Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ana fikirler: Öğrencilerin yazma becerilerinin incelenmesi

Yıl 2018, Sayı: 13, 220 - 225, 30.12.2018
https://doi.org/10.29000/rumelide.504947

Öz

Liselerde ve üniversitelerde ikinci dil veya
yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin final sınavlarında yazdıkları
metinler genellikle sınavdan önce bir şekilde yazılıp ezberlenir. Genellikle
öğrenciler sınavlarda kendilerine sorulacak yazma konusu hakkında bir şekilde
bir fikre sahiptirler. Öğrenciler bir edinç baskısı altında ve final
sınavlarından belli bir puan almak zorundadırlar. Benim kişisel gözlemlerine
göre, bu öğrenciler cevapları sınavdan önce bir şekilde ezberleyip sınav
esnasında sadece bunları yazarlar. 
Öğrenciler bazen final sınavlarına yeterince çalışmamış olabilirler ve
bazen de ezberlemeye çalıştıkları materyalleri unutabilirler. Bu çalışmada,
öğrencilerin yazma sürecinde somut bir ana fikri kendi başlarına oluşturup
oluşturamadıkları incelenmiştir (n=39). Bunun yanı sıra, ek gözlemler de
yapılacaktır. Örneğin, bu öğrenciler ana fikirden soyutlanmış fikir ve
görüşleri ilişkilendirebiliyorlar mı? Bu çalışma, Düzce Üniversitesi’ndeki
öğretim görevlilerine gelecekte öğrencilerine kompozisyon yazma becerilerinde
yardımcı olabilmeleri için analitik bir yaklaşıma katkıda bulunmayı
amaçlamaktadır. 

Kaynakça

  • English, F. 2011. Student Writing and Genre : Reconfiguring Academic Knowledge. Retrieved from: http://eds.b.ebscohost.com Mitchell, C. 2016. Writing and Power : A Critical Introduction to Composition Studies. Retrieved from: http://eds.a.ebscohost.com Obenzinger, H. 2015. How We Write. Stanford, California. CreateSpace Independent Publishing. Sönmez, H. 2018. A Review about the Use of the Memorization Strategy during the Learning Process by Students. Retrieved from: http://eds.b.ebscohost.com

Main ideas: An investigation into student writing

Yıl 2018, Sayı: 13, 220 - 225, 30.12.2018
https://doi.org/10.29000/rumelide.504947

Öz

Written final exams of many ESL or EFL students
attending college or university are often written and memorized before the
actual test in some manner. Often, the students will usually have some sort of
idea of what they will be tested on in the final exam. As such, they are under
pressure to perform and not only that, but to obtain a certain percentage on
their final exam. From my personal observations, these students usually
memorize their answers beforehand and simply rewrite them during their final
exams. The students may or may not have adequately prepared for their final
exams and may at times forget the material that they tried to memorize. This
paper addresses the issue of whether or not students are able to independently
compose a solid main idea in the writing process
(n=39). Furthermore, additional observations will be made. For instance,
can these students connect ideas and arguments based off of their main idea?
This paper aims to contribute an analytical approach for instructors at Duzce
University so that they may assist students with their composition writing
skills in the future.

Kaynakça

  • English, F. 2011. Student Writing and Genre : Reconfiguring Academic Knowledge. Retrieved from: http://eds.b.ebscohost.com Mitchell, C. 2016. Writing and Power : A Critical Introduction to Composition Studies. Retrieved from: http://eds.a.ebscohost.com Obenzinger, H. 2015. How We Write. Stanford, California. CreateSpace Independent Publishing. Sönmez, H. 2018. A Review about the Use of the Memorization Strategy during the Learning Process by Students. Retrieved from: http://eds.b.ebscohost.com
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Türk dili ve edebiyatı
Yazarlar

Cetenay Kaghado Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Kaghado, C. (2018). Main ideas: An investigation into student writing. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(13), 220-225. https://doi.org/10.29000/rumelide.504947

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.