Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 7, 10 - 27, 30.06.2019
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.514971

Öz

Kaynakça

  • Bourdieu , P. (2015). Eril Tahakküm, 2. bsk. ( B. Yılmaz Çev.). İstanbul: Bağlam.
  • Barthes, R. (1977). The Death of the Author. Glasgow: Fontana/ Collins.
  • Butler, A.M. (2011). Film Çalışmaları. (A. Toprak Çev.) İstanbul: Kalkedon.
  • Butler, J. (2014). Cinsiyet Belası, Feminizm ve Kimliğin Altüst edilmesi. (B. Ertür, Çev.) İstanbul: Metis.
  • Chion, M. (1987). Bir Senaryo Yazmak. (N. Tanyolaç Çev.) İstanbul: Afa.
  • Clarke, M. A. (2009). Developing Digital Storytelling in Brazil. J. Hartley and K. McWilliam (Ed). Story Circle: Digital Storytelling Around the World. Blackwell Publishing
  • Donovan, J. (2016). Feminist Teori.-Entelektüel Gelenekler. 11. baskı. (A. Bora, M. Ağduk, F. Sayılan Çev.). İletişim: İstanbul.
  • Ergüven, D. G. (2015). Mustang’in Yönetmeni Deniz Gamze Ergüven’le Söyleşi. Canım İstanbul söyleşi. http://canimistanbul.com
  • Ergüven, D. G. (Yönetmen). (2015). Mustang . Almanya, Fransa, Türkiye, Katar ortak yapım. Yapımcı: Charles Gillbert
  • Kırel, Se. (2010). Kültürel Çalışmalar ve Sinema, 2. Baskı. İstanbul: Kırmızı Kedi
  • Kuhn, A. (1982). Women's Pictures. Feminism and Cinema. Londra: Routledge and Kegan Paul,
  • Lambert, J. (2009). Where It All Started. J. Hartley and K. McWilliam (Ed). Story Circle: Digital Storytelling Around the World. Blackwell Publishing
  • Mayne, J. (1985). Review: Feminist Film Theory and Criticism. Signs. 11 (1), 81-100.
  • McNay, L. (2012). Foucaultcu Beden ve Deneyimin Dışlanması. Michel Foucault İstanbul: Yapı Kredi.
  • Meadows, D. (2003). Digital Storytelling: research-based practice in new media. Visual Communication 2(2): 189-193.
  • Meadows D., J. Kidd (2009). Capture Wales-The BBC Digital Storytelling Project. J. Hartley and K. McWilliam (Ed). Story Circle: Digital Storytelling Around the World. Blackwell Publishing.
  • Mills, S. (2002). Third Wave Feminism Linguistics and the Analysis of Sexism and Naming Practices. Plenary lecture at IGALA 2, University of Lancaster, UK
  • Mulvey, L. (1997). Görsel Haz ve Anlatı Sineması. (N. Abisel Çev.) 25. Kare: Sinema Kültür Dergisi. Ekim/Aralık, 38- 46.
  • Rose, J. (2010). Görme ve Cinsellik. (A. D. Temiz Çev.) İstanbul: Metis.
  • Öğüt, H. (2009). Kadın Filmleri ve Feminist Karşı Sinema. Cogito. sayı: 58, Bahar
  • Özkazanç, A (2013). Butler’ın Feminizmi: Siyasi Bir Okuma İçin Kılavuz. Mülkiye Dergisi 37(4), 118-138
  • Robin, B. R. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st century classroom. Theory into practice. 47(3), 220-228.
  • Ryan, M. ve Kellner, D.(2016). Politik Kamera.3.bsk. (E. Özsayar Çev.) İstanbul: Ayrıntı
  • Smelik, A. (2008). Feminist Sinema ve Film Teorisi ve Ayna Çatladı. (D. Koç Çev.). İstanbul: Agora Kitaplığı
  • Şimşek, B. (2013). Hikâye Anlattıran, Hikâyemi Anlatan, Kendi Hikâyesini Yaratan Çember: Dijital Hikâye Anlatımı Atölyesinde Birbirine Karışan Sesler/im. Hakan Ergül (Der.), Sahanın Sesleri: İletişim Araştırmalarında Etnografik Yöntem. İstanbul: Bilgi Üniversitesi. 279-308
  • Woolf, V. (2016). Kendine Ait Bir Oda. (İ.Özdemir Çev.). 10. bsm. İstanbul: Kırmızı Kedi

Feminist Anlatı Yaklaşımıyla Mustang Filmi ve Dişil Dilin Kurulmasında Bir Yöntem Değerlendirilmesi; Dijital Hikaye Anlatım Atölyesi

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 7, 10 - 27, 30.06.2019
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.514971

Öz

Bu çalışmada, sinemada feminist teori ve
feminist anlatı yakla
şımları temelinde, kadın yönetmen
aracılı
ğıyla sinemada dişil dil kurabilmenin imkanlarına ilişkin bir çerçeve çizmek istenmiştir. Bu çerçeveye kadın seyirciyi dahil etmek ve filmle
kurdu
ğu bağlantıyı görmek
için yeni ve farklı bir yöntem olarak, Dijital Hikaye Anlatım Atölyesi
düzenlenmi
ştir. Bu amaçla çalışmada Deniz Gamze Ergüven’in yönettiği Mustang filmi
seçilmi
ştir. Film, anlatısı, bakış açısı ve karakterleri aracılığıyla dişil dili izleyiciye
nasıl sundu
ğu Smelik (2008)’in feminist film
anlatısı ile de
ğerlendirilmiştir. Filmin, toplumsal cinsiyet farklılığını kadın bakışı ile sunduğu ve cinsler arasındaki asimetrik iktidar ilişkisini eleştiriler getirdiği görülmüştür. Çalışmada filmin kadın seyircisi, “Benim Sahnem” Dijital
Hikaye Anlatı Atölyesi çalı
şmasına alınmış ve atölye sürecinde altı dijital hikaye üretilmiştir. Atölyede, katılımcıların film sahneleri ile özdeşleşim kurarak hikayeler
yazımları ve di
şil dili oluşturma potansiyelini pratiğe dökme biçimleri gözlemlenmiştir. Hikayelerin içerik ve tematik analizlerinde kadınlığın hikayelerin merkezine yerleştirildiği görülmüştür. “Benim Sahnem” atölyesinde katılımcılar, kendi
hikayelerini seslendirerek di
şil dil içeren
hikayeler yaratmı
şlardır.












 

Kaynakça

  • Bourdieu , P. (2015). Eril Tahakküm, 2. bsk. ( B. Yılmaz Çev.). İstanbul: Bağlam.
  • Barthes, R. (1977). The Death of the Author. Glasgow: Fontana/ Collins.
  • Butler, A.M. (2011). Film Çalışmaları. (A. Toprak Çev.) İstanbul: Kalkedon.
  • Butler, J. (2014). Cinsiyet Belası, Feminizm ve Kimliğin Altüst edilmesi. (B. Ertür, Çev.) İstanbul: Metis.
  • Chion, M. (1987). Bir Senaryo Yazmak. (N. Tanyolaç Çev.) İstanbul: Afa.
  • Clarke, M. A. (2009). Developing Digital Storytelling in Brazil. J. Hartley and K. McWilliam (Ed). Story Circle: Digital Storytelling Around the World. Blackwell Publishing
  • Donovan, J. (2016). Feminist Teori.-Entelektüel Gelenekler. 11. baskı. (A. Bora, M. Ağduk, F. Sayılan Çev.). İletişim: İstanbul.
  • Ergüven, D. G. (2015). Mustang’in Yönetmeni Deniz Gamze Ergüven’le Söyleşi. Canım İstanbul söyleşi. http://canimistanbul.com
  • Ergüven, D. G. (Yönetmen). (2015). Mustang . Almanya, Fransa, Türkiye, Katar ortak yapım. Yapımcı: Charles Gillbert
  • Kırel, Se. (2010). Kültürel Çalışmalar ve Sinema, 2. Baskı. İstanbul: Kırmızı Kedi
  • Kuhn, A. (1982). Women's Pictures. Feminism and Cinema. Londra: Routledge and Kegan Paul,
  • Lambert, J. (2009). Where It All Started. J. Hartley and K. McWilliam (Ed). Story Circle: Digital Storytelling Around the World. Blackwell Publishing
  • Mayne, J. (1985). Review: Feminist Film Theory and Criticism. Signs. 11 (1), 81-100.
  • McNay, L. (2012). Foucaultcu Beden ve Deneyimin Dışlanması. Michel Foucault İstanbul: Yapı Kredi.
  • Meadows, D. (2003). Digital Storytelling: research-based practice in new media. Visual Communication 2(2): 189-193.
  • Meadows D., J. Kidd (2009). Capture Wales-The BBC Digital Storytelling Project. J. Hartley and K. McWilliam (Ed). Story Circle: Digital Storytelling Around the World. Blackwell Publishing.
  • Mills, S. (2002). Third Wave Feminism Linguistics and the Analysis of Sexism and Naming Practices. Plenary lecture at IGALA 2, University of Lancaster, UK
  • Mulvey, L. (1997). Görsel Haz ve Anlatı Sineması. (N. Abisel Çev.) 25. Kare: Sinema Kültür Dergisi. Ekim/Aralık, 38- 46.
  • Rose, J. (2010). Görme ve Cinsellik. (A. D. Temiz Çev.) İstanbul: Metis.
  • Öğüt, H. (2009). Kadın Filmleri ve Feminist Karşı Sinema. Cogito. sayı: 58, Bahar
  • Özkazanç, A (2013). Butler’ın Feminizmi: Siyasi Bir Okuma İçin Kılavuz. Mülkiye Dergisi 37(4), 118-138
  • Robin, B. R. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st century classroom. Theory into practice. 47(3), 220-228.
  • Ryan, M. ve Kellner, D.(2016). Politik Kamera.3.bsk. (E. Özsayar Çev.) İstanbul: Ayrıntı
  • Smelik, A. (2008). Feminist Sinema ve Film Teorisi ve Ayna Çatladı. (D. Koç Çev.). İstanbul: Agora Kitaplığı
  • Şimşek, B. (2013). Hikâye Anlattıran, Hikâyemi Anlatan, Kendi Hikâyesini Yaratan Çember: Dijital Hikâye Anlatımı Atölyesinde Birbirine Karışan Sesler/im. Hakan Ergül (Der.), Sahanın Sesleri: İletişim Araştırmalarında Etnografik Yöntem. İstanbul: Bilgi Üniversitesi. 279-308
  • Woolf, V. (2016). Kendine Ait Bir Oda. (İ.Özdemir Çev.). 10. bsm. İstanbul: Kırmızı Kedi
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nüket Elpeze Ergeç

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Elpeze Ergeç, N. (2019). Feminist Anlatı Yaklaşımıyla Mustang Filmi ve Dişil Dilin Kurulmasında Bir Yöntem Değerlendirilmesi; Dijital Hikaye Anlatım Atölyesi. SineFilozofi, 4(7), 10-27. https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.514971