniyet Tasavvuru

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 18, 2632 - 2648, 30.06.2019
https://doi.org/10.26466/opus.538054

Öz

Medeniyet
kavramı  son dönemlerde temel tartışma
alanlarından birisi olarak karşımıza çıkar. Genellikle değişim süreçlerinden
geçen toplumlarda bu tartışma konusunun önplana çıktığı görülmektedir.
Toplumsal değişme sürecinde kültürlerarası etkileşimin boyutları da bu
tartışmalar kapsamındadır. İnsanlık durumunun kültürel ve teknik boyutları
çerçevesinde İzzetbegoviç çalışmalarında temelde medeniyet sorunsalı bağlamında çalışmalar ortaya
koymuştur. .İnsanın tarihsel serüveni kendini medeniyet kavramı bağlamında iade
eder. Bu kendini ifade biçimi tinsel bir tasarım içinde ortya konulur.Burada
insanın temel arayış ve gelecek tasavvurları da kendine yer bulur.Medeniyet
tartışmaları felsefi ve epistemolojik düzeyde bu bağlamda en geniş anlamda bir
varlık tasavvurudur. Varlık tasavvuru mikro düzlemden makro düzleme butün
değişkenlere ilişkin bir bütüncül kavrayışın ortaya konularak insan ve toplum
hayatının temel sorunlarının anlamlanlandırılmasıdır. Bu yönüyle insan bu temel
kavrayışlar neticesinde hayata katılarak kendine bir varlık konumu edinir.
Mediniyetin bu bütüncül yönü bir tarihsel ontoloji olarak kavranmasına da imkan
verir. İzzetbegoviç İslam ve
modernite  ilişkisininin ötesinde
medeniyet tartışmalarını ele alarak,islam ve batı medeniyetlerinin insanlık
için anlamını ortaya koymaya çalışmıştır.

Kaynakça

  • Adorno, T. W. ve Horkhimmer, M. (2004). Aydınlanmanın diyalektiği (Çev. O. Özügül). İstanbul: Kabalcı Yayınları.
  • Alhusser, L. (2016). İdeoloji ve devletin ideolojik aygıtları, (Çev. A. Tümertekin), İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Berger,P.L. (Ed.) Le reenchantement du monde, In ( s.5-36). Paris: Bayard.
  • Berger, P. L. (2001). La desecularisation du monde: Un Point de Vue Global. In: P. L.
  • Berlin, İ. (2010). Romantikliğin kökleri, (Çev. M. Tuncay). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Cox, H. (2005). Piyasa tanrısı (Çev. A. Köse). Marife, 5 (1), 197-204.
  • Çelik, C. (2013). Geleneksel şehir dindarlığından modern kent dindarlığına. İstanbul: Hikmetevi Yayınları
  • Çoşkun, M.Y. (2016). Aliya izzetbegoviç'in ''kültür ve medeniyet''i. Hece Dergisi, Aliya İzzetbegoviç Özel Sayısı 229, 464-468.
  • Goethe, J. W. V. (2016). Faust (Çev. İ. Cankorel). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Gökalp, Z. (2013) Hars ve medeniyet. İstanbul: Bilgeoğuz Yayınları.
  • Guenon, R. (2004). Niceliğin egemenliği ve çağın alametleri (Çev. M. Kanık), İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Habermas, J. (2001). İletişimsel eylem kuramı (Çev. M. Tüzel), İstanbul: Kabalcı Yayınları.
  • Heidegger, M. (2001). Nietzsche'nin tanrı öldü sözü ve dünya resimleri çağı (Çev. L. Özşar). Bursa: Asa Kitabevi.
  • Heidegger, M. (2011). Varlık ve zaman (Çev. K. H. Öktem) İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • İllich, İ. (2016). Okulsuz toplum (Çev. M. Özay), İstanbul: Şule Yayınları.
  • İmamoğlu, A V. (2010). Mehmet Akif’te medeniyet kavramı. İslami Araştırmalar, 21 (3), 165- 171.
  • İzzetbegoviç, A. (2011). Doğu batı Arasında İslam, (Çev. S. Şaban), İstanbul: Yarın Yayınları.
  • Marcuse, H. (1969). Tek boyutlu insan (Çev. S. Çagan). İstanbul: May Yayıncılık.
  • Nietzsche, F. (2011). Böyle buyurdu zerdüst, (Çev. M. Batmankaya). Ankara: Say Yayınları
  • Özdemir, M. (2014). Aliya izzetbegoviç’in düşüncesinde üçüncü yol ve felsefi temelleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Weber, M. (2011). Protestan ahlakı ve kapitalizmin ruhu (Çev. M. Köktürk). İstanbul: Bilgesu Yayıncılık.
  • Yapıcı A. (2009). Küreselleşme ve değerler krizi. Dem Dergi, 3, 14-18.
  • Yapıcı, A. (2007). Geleneksellik ile modernlik arasına sıkışan din anlayışları ve dindarlık. DEM Dergi, 1, 24-29.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Özcan 0000-0001-7350-7855

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 19 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Özcan, M. (2019). Aliya İzzetbegoviç’in Medeniyet Tasavvuru. OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 2632-2648. https://doi.org/10.26466/opus.538054