Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CENTRAL SERVICE PROJECT AT ODEABANK: A CASE STUDY EXAMPLE

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 352 - 355, 01.09.2018
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2018.914

Öz

Purpose- The subject of this research is the study of the compatibility of information technology projects in Odeabank, which is operating

in finance sector, in terms of business and information technology. It is called Central Service Project.

Methodology- In order to monitor the work and secure the contribution of the relevant departments, a working group has been

established to cover the four departments of the bank.

Findings- With the new Fax Portal application, we observed that 157 seconds have been saved per transaction and that this benefit has

reached the free time of 4.8 personnel in 15.000 transactions per month.

Conclusion- The main objectives of the Central Service Project are to remove manual operations from the Bank Operations Department, to

make processes faster, to reduce mistakes in manual operations, and to increase customer satisfaction by performing quick transactions.

Kaynakça

  • Behan, K., Holmes. D. (1990). Understanding information technology. Printice Hall, 2nd ed. NY, 1990, s.1’den aktaran BENSGHIR, A.g.e., s.39. s.1.
  • Williams, A. (1982). The history of technology-the twentieth century C. 1900-1950, Part II, 1982, s.1192.
  • Strassmann, P. (1998). What is alignment? Alignment is the delivery of the required results. Accessed on 08 21, 2012 at http://www.strassmann.com/pubs/alignment/
  • Henderson, J. C., Venkatraman, N. (1993). Strategic alignment: leveraging information technology for transforming organizations. IBM System Journal Vol 32, 472-484.
  • Henderson, J., Venkatraman, N. (1989). Strategic alignment: a framework for strategic information technology management. ss.22-23-24, s.27.

ODEABANK’TA MERKEZİ HİZMET PROJESİ: BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 352 - 355, 01.09.2018
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2018.914

Öz

Amaç- Bu araştırmanın konusu finans sektöründe faaliyet göstermekte olan Odeabank (Banka) bünyesinde yapılan bir bilgi teknolojileri

projesinin işletme açısından ve bilgi teknolojileri açısından uyumunu incelemektedir

Yöntem- Bu çalışmanın ilgili her birim tarafından takip edilip katkı yapılabilmesi için banka içerisindeki sorumlu bölümlerin çalışanlarından,

dört bölümü kapsayacak şekilde bir çalışma grubu kurulmuştur.

Bulgular- Yeni Faks Portal uygulaması ile işlem başına 157 saniye kazanç sağlandığı ve aylık 15.000 adet işlemde bu faydanın 4.8 adet

personelin zamanına denk geldiği görülmüştür.

Sonuç- Merkezi Hizmet Projesinin ana amaçları Banka Operasyon Bölümünün manuel işlemlerden arındırmak, süreçleri daha hızlı hale

getirmek, manuel işlemlerde karşılaşılan hataları azaltmak ve hızlı işlem yaparak müşteri memnuniyetini arttırmaktır.

Kaynakça

  • Behan, K., Holmes. D. (1990). Understanding information technology. Printice Hall, 2nd ed. NY, 1990, s.1’den aktaran BENSGHIR, A.g.e., s.39. s.1.
  • Williams, A. (1982). The history of technology-the twentieth century C. 1900-1950, Part II, 1982, s.1192.
  • Strassmann, P. (1998). What is alignment? Alignment is the delivery of the required results. Accessed on 08 21, 2012 at http://www.strassmann.com/pubs/alignment/
  • Henderson, J. C., Venkatraman, N. (1993). Strategic alignment: leveraging information technology for transforming organizations. IBM System Journal Vol 32, 472-484.
  • Henderson, J., Venkatraman, N. (1989). Strategic alignment: a framework for strategic information technology management. ss.22-23-24, s.27.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Karayel Bu kişi benim 0000-0001-6160-7541

Aykut Hamir Turan 0000-0002-8855-4643

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karayel, H., & Turan, A. H. (2018). ODEABANK’TA MERKEZİ HİZMET PROJESİ: BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. PressAcademia Procedia, 7(1), 352-355. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2018.914
AMA Karayel H, Turan AH. ODEABANK’TA MERKEZİ HİZMET PROJESİ: BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. PAP. Eylül 2018;7(1):352-355. doi:10.17261/Pressacademia.2018.914
Chicago Karayel, Hakan, ve Aykut Hamir Turan. “ODEABANK’TA MERKEZİ HİZMET PROJESİ: BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI”. PressAcademia Procedia 7, sy. 1 (Eylül 2018): 352-55. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2018.914.
EndNote Karayel H, Turan AH (01 Eylül 2018) ODEABANK’TA MERKEZİ HİZMET PROJESİ: BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. PressAcademia Procedia 7 1 352–355.
IEEE H. Karayel ve A. H. Turan, “ODEABANK’TA MERKEZİ HİZMET PROJESİ: BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI”, PAP, c. 7, sy. 1, ss. 352–355, 2018, doi: 10.17261/Pressacademia.2018.914.
ISNAD Karayel, Hakan - Turan, Aykut Hamir. “ODEABANK’TA MERKEZİ HİZMET PROJESİ: BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI”. PressAcademia Procedia 7/1 (Eylül 2018), 352-355. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2018.914.
JAMA Karayel H, Turan AH. ODEABANK’TA MERKEZİ HİZMET PROJESİ: BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. PAP. 2018;7:352–355.
MLA Karayel, Hakan ve Aykut Hamir Turan. “ODEABANK’TA MERKEZİ HİZMET PROJESİ: BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI”. PressAcademia Procedia, c. 7, sy. 1, 2018, ss. 352-5, doi:10.17261/Pressacademia.2018.914.
Vancouver Karayel H, Turan AH. ODEABANK’TA MERKEZİ HİZMET PROJESİ: BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. PAP. 2018;7(1):352-5.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.