Year 2019, Volume 5, Issue 2, Pages 65 - 77 2019-07-28

SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI

ELIF ASUDE TUNCA [1]

15 20

Bu çalışma ile Kuzey Kıbrıslıların 2009 yılında yaşadıkları genel seçimler ele alınacaktır. Bu kapsamda, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde 19 Nisan 2009’da yapılan genel seçimlerde en çok oyu alan iki siyasi parti; Ulusal Birlik Partisi (UBP) ve Cumhuriyetçi Türk Partisi (CTP)’nin seçmenlere yönelik yürüttüğü siyasal iletişim kampanyaları karşılaştırılacaktır. Bu karşılaştırma, partilerin iletişim kampanyaları ve parti politikalarının seçmenler üzerindeki etkisini; siyaset ve iletişim kavramlarının küresel boyuttu çerçevesinde ve seçim sonuçlarının niceliği boyutuyla değerlendirecektir. 

KKTC, siyasal iletişim kampanyaları, CTP
  • Aziz, Aysel (2007). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, İkinci Basım, s.3
  • Balcı, Şükrü, Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007, sayı: 17, s.73 – 106, (http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/sos_mak/makaleler/%C5%9E%C3%BCkr%C3%BC%20BALCI/BALCI,%20%C5%9E%C3%9CKR%C3%9C.pdf)
  • İrvan, Süleyman, (2006). “Kıbrıslı Türk Gazetecilerin Mesleki ve Etik Değerleri”, Küresel İletişim Dergisi, sayı:1, s. 1 – 14.
  • Johnson-Cartee, K.S. ve Copeland, G.A. (1991). Negative Political Advertising: Coming of Age, Hillsdale, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates
  • Özkan A. (2004). Siyasal İletişim, İstanbul: Nesil Yayınları.
  • Yolçu, Neslihan (2011). 12 Eylül Anayasa Referandumunda Siyasal Partilerin İnternet Kullanımı Ve Kampanya Söylemleri, Ajit-e: The Academic Journal of Information Technologies, s. 4
  • Arama Konferansı, http://www.tepav.org.tr/upload/files/haber/1255443159r4798.Arama_Konferansi.pdf 20.11.2012
  • Kıbrıs Genç TV yayını, “İşte Siyasi Partilerin Seçim Hazırlıkları” 04.01.2009, http://www.kibrisgenctv.com/haber/k21/649/Iste-Siyasi-Partilerin-Secim-Hazirliklari.html
  • Sinan, Dirlik, Ne bekliyordunuz ki? CTP: Bir Başarısızlık Hikayesi, www.sinandirlik.com, 21 Nisan 2009
  • 2009 KKTC Erken Genel Seçimlerinde UBP’nin reklam ve iletişim stratejisini yöneten TE Medya Direktörü Özdemir Tokel ile 21 Mart 2012 tarihinde gerçekleşen söyleşi
  • Dönemin CTP Merkez Yönetim Kurulu üyesi ve kampanya sorumlusu Hasan Erçakıca ile 1 Şubat 2019 tarihli söyleşi
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0003-0636-8247
Author: ELIF ASUDE TUNCA (Primary Author)
Institution: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ
Country: Turkey


Dates

Publication Date: July 28, 2019

Bibtex @research article { pesausad526859, journal = {PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi}, issn = {2528-9950}, eissn = {2149-8385}, address = {Politik Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi}, year = {2019}, volume = {5}, pages = {65 - 77}, doi = {}, title = {SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI}, key = {cite}, author = {TUNCA, ELIF ASUDE} }
APA TUNCA, E . (2019). SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (2), 65-77. Retrieved from http://dergipark.org.tr/pesausad/issue/47373/526859
MLA TUNCA, E . "SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI". PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 5 (2019): 65-77 <http://dergipark.org.tr/pesausad/issue/47373/526859>
Chicago TUNCA, E . "SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI". PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 5 (2019): 65-77
RIS TY - JOUR T1 - SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI AU - ELIF ASUDE TUNCA Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 65 EP - 77 VL - 5 IS - 2 SN - 2528-9950-2149-8385 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 PESA International Journal of Social Studies SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI %A ELIF ASUDE TUNCA %T SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI %D 2019 %J PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi %P 2528-9950-2149-8385 %V 5 %N 2 %R %U
ISNAD TUNCA, ELIF ASUDE . "SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI". PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 5 / 2 (July 2019): 65-77.
AMA TUNCA E . SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI. CC Licence. 2019; 5(2): 65-77.
Vancouver TUNCA E . SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2019; 5(2): 77-65.