Sanal gerçeklik, bilgisayarda yaratılmış üç
boyutlu ortamların birden fazla duyum ile deneyimlendiği etkileşimli
benzetimlerdir. Bilgisayar bilimlerinde 1970’li yıllardan beri tartışılan sanal
gerçeklik uygulamaları, son yıllardaki teknolojik gelişmelerle toplum için daha
erişilebilir hale gelmiştir. Özel eğitim alanı da bu güncel gelişmelerden
etkilenmekte, özel gereksinimli bireylere yönelik geliştirilen sanal gerçeklik
uygulamalarının sayısı her geçen gün artmaktadır. Sanal gerçeklik uygulamaları
ile özel gereksinimi olan bireylerin farklı türdeki gereksinimlerine yanıt
verecek çözümler üretilmektedir. Bu uygulamalar çeşitli akademik, sosyal,
günlük yaşam, iletişim becerilerinin öğretiminde ya da başka türlü destekler
için kullanılabilmektedir. Alanyazında; otizm spektrum bozukluğu, zihin
yetersizliği, fiziksel yetersizlik ve işitme yetersizliği gibi farklı özel
gereksinim grupları için geliştirilmiş sanal gerçeklik uygulamalarının
değerlendirilmesine yönelik çok sayıda araştırma yer almaktadır. Mevcut
çalışma, alanyazında sanal gerçeklik uygulamalarına ilişkin değerlendirmeleri
araştırma bulgularıyla tartışmaktadır.
Teknoloji sanal gerçeklik sanal öğrenme ortamları sanal gerçeklik uygulamaları özel gereksinimi olan bireyler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 2 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.