One of the most important elements of formative assessment is
‘identifying the learning gap’. This study aimed at examining biology teachers’
practices of formative assessment via the ‘identifying learning gap’ element;
The sample of the current study consisted of a total of 27 biology teachers
drawn from the city of Erzurum, Turkey. The data from semi-structured
interviews were exposed to content analysis. The results showed that even
though the teachers focused on the students’ pre-existing knowledge at the
beginning of the course, they disregarded their individual differences and
alternative conceptions that would influence their learning. Also, it was elicited
that they were pitfalls at individual assessments and learning difficulties of
their students. In light of the results, the present study recommends that
biology teachers be fostered to attend pre-service and in-service education for
formative assessment.
Biology Education Formative Assessment Identifying Learning Gap
Öğrencilerin mevcut durumları ile hedeflenen öğretim seviyesi
arasındaki farkın ortaya çıkartılması olarak açıklanan öğrenme eksikliğini
tanımlama, biçimlendirici değerlendirmenin en önemli öğelerinden birisidir. Bu
çalışma, biyoloji öğretmenlerin biçimlendirici değerlendirmeye yönelik uygulamalarının
öğrenme eksikliğini tanımlama öğesi üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır.
Çalışmaya Erzurum ilinde görev yapan 27 biyoloji öğretmeni katılmıştır. Yarı
yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanan veriler içerik analizine tabii
tutulmuştur. Öğretmenler her ne kadar ders öncesinde öğrencilerin ön
bilgilerini kontrol etse de, derslerini planlarken alternatif kavramları ve öğrenmeyi
etkileyebilecek bireysel özellikleri dikkate almayı göz ardı ettikleri tespit
edilmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin, ders sonrasında öğrencileri bireysel olarak değerlendirme
ve öğrencilere ait öğrenme eksikliklerini belirlemede problem yaşadıkları ortaya
çıkmıştır. Çalışmanın sonuçlarına bağlı olarak, biyoloji öğretmenlerinin
biçimlendirici değerlendirme konusunda hizmet öncesi veya hizmet içi eğitim
almaları konusunda teşvik edilmesi gerektiği önerisinde bulunulmuştur.
Biçimlendirici Değerlendirme Biyoloji Eğitimi Öğrenme Eksikliğini Tanımlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 24 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 46 Sayı: 46 |