Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya Pazarlama Aktiviteleri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenilirlik ve Geçerlilik Çalışması

Yıl 2018, Cilt: 21 Sayı: 2, 149 - 157, 30.11.2018
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.422847

Öz

Bu
araştırmada e-ticaret endüstrisinde sosyal medya pazarlama aktivitelerinin
tüketici algısına etkisini ölçmek içim geliştirilen Sosyal Medya Pazarlama
Aktiviteleri (SMPA) ölçeğinin Türkçeye uyarlanması amaçlanmaktadır. Araştırma
kapsamında ölçme aracı Türkçeye çevrilmiştir. Araştırmaya kolayda örnekleme ile
seçilen 707 denek katılmıştır (n=707). KMO katsayısı 0,908 bulunmuştur. Ölçeğin
tümüne ilişkin iç tutarlılık katsayısı α = 0,939’dir. Sonuç
olarak 2 faktörden oluşan 15 maddelik ölçme aracı, Türk araştırmacıların
kullanımına hazır hale getirilmiştir.

Kaynakça

  • Brown, Jean Dean, (2009) “Principal components analysis and exploratory factor analysis &ndash Definitions, differences, and choices”, Statistics, 13(1).
  • Büyüköztürk, Şener, (2011) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Hair, Joseph Jr., Black, William, Babin, Barry ve Anderson, Rolph, (2014) Multivariate Data Analysis. Pearson, Edinburgh.
  • Kalaycı, Şeref, (2010) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Nash, Kim, (2009) “Social Media in the workplace: New Technology, old Problems”, HR Specialist: Employment Law, 39(10), s. 7.
  • Suhr, Diana, (2006). Exploratory or Confirmatory Factor Analysis?. Cary: SAS Institute. http://www2.sas.com/proceedings/sugi31/200-31.pdf , son erişim tarihi: 10.05.2018
  • TÜSİAD (2017). Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: e-Ticaret, İstanbul.
  • Vural, Beril Akıncı, ve Bat, Mikail, (2010). “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”. Journal of Yasar University, 5(20), s.3348‐3382.
  • Yadav, Mayank ve Rahman, Zillur, (2017) “Measuring Consumer Perception of Social Media Marketing Activities in E-Commerce Industry: Scale Development and Validation”. Telemat. Informat.
  • Yaşlıoğlu, Murat, (2017) “Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi ve Geçerlilik: Keşfedici ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46 (Özel Sayı), s. 74-85.
  • http://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/rakamlarla-2017-turkiye-e-ticaret-istatistikleri/
  • http://sosyalmedyakulubu.com.tr
  • http://www.pazarlamasyon.com/sozluk/sosyal-medya-nedir/

The Turkish Adaptation of the Social Media Marketing Activities Scale in Service Firms: A Validity and Reliability Study

Yıl 2018, Cilt: 21 Sayı: 2, 149 - 157, 30.11.2018
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.422847

Öz

In this study, the
author have aimed to adapt the Social Media Marketing Activities (SMMA) scale for
to measure perceived social media marketing activities in an e-commerce
context. During the course of this study, the IMS was first translated into
Turkish. A total of 707 surveyers from Turkey were selected using convenient sampling
to participate in this study (n=707). The Kaiser-Meyer-Olkin measure of
sampling adequacy is 0,908. The  internal
consistency for the entire scale was α = 0,939. In conclusion, an instrument
consisting of 15 items, 2 factors was prepared for Turkish researchers.

Kaynakça

  • Brown, Jean Dean, (2009) “Principal components analysis and exploratory factor analysis &ndash Definitions, differences, and choices”, Statistics, 13(1).
  • Büyüköztürk, Şener, (2011) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Hair, Joseph Jr., Black, William, Babin, Barry ve Anderson, Rolph, (2014) Multivariate Data Analysis. Pearson, Edinburgh.
  • Kalaycı, Şeref, (2010) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Nash, Kim, (2009) “Social Media in the workplace: New Technology, old Problems”, HR Specialist: Employment Law, 39(10), s. 7.
  • Suhr, Diana, (2006). Exploratory or Confirmatory Factor Analysis?. Cary: SAS Institute. http://www2.sas.com/proceedings/sugi31/200-31.pdf , son erişim tarihi: 10.05.2018
  • TÜSİAD (2017). Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: e-Ticaret, İstanbul.
  • Vural, Beril Akıncı, ve Bat, Mikail, (2010). “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”. Journal of Yasar University, 5(20), s.3348‐3382.
  • Yadav, Mayank ve Rahman, Zillur, (2017) “Measuring Consumer Perception of Social Media Marketing Activities in E-Commerce Industry: Scale Development and Validation”. Telemat. Informat.
  • Yaşlıoğlu, Murat, (2017) “Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi ve Geçerlilik: Keşfedici ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46 (Özel Sayı), s. 74-85.
  • http://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/rakamlarla-2017-turkiye-e-ticaret-istatistikleri/
  • http://sosyalmedyakulubu.com.tr
  • http://www.pazarlamasyon.com/sozluk/sosyal-medya-nedir/
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zeki Yüksekbilgili

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 11 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yüksekbilgili, Z. (2018). Sosyal Medya Pazarlama Aktiviteleri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenilirlik ve Geçerlilik Çalışması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 21(2), 149-157. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.422847

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.