Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Girişimci Pazarlama Eğiliminin Kendi İşini Kurma Eğilimi Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 44, 93 - 116, 02.06.2019

Öz

Öz                                                                                        


Küçük işletmelerin
pazarlama faaliyetleri geleneksel pazarlama faaliyetlerinden farklı olmakta ve
girişimci pazarlama kavramı ön plana çıkmaktadır. Girişimci pazarlama, elde
bulunan kıt kaynaklarla belirsiz pazar ortamlarında fırsat odaklı işletmelerin
pazarlama faaliyetlerini tanımlamak için kullanılan bir kavramdır. Üniversitede
okuyan öğrencilerin ileride birer girişimci olabileceği varsayımı altında, bu
çalışmanın amacı, öğrencilerin girişimci pazarlama eğilimlerinin belirlenmesi
ve girişimci pazarlama eğilimlerinin iş kurma üzerine etkilerinin
araştırılmasıdır. Anket, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi 2017-2018 eğitim
öğretim yılı yaz okulunda İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden ders alan
öğrencilere uygulanmıştır. Öğrencilerin girişimci pazarlama eğilimleri ölçülmüş
ve bu eğilimin iş kurmaları üzerine etkileri araştırılmıştır. Yapılan analizler
sonucunda öğrencilerin en fazla müşteri yönlü olmayı benimsedikleri ve
müşterilerin gelecekte ortaya çıkabilecek ihtiyaçlarını belirleyip, fırsatları
değerlendirerek, ellerindeki kaynakları müşterilere değer yaratacak şekilde bir
araya getirip iş kurma eğiliminde oldukları görülmektedir.
 


Kaynakça

  • Alpkan, L., Ergün, E., Bulut, Ç. ve Yılmaz, C. (2005), “Şirket Girişimciliğini Şirket Performansına Etkileri”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, Vol:6, No:2, 175-189.
  • Aslan, Y. (2009), “Türkiye’de Büyüme Odaklı ve Yenilikçi Bir Girişimcilik Politika Çerçevesi Geliştirme ve Politika Açıklarının Belirlenmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Atik A. H. (2003), Küresel Ekonomide Küçük ve Orta Büyüklükte İşletmeler ve Rekabet Sorunları, Türkiye Kalkınma Bankası A.S Araştırma Müdürlüğü, Ankara.
  • Başol, O. (2010), “Girişimci Kadın Ve Erkeklerin Başarı Algısındaki Farklılıklar: Küçük Ölçekli İşletmelerde Bursa İli Örneği”, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı Çalışma Ekonomisi Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Bateman, T.S. and Crant, J.M. (1993), “The Proactive Component of Organizational Behavior: A Measure and Correlates”, Journal of Organizational Behavior, Vol:14, No: 2, March, 103-118.
  • BechereR, R.C., Haynes, P.J. and Fletcher, L.P. (2006), “Paths to Profitability in Owner-Operated Firms: The Role of Entrepreneurial”, Journal of Business and Entrepreneurship, Vol:18, No:1,17-31.
  • Bulut, Ç., Pırnar, İ., Halaç . S. ve Öztürk, A. D. (2013), “Girişimsel Pazarlamanın Firma Performansına Etkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:15, Sayı:2.
  • Dal, N.E. ve Dal, V. (2016), “Girişimci Pazarlama: Kavramsal Bir Çalışma, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:8, Sayı:14, Mart, 42-63.
  • Davey, T., Plewa, C. and Struwing, M. (2011), “Entrepreneurship perceptions and career intentions of international students”, Education + Training, Vol:53, No:5, 335-352.
  • Drucker, F. P. (1984), Innovation and Entrepreneurship, Perfect Bound.
  • Durukan, T. (2005), Küreselleşme ve Çokuluslu İşletmecilik, Nobel Yayınları, Ankara.
  • EggerS, F., Kraus, S., Hughes, M., Laraway, S., and Snycerski, S. (2013), “Implications of customer and entrepreneurial orientations for SME growth”, Management Decision, Vol:51, No:3.
  • Formaini R. L. (2001), The Engine Of Capitalist Process: Entrepreneurs in Economic Theory, Economic and Financial Review, Fourth Quarter.
  • Fiore, Niehm, A.M., Hurst, L.S., Son, J.S. and Amrut. J.S. (2013), “Entrepreneurial Marketing: Scale Validation with Small, Independently-Owned Businesses”, Journal of Marketing Development and Competitiveness, Vol:7, No: 4.
  • Güreşçi, E. (2014). “Girişimcilik Eğilimi Üzerine Bir Araştırma: İspir Hamza Polat MYO Örneği”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt:9, Sayı: 1, 25-26.
  • Hacıoğlu G., Eren S. S., Eren M. S.ve Celikkan H. (2012), “The Effect of Entrepreneurial Marketing on Firms’Innovative Performance in Turkish SMEs”, Procedia- Social and Behavioral Sciences, Vol:58, 871-878.
  • Hamşioğlu, A.B. (2006), “Değişin İş Dünyasında Girişimci Pazarlama: Türk İlaç Sanayi Uygulamalarının ve Birleştirici Bir Model Çalışmasının Değerlendirilmesi”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Hills, G. and Hultman, M.C. (2006), “Entrepreneurial Marketing”, Rencontres in St. Gallen Conference, Understanding the Regulatory Climate For Entrepreneurship And SMEs. Topic C, 219-234.
  • Hills, Gerald E- Hultman, Claes M-Kraus, Sascha- Schulte, Reinhard (2010), “History, Theory and Evidence of Entrepreneurial Marketing-An Overview” International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management (IJEIM), Vol:11, No:1
  • İrmiş, A. Ve Barutçu, E. (2012), “Öğrencilerin Kendilerini Girişimci Bir Kişiliğe Sahip Görmelerini Ve İş Kurma Niyetlerini Etkileyen Faktörler: Bir Alan Araştırması”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:26, Sayı: 2.
  • İşcan, Ö.F. ve Kaygın, E. (2011), “Potansiyel Girişimciler Olarak Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt:3, Sayı: 2.
  • Jain, S.K. and Singh, R. (2017), “Analyzing the Impact of Entrepreneurship Development Programs on Entrepreneurs”, Proceedings of International Conference on Strategies in Volatile and Uncertain Environment for Emerging Markets, Indian Institute of Technology Delhi, New Delhi, July 14-15, 737.
  • Jaworski, B.J. ve Kohli, A.K. (1993), “Marketing Orientation: Antecedents and Consequences, Journal of Marketing”, Vol:57, July, 53-71.
  • Karabey, C.N. ve Bingöl, D. (2010), “Girişimciliğin Başlangıcı Olarak Fırsat Tanımlama”, Yönetim, Yıl:21, Sayı:67, Ekim.
  • Karakulle, İ. ve Karakaya, A. (2017), “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimi üzerine Bir Araştırma”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:5, Sayı: 46, Mayıs.
  • Kılıçer, T. (2011), “KOBİ’lerin Girişimci Pazarlama Yaklaşımı, Yenilik Yaratma Çabaları, Performansları Ve Sahip Yöneticilerinin Girişimcilik Tutumları Açısından Profilleri”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Koçak, A. Ve Özer, A. (2005), “Küçük İşletmeler Pazarlamanın Neresinde?: Pazar Odaklılık Ve İlişkisel Pazarlama”, Pazarlama Ve İletişim Kültürü Dergisi, Cilt:4, Sayı:14.
  • Kurgun, H., Bağıran, D., Özeren, E. ve Maral, B. (2011), “ Entrepreneurial Marketing - The Interface Between Marketing And Entrepreneurship: A Qualitative Research On Boutique Hotels”, European Journal Of Social Sciences, Vol:26, No: 3, 340-357.
  • Lumpkin, G. T. and Dess, G. (1996), “Clarifying The Entrepreneurial Orientation Construct, And Linking It To Performance”, Academy Of Management Review, Vol:21, No:1, 135-172.
  • Marangoz, M. (2017), Girişimcilik, Beta Yayınevi, Genişletilmiş 4. Baskı, İstanbul.
  • Marangoz, M. ve Erboy, N. (2013), “Pazarlamada Paradigma Değişimi: Girişimci Pazarlama”, Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı: 1.
  • Morris, M.H., Schindehutte, M. and La Forge, R.W. (2002), “Entrepreneurial Marketing: A Construct For İntegrating Emerging Entrepreneurship And Marketing Perspectives”, Journal Of Marketing Theory And Practice, Vol:10, No: 4.
  • Morris, M.H., Schindehutte, M., and Laforge, R.W (2004), “The Emergence Of Entrepreneurial Marketing: Nature And Meaning”, Chapter İn Entrepreneurship: The Way Ahead, Editor: Harold P. Welsch, Routledge, 91-115.
  • Nakdiyok, A. ve Kök, S. (2006), “Çevresel Faktörlerin İç Girişimcilik Üzerine Etkileri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi VIII:2: 77-96.
  • Özkan, B. (2010), “İş fikri Bulma Yöntemleri Üzerinde Kişiliğin Ve Karar Verme Tarzlarının Etkisi: Isparta Ve Burdur İllerindeki Girişimciler Üzerinde Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Parker, S.C. (2005), “The Economics Of Entrepreneurship: What We Know And What We Don’t Know”, Presented As Part Of The 2006 Summer Institute Of The Entrepreneurship, July.
  • Peltier, J. W. Ve Scovotti, C. (2010), “Enhancing Entrepreneurial Marketing Education: The Student Perspective”, Journal Of Small Business And Enterprise Development, Vol:17, No:4, 514-536, https://Doi.Org/10.1108/14626001011088705
  • Pihie, Z.A.L. (2009), “Entrepreneurship As A Career Choice: An Analysis Of Entrepreneurial Self-Efficacy And Intention Of University Students”, European Journal Of Social Sciences, Vol:9, No: 2.
  • Ulusoy, R. (2010), “Piyasada Belirsizliğin Giderilmesinde Girişimciliğin Rolü”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:19, No:1.
  • Slater, S.F. and Narver, J.C. (1995), “Market Orientation And The Learning Organization”, Journal Of Marketing, Vol:59, July, 63-74.
  • Srivastava, K. R., Shervani, A. T. and Fahey, L. (1998), “Market- Based Assets And Shareholder Value: A Framework For Analysis”, Journal Of Marketing, Vol:62, No: 1, 2-18.
  • Uygun, M. ve Güner, E. (2016), “Girişimcilik Eğiliminin Gelişiminde Girişimcilik Eğitiminin Rolü”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:5, No:5.
  • Yılmaz, E. ve Sünbül, A. M. (2009), “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 21.
  • Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Derneği (Tgbd), Http://Www.Tgbd.Org.Tr/Webcontent/Webcontent/4710 (Erişim Tarihi: 20.06.2018).
Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 44, 93 - 116, 02.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Alpkan, L., Ergün, E., Bulut, Ç. ve Yılmaz, C. (2005), “Şirket Girişimciliğini Şirket Performansına Etkileri”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, Vol:6, No:2, 175-189.
  • Aslan, Y. (2009), “Türkiye’de Büyüme Odaklı ve Yenilikçi Bir Girişimcilik Politika Çerçevesi Geliştirme ve Politika Açıklarının Belirlenmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Atik A. H. (2003), Küresel Ekonomide Küçük ve Orta Büyüklükte İşletmeler ve Rekabet Sorunları, Türkiye Kalkınma Bankası A.S Araştırma Müdürlüğü, Ankara.
  • Başol, O. (2010), “Girişimci Kadın Ve Erkeklerin Başarı Algısındaki Farklılıklar: Küçük Ölçekli İşletmelerde Bursa İli Örneği”, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı Çalışma Ekonomisi Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Bateman, T.S. and Crant, J.M. (1993), “The Proactive Component of Organizational Behavior: A Measure and Correlates”, Journal of Organizational Behavior, Vol:14, No: 2, March, 103-118.
  • BechereR, R.C., Haynes, P.J. and Fletcher, L.P. (2006), “Paths to Profitability in Owner-Operated Firms: The Role of Entrepreneurial”, Journal of Business and Entrepreneurship, Vol:18, No:1,17-31.
  • Bulut, Ç., Pırnar, İ., Halaç . S. ve Öztürk, A. D. (2013), “Girişimsel Pazarlamanın Firma Performansına Etkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:15, Sayı:2.
  • Dal, N.E. ve Dal, V. (2016), “Girişimci Pazarlama: Kavramsal Bir Çalışma, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:8, Sayı:14, Mart, 42-63.
  • Davey, T., Plewa, C. and Struwing, M. (2011), “Entrepreneurship perceptions and career intentions of international students”, Education + Training, Vol:53, No:5, 335-352.
  • Drucker, F. P. (1984), Innovation and Entrepreneurship, Perfect Bound.
  • Durukan, T. (2005), Küreselleşme ve Çokuluslu İşletmecilik, Nobel Yayınları, Ankara.
  • EggerS, F., Kraus, S., Hughes, M., Laraway, S., and Snycerski, S. (2013), “Implications of customer and entrepreneurial orientations for SME growth”, Management Decision, Vol:51, No:3.
  • Formaini R. L. (2001), The Engine Of Capitalist Process: Entrepreneurs in Economic Theory, Economic and Financial Review, Fourth Quarter.
  • Fiore, Niehm, A.M., Hurst, L.S., Son, J.S. and Amrut. J.S. (2013), “Entrepreneurial Marketing: Scale Validation with Small, Independently-Owned Businesses”, Journal of Marketing Development and Competitiveness, Vol:7, No: 4.
  • Güreşçi, E. (2014). “Girişimcilik Eğilimi Üzerine Bir Araştırma: İspir Hamza Polat MYO Örneği”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt:9, Sayı: 1, 25-26.
  • Hacıoğlu G., Eren S. S., Eren M. S.ve Celikkan H. (2012), “The Effect of Entrepreneurial Marketing on Firms’Innovative Performance in Turkish SMEs”, Procedia- Social and Behavioral Sciences, Vol:58, 871-878.
  • Hamşioğlu, A.B. (2006), “Değişin İş Dünyasında Girişimci Pazarlama: Türk İlaç Sanayi Uygulamalarının ve Birleştirici Bir Model Çalışmasının Değerlendirilmesi”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Hills, G. and Hultman, M.C. (2006), “Entrepreneurial Marketing”, Rencontres in St. Gallen Conference, Understanding the Regulatory Climate For Entrepreneurship And SMEs. Topic C, 219-234.
  • Hills, Gerald E- Hultman, Claes M-Kraus, Sascha- Schulte, Reinhard (2010), “History, Theory and Evidence of Entrepreneurial Marketing-An Overview” International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management (IJEIM), Vol:11, No:1
  • İrmiş, A. Ve Barutçu, E. (2012), “Öğrencilerin Kendilerini Girişimci Bir Kişiliğe Sahip Görmelerini Ve İş Kurma Niyetlerini Etkileyen Faktörler: Bir Alan Araştırması”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:26, Sayı: 2.
  • İşcan, Ö.F. ve Kaygın, E. (2011), “Potansiyel Girişimciler Olarak Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt:3, Sayı: 2.
  • Jain, S.K. and Singh, R. (2017), “Analyzing the Impact of Entrepreneurship Development Programs on Entrepreneurs”, Proceedings of International Conference on Strategies in Volatile and Uncertain Environment for Emerging Markets, Indian Institute of Technology Delhi, New Delhi, July 14-15, 737.
  • Jaworski, B.J. ve Kohli, A.K. (1993), “Marketing Orientation: Antecedents and Consequences, Journal of Marketing”, Vol:57, July, 53-71.
  • Karabey, C.N. ve Bingöl, D. (2010), “Girişimciliğin Başlangıcı Olarak Fırsat Tanımlama”, Yönetim, Yıl:21, Sayı:67, Ekim.
  • Karakulle, İ. ve Karakaya, A. (2017), “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimi üzerine Bir Araştırma”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:5, Sayı: 46, Mayıs.
  • Kılıçer, T. (2011), “KOBİ’lerin Girişimci Pazarlama Yaklaşımı, Yenilik Yaratma Çabaları, Performansları Ve Sahip Yöneticilerinin Girişimcilik Tutumları Açısından Profilleri”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Koçak, A. Ve Özer, A. (2005), “Küçük İşletmeler Pazarlamanın Neresinde?: Pazar Odaklılık Ve İlişkisel Pazarlama”, Pazarlama Ve İletişim Kültürü Dergisi, Cilt:4, Sayı:14.
  • Kurgun, H., Bağıran, D., Özeren, E. ve Maral, B. (2011), “ Entrepreneurial Marketing - The Interface Between Marketing And Entrepreneurship: A Qualitative Research On Boutique Hotels”, European Journal Of Social Sciences, Vol:26, No: 3, 340-357.
  • Lumpkin, G. T. and Dess, G. (1996), “Clarifying The Entrepreneurial Orientation Construct, And Linking It To Performance”, Academy Of Management Review, Vol:21, No:1, 135-172.
  • Marangoz, M. (2017), Girişimcilik, Beta Yayınevi, Genişletilmiş 4. Baskı, İstanbul.
  • Marangoz, M. ve Erboy, N. (2013), “Pazarlamada Paradigma Değişimi: Girişimci Pazarlama”, Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı: 1.
  • Morris, M.H., Schindehutte, M. and La Forge, R.W. (2002), “Entrepreneurial Marketing: A Construct For İntegrating Emerging Entrepreneurship And Marketing Perspectives”, Journal Of Marketing Theory And Practice, Vol:10, No: 4.
  • Morris, M.H., Schindehutte, M., and Laforge, R.W (2004), “The Emergence Of Entrepreneurial Marketing: Nature And Meaning”, Chapter İn Entrepreneurship: The Way Ahead, Editor: Harold P. Welsch, Routledge, 91-115.
  • Nakdiyok, A. ve Kök, S. (2006), “Çevresel Faktörlerin İç Girişimcilik Üzerine Etkileri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi VIII:2: 77-96.
  • Özkan, B. (2010), “İş fikri Bulma Yöntemleri Üzerinde Kişiliğin Ve Karar Verme Tarzlarının Etkisi: Isparta Ve Burdur İllerindeki Girişimciler Üzerinde Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Parker, S.C. (2005), “The Economics Of Entrepreneurship: What We Know And What We Don’t Know”, Presented As Part Of The 2006 Summer Institute Of The Entrepreneurship, July.
  • Peltier, J. W. Ve Scovotti, C. (2010), “Enhancing Entrepreneurial Marketing Education: The Student Perspective”, Journal Of Small Business And Enterprise Development, Vol:17, No:4, 514-536, https://Doi.Org/10.1108/14626001011088705
  • Pihie, Z.A.L. (2009), “Entrepreneurship As A Career Choice: An Analysis Of Entrepreneurial Self-Efficacy And Intention Of University Students”, European Journal Of Social Sciences, Vol:9, No: 2.
  • Ulusoy, R. (2010), “Piyasada Belirsizliğin Giderilmesinde Girişimciliğin Rolü”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:19, No:1.
  • Slater, S.F. and Narver, J.C. (1995), “Market Orientation And The Learning Organization”, Journal Of Marketing, Vol:59, July, 63-74.
  • Srivastava, K. R., Shervani, A. T. and Fahey, L. (1998), “Market- Based Assets And Shareholder Value: A Framework For Analysis”, Journal Of Marketing, Vol:62, No: 1, 2-18.
  • Uygun, M. ve Güner, E. (2016), “Girişimcilik Eğiliminin Gelişiminde Girişimcilik Eğitiminin Rolü”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:5, No:5.
  • Yılmaz, E. ve Sünbül, A. M. (2009), “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 21.
  • Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Derneği (Tgbd), Http://Www.Tgbd.Org.Tr/Webcontent/Webcontent/4710 (Erişim Tarihi: 20.06.2018).
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm 2019
Yazarlar

Mehmet Marangoz 0000-0002-1589-2940

Nedret Erboy 0000-0002-3009-068X

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 25 Aralık 2018
Kabul Tarihi 9 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Marangoz, M., & Erboy, N. (2019). Girişimci Pazarlama Eğiliminin Kendi İşini Kurma Eğilimi Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 20(44), 93-116.
AMA Marangoz M, Erboy N. Girişimci Pazarlama Eğiliminin Kendi İşini Kurma Eğilimi Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. SOBBİAD. Haziran 2019;20(44):93-116.
Chicago Marangoz, Mehmet, ve Nedret Erboy. “Girişimci Pazarlama Eğiliminin Kendi İşini Kurma Eğilimi Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 20, sy. 44 (Haziran 2019): 93-116.
EndNote Marangoz M, Erboy N (01 Haziran 2019) Girişimci Pazarlama Eğiliminin Kendi İşini Kurma Eğilimi Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 20 44 93–116.
IEEE M. Marangoz ve N. Erboy, “Girişimci Pazarlama Eğiliminin Kendi İşini Kurma Eğilimi Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, SOBBİAD, c. 20, sy. 44, ss. 93–116, 2019.
ISNAD Marangoz, Mehmet - Erboy, Nedret. “Girişimci Pazarlama Eğiliminin Kendi İşini Kurma Eğilimi Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 20/44 (Haziran 2019), 93-116.
JAMA Marangoz M, Erboy N. Girişimci Pazarlama Eğiliminin Kendi İşini Kurma Eğilimi Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. SOBBİAD. 2019;20:93–116.
MLA Marangoz, Mehmet ve Nedret Erboy. “Girişimci Pazarlama Eğiliminin Kendi İşini Kurma Eğilimi Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 20, sy. 44, 2019, ss. 93-116.
Vancouver Marangoz M, Erboy N. Girişimci Pazarlama Eğiliminin Kendi İşini Kurma Eğilimi Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. SOBBİAD. 2019;20(44):93-116.

Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.