Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programları’nın
çevre eğitimi açısından incelenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma
yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Bulgulara ulaşmak için Sosyal
Bilgiler Eğitimi alanında eğitim veren 40 üniversitenin eğitim fakültesi
öğretim programı ile fen bilgisi eğitimi alanında eğitim veren 45 üniversitenin
eğitim fakültesi öğretim programı analiz edilmiştir. Programlar; genel
özellikler ve içerik açısından değerlendirilmiş; içerikler tablolar halinde
belirtilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi
Eğitimi Lisans Programları’nda çevre ve çevre eğitimine ilişkin konulara yer
veren zorunlu derslerin sınırlı olduğu, sadece Fen Bilgisi Eğitimi programında
yer alan bir dersin doğrudan çevre eğitimi ile ilişkili olduğu, üniversitelerin
eğitim fakültelerinde çevre konusu ile ilgili seçmeli derslerin de programlarda
sınırlı şekilde yer aldığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |