Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Çağda Baskı Teknolojileri

Yıl 2019, Sayı: 23, 361 - 377, 19.06.2019

Öz

Endüstri 4.0. olarak adlandırılan teknoloji çağında, hayatımızın ayrılmaz parçası haline gelen dijital

cihazlar yeni bir kültür yaratmaktadır. Nesnelerin küresel ağlarla birbirine bağlandığı bu çağda;

insanlar ihtiyaçlarını dijital teknolojilerle karşılamakta, bu alanda geliştirilen yüksek teknolojiler

talep edilmekte ve yaygınlaşmaktadır. Dijital çağa ayak uydurmak isteyen şirketler ise dijital-sosyalmobil

bilgi teknolojilerine yatırım yapmakta, organizasyon yapılarını yeniden şekillendirmektedir.

Her alanda ve sektörde yaşanan bu dönüşüm baskı teknolojilerinde de kendini göstermektedir. İlk

çıktığı günlerde baskı hızı ve kalitesi ile geleneksel baskı teknikleriyle rekabet eden dijital baskı

teknolojileri, günümüzde küresel dijital ekosistemin bir parçası haline gelmiştir. Dijitalleşmiş bir

şirket olma bilinciyle bu alana yatırım yapan basım şirketleri geleneksel iş süreçlerini yeniden gözden

geçirmekte, müşteri ile etkileşime açık, değer katan, kişiselleştirilmiş üretime dönük esnek stratejiler

geliştirmekte, daha hızlı ve etkin bir üretime yönelmektedir. Bu çalışma öncelikle geleneksel baskı

tekniklerinin tarihi gelişimini ele alır. Dijital baskı teknolojilerinin ortaya çıkışıyla birlikte baskı

tekniklerinde yaşanan gelişmelere ve geleneksel yöntemlerle arasındaki farklara değinir. Küresel

ölçekte yaşanan dijital dönüşümün basım sektörüne etkilerini inceleyerek; dijital ekosistem içerisinde

yer alan yeni nesil tüketici davranışlarının sektöre yansımalarını ele alır.

Kaynakça

  • Ambrose, G., Harris, P. (2014). Grafik Tasarımda Baskı ve Sonlandırma. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Becer, E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Castells, M. (2000). “Materials for an Exploratory Theory of the International Society”, British Journal of Sociology, 51 (1), s. 5-24.
  • DCMS, (2001). Creative Industries Mapping Document. Department for Culture, Media and Sport, London. Fernandes, L. (2017). What Next? Six Trends for the Print Industry in 2018”. Web: https:// www.louellafernandes.com/2017/12/13/next-six-trends-print-industry-2018/ adresinden 13 Temmuz 2018’de alınmıştır.
  • Flew, T. (2002). Beyond ad hocery: Defining Creative Industries. The Second International Conference on Cultural Policy Research, Te Papa, Wellington, New Zealand, 23-26 January, 2002.
  • Gilboa, R. (2016). Endüstriyel Baskının Dijital Dönüşümü. Web: http://www.inkjetmagazine. com/endustriyel-baskinin-dijital-donusumu/ adresinden 3 Ağustos 2018’de alınmıştır.
  • Jean, G. (2006). Yazı: İnsanlığın Belleği. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Johnson, E. D. (1973). Communication: An Introduction to the History of Writing, Printing, Books And Libraries. New Jersey: Scarecrow Press.
  • Münch, R. (2011), “Alois Senefelder und Die Erfindung des Steindrucks”, Geschichte der Lithographie und Steindrucktechnik, Ofenbach.
  • Parker, O. (2017). Digital Printing Update – A Look at the Past, Present And Future. Web: https://graphicartsmag.com/articles/2017/04/digital-printing-update-look-past-presentfuture/ adresinden 6 Haziran 2018’de alınmıştır.
  • Paul, C. (2008). Digital Art. London: Thames and Hudson.
  • Uçar, T. (2017). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Ticaret A.Ş.
  • Von Osten, M. (2007). Unpredictable outcomes: A reflection after some years of debates on creativity and creative industries. Geer Lovink ve Ned Rossiter (Editörler). My Creativity Reader: A Critique of Creative Industries (s. 49-59). Amsterdam: Institute of Network Cultures.
  • Görsel Kaynakları
  • Görsel 1: https://en.wikipedia.org/wiki/Printing#/media/File:Collage_of_printing.png Erişim: 17 Nisan 2019.
  • Görsel 2: https://usedpresses.org/what-impact-has-the-invention-of-the-printing-presson- the-literature/ Erişim: 17 Nisan 2019.
  • Görsel 3: https://fineartamerica.com/featured/19th-century-printing-machines-sheilaterry. html Erişim: 17 Nisan 2019.
  • Görsel 4: https://www.searlesgraphics.com/blog/3325/whats-the-difference-betweensheet- fed-and-web-printing Erişim: 17 Nisan 2019.
  • Görsel 5: http://blog.infotrends.com/wp-content/uploads/Xerox-iGen5-Press.jpg Erişim: 17 Nisan 2019.
  • İnternet Kaynakları
  • İnternet: Andino, A. K. (1 Eylül, 2015). Digital Printing Fuels Interesting Projects. Web: https://graphicartsmag.com/articles/2015/09/digital-printing-fuels-interesting-projects/ adresinden 6 Haziran 2018’de alınmıştır.
  • İnternet: Can, A. (1 Ağustos, 2016). Baskının Evrimi ve Gelecekte Baskı. Web: http:// www.matbaahaber.com/tr/ magazine/ adresinden 26 Mayıs 2018’de alınmıştır.
  • İnternet: Smithers Pira, (2018). The Future of Offset vs Digital Printing to 2018. Digital print market to reach $ 187.7 billion by 2018. Web: https://www.smitherspira.com/ news/2013/june/digital-printing-trends-market-analysis-to-2018 adresinden 16 Nisan 2019’da alınmıştır.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuz Tunçel

Yayımlanma Tarihi 19 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Tunçel, O. (2019). Dijital Çağda Baskı Teknolojileri. Sanat Ve Tasarım Dergisi(23), 361-377.
AMA Tunçel O. Dijital Çağda Baskı Teknolojileri. Sanat ve Tasarım Dergisi. Haziran 2019;(23):361-377.
Chicago Tunçel, Oğuz. “Dijital Çağda Baskı Teknolojileri”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 23 (Haziran 2019): 361-77.
EndNote Tunçel O (01 Haziran 2019) Dijital Çağda Baskı Teknolojileri. Sanat ve Tasarım Dergisi 23 361–377.
IEEE O. Tunçel, “Dijital Çağda Baskı Teknolojileri”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 23, ss. 361–377, Haziran 2019.
ISNAD Tunçel, Oğuz. “Dijital Çağda Baskı Teknolojileri”. Sanat ve Tasarım Dergisi 23 (Haziran 2019), 361-377.
JAMA Tunçel O. Dijital Çağda Baskı Teknolojileri. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2019;:361–377.
MLA Tunçel, Oğuz. “Dijital Çağda Baskı Teknolojileri”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 23, 2019, ss. 361-77.
Vancouver Tunçel O. Dijital Çağda Baskı Teknolojileri. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2019(23):361-77.