Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BEDENİN DRAMATİZE EDİLMESİ: PORTRE VE DÖNÜŞÜMLER

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 141 - 150, 07.03.2019
https://doi.org/10.30692/sisad.500109

Öz

Tanımı
gereği portre fotoğrafları sadece insan yüzlerini değil,  aynı zamanda da bireylerin kimliklerini
vurgulamak için kullanılır. Kimliğin devamlılığını gösteren portreler belirli
birtakım insanlara dair belirtiler gösterir. Buradan yola çıkarak insana ait
kimliği görünür kılma işlevini yerine getiren portreler, kimliği nesnel olarak
somutlaştırmaktadır. Portreler, sanatın farklı alanlarında kullanılan ve eski
çağlardan günümüze kadar yapılagelen ürünlerdir. Özellikle resim sanatı
içerisinde ayrı bir yeri bulunan portreler, fotoğrafın icadıyla birlikte
fotoğraf sanatının en önemli konularından biri haline gelmiştir. Portrelerin
temsil ettiği biçimler, genelde insanın görsel olarak canlandırılmasıdır. Brezilyalı
sanatçı Vik Muniz, bu görsel temsili sıradan nesneler çikolata, reçel, toz
şeker ve çöp kullanarak ortaya çıkarmaktadır. Sanatçı, dünyanın en büyük
çöplüğünden birinde (Brezilya, Rio de Janerio) çalışan ve geri dönüşümlü
malzemeleri toplayan işçileri temsil eden fotoğraflar çekmiş ve bu fotoğrafları
da çöplükte bulunan bu geri dönüşüm malzemeleri kullanarak yeniden
fotoğraflamıştır. Çalışma kapsamında sanatçının “Çöp Resimleri” serisinde yer
alan fotoğrafların, portre ve görsel temsil açısından canlandırılması üzerinde
durulmuştur.

Kaynakça

  • BARRETT, T. (2015) Neden Bu Sanat? Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri, Hayalperest Yayınları, İstanbul.BARTHES, R. (2014). Camera Lucida, AltıKırkbeş Yayınları, İstanbul.BERGER, J. (1988). O Ana Adanmış, Metis Yayınları, İstanbul.BOURRIAUD, N. (2004). Postprodüksiyon. Bağlam Yayıncılık, İstanbul. BRESSON, H. (2006). Karar Anı, YGS Yayınları, İstanbul.BURGIN, V. (2013). Fotoğrafı Düşünmek, Espas Yayınları, İstanbul.HIGGINS, J. (2014). Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir, Hayalperest Yayınları, İstanbul.LEPPERT, R. (2017). Sanatta Anlamın Görüntüsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.LINFIELD, S. (2013). Acımasız Aydınlık, Fotoğraf ve Politik Şiddet, Espas Yayınları, İstanbul.RITCHIN, F. (2012). Fotoğraftan Sonra, Espas Kuram Sanat Yayınları, İstanbul.PRICE, M. (2014). Fotoğraf Çerçevedeki Gizem, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.SONTAG, S. (2010). Fotoğraf Üzerine, Agora Kitaplığı, İstanbul.YACAVONE, K. (2015). Benjamin, Barthes ve Fotoğrafın Tekilliği, Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm SANAT TASARIM
Yazarlar

Eren Görgülü 0000-0002-6475-7948

Yayımlanma Tarihi 7 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 20 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Görgülü, E. (2019). BEDENİN DRAMATİZE EDİLMESİ: PORTRE VE DÖNÜŞÜMLER. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(1), 141-150. https://doi.org/10.30692/sisad.500109
AMA Görgülü E. BEDENİN DRAMATİZE EDİLMESİ: PORTRE VE DÖNÜŞÜMLER. ssad. Mart 2019;3(1):141-150. doi:10.30692/sisad.500109
Chicago Görgülü, Eren. “BEDENİN DRAMATİZE EDİLMESİ: PORTRE VE DÖNÜŞÜMLER”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3, sy. 1 (Mart 2019): 141-50. https://doi.org/10.30692/sisad.500109.
EndNote Görgülü E (01 Mart 2019) BEDENİN DRAMATİZE EDİLMESİ: PORTRE VE DÖNÜŞÜMLER. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3 1 141–150.
IEEE E. Görgülü, “BEDENİN DRAMATİZE EDİLMESİ: PORTRE VE DÖNÜŞÜMLER”, ssad, c. 3, sy. 1, ss. 141–150, 2019, doi: 10.30692/sisad.500109.
ISNAD Görgülü, Eren. “BEDENİN DRAMATİZE EDİLMESİ: PORTRE VE DÖNÜŞÜMLER”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3/1 (Mart 2019), 141-150. https://doi.org/10.30692/sisad.500109.
JAMA Görgülü E. BEDENİN DRAMATİZE EDİLMESİ: PORTRE VE DÖNÜŞÜMLER. ssad. 2019;3:141–150.
MLA Görgülü, Eren. “BEDENİN DRAMATİZE EDİLMESİ: PORTRE VE DÖNÜŞÜMLER”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 1, 2019, ss. 141-50, doi:10.30692/sisad.500109.
Vancouver Görgülü E. BEDENİN DRAMATİZE EDİLMESİ: PORTRE VE DÖNÜŞÜMLER. ssad. 2019;3(1):141-50.

Cited By

FOTOĞRAF SANATINDA PORTRE TİPOLOJİLERİ
Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi
Eren GÖRGÜLÜ
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.971365

22785  15895    15433     15434     15435     17587    18452        18278      18279         18453        19048