Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Digital Communication System and Social Media Practices in Communication Strategies in Local Governments: Example of Sanliurfa

Yıl 2019, Sayı: 9, 55 - 64, 28.05.2019
https://doi.org/10.25069/spmj.527668

Öz

Today's 21st century is called the communication age and the power of communication becomes effective with technology. Digital communication and social media, which are the new method of living in the communication age and reaching the public in local governments, have taken place in the communication strategy as a technological necessity and are used as the fastest communication model of local governments. The studies on the digital communication and social media, which are frequently used by public institutions, and their impact on the public in terms of communication strategies, and their effect on easy access have been made. Municipalities have frequently used communication tools in order to provide one-way or two-way communication via digital communication and social media, and aimed to create corporate perception, corporate memory and make ethnic announcements. The municipalities need to use the whole area of ​​digital communication and social media in order to publicize, show and promote the process of the work carried out by the local government, the public, the community, the community related to the service, and to support them by creating a positive perception. In the communication strategies of local governments, the effects of digital communication and social media in local governments were examined, their applications were examined and how managers were directed to the public with this vision perspective were examined. .



 

Kaynakça

  • Er, U. Ş.B.B. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Basın Yayın Şube Müdürlüğü Canlı Yayın Birimi, Kişisel Görüşme. 13.10.2018.
  • ERTEN, M. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Şube Müdürlüğü Canlı Yayın Birimi, Kişisel Görüşme. 13.10.2018.
  • Gürdal, S. (1997). Halkla ilişkiler ve Yerel Yönetimlerde Uygulamalar, İstanbul: RGA Yönetim Danışmanlık Yayınları.
  • Kocaman, Ö.F. (2006). Belediyelerde Halkla İlişkiler ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Yönetimlerde basın ve halkla ilişkiler pratikleri. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Konukman, E, A. (2015) “Belediye Başkanı Odaklı Basın ve Halkla İlişkiler Çalışmaları”, T.B.B. İller ve Belediyeler Dergisi, S:812 ss:78-82
  • Yeğen, M. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Şube Müdürlüğü Canlı Yayın Birimi, Kişisel Görüşme. 13.10.2018.
  • Özaydın, E. ve Karakuş, A. Ş.B.B. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Basın Yayın Şube Müdürlüğü Görsel Tasarım Birimi, Kişisel Görüşme, 13.10.2017.
  • Öznur, Ş. Ş.B.B. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Basın Yayın Şube Müdürlüğü Haber Birimi, Kişisel Görüşme, 09.10.2018.
  • Ş.B.B. Meclisinin 10.06.2014 gün ve 66 sayılı kararının, 18.06.2014 gün ve 1038 sayılı ipekyol gazetesinde yayınlanan Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Çalışma Usul ve Esasları Yönetmeliği.
  • Şengöz, M. N. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanı. Kişisel Görüşme, 13.10.2018.
  • Yalçındag, S. (1996). Belediyelerimiz ve Halkla ilişkileri, Ankara: TODAİE yayını.
  • Yağmurlu, A. (2010) “ E-Halkla İlişkiler ve Bakanlık Uygulamaları”, Selçuk İletişim Dergi, S:6,ss.62-80.
  • Yıldız, S. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkile Daire Başkanlığı, Basın Yayın Şube Müdürlüğü Sosyal Medya Birimi. 13.10. 2018.
  • Wilcox, D, L. (2006) The Landscape of Today's Public Relations, Analisi 34, 65-85

Belediyelerde İletişim Stratejilerinde Dijital İletişim Sistemi ve Sosyal Medya Uygulamaları: Şanlıurfa Örneği

Yıl 2019, Sayı: 9, 55 - 64, 28.05.2019
https://doi.org/10.25069/spmj.527668

Öz

Günümüz 21.yüzyıl çağı iletişim çağı olarak adlandırılmakta ve iletişimin gücü teknoloji ile etkin hale gelmektedir. İletişim çağında yaşamamız ve yerel yönetimlerde halka ulaşmanın yeni yöntemi olan dijital iletişim ve sosyal medya, teknolojik bir zorunluluk olarak iletişim stratejisi içerisinde yer almış ve yerel yönetimlerin en hızlı iletişim modeli olarak günümüzde kullanılmaktadır. Kamu Kurumlarının da sık kullandığı dijital iletişim ve sosyal medya, iletişim stratejileri açısından halkın üzerindeki etkisi ve kolay ulaşımı ile etki bırakması konusunda çalışmalar yapılmıştır. Belediyeler iletişim stratejilerinde, iletişim araçları içerisine dijital iletişim ve sosyal medya üzerinden tek yönlü veya çift yönlü iletişim sağlama imkânı elde etmek amacıyla sıklıkla kullanmış ve kurumsal tanıtım anlamında, kurumsal algı, kurumsal hafıza oluşturmayı amaçlamış ve etnik duyurular yapmışlardır. Belediyeler, öncelikle yerel yönetimlerden beklentisi olan halka, hedef kitlesine, cemiyete, hizmet ile ilgisi olan topluluğa yapılan çalışmaların sürecini duyurmak, göstermek, tanıtmak ve kendilerine bu konuda olumlu algı oluşturarak destek sağlamak amacıyla dijital iletişim ve sosyal medya tüm alanını kullanmaya ihtiyaç duymuşlardır. Yerel yönetimlerdeki iletişim stratejilerinde dijital iletişim ve sosyal medya alanının yerel yönetimlerdeki etkileri incelenmiş, uygulamaları incelenmiş, yöneticilerin bu vizyon bakışı ile halka nasıl yönlendirildikleri incelenmiş olup, yeni kurulmuş olan Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesinin iletişim stratejileri çalışmalarında dijital iletişim ve sosyal medyanın ne denli önemli olduğu ortaya koyulmaya çalışılmıştır. 

Kaynakça

  • Er, U. Ş.B.B. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Basın Yayın Şube Müdürlüğü Canlı Yayın Birimi, Kişisel Görüşme. 13.10.2018.
  • ERTEN, M. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Şube Müdürlüğü Canlı Yayın Birimi, Kişisel Görüşme. 13.10.2018.
  • Gürdal, S. (1997). Halkla ilişkiler ve Yerel Yönetimlerde Uygulamalar, İstanbul: RGA Yönetim Danışmanlık Yayınları.
  • Kocaman, Ö.F. (2006). Belediyelerde Halkla İlişkiler ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Yönetimlerde basın ve halkla ilişkiler pratikleri. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Konukman, E, A. (2015) “Belediye Başkanı Odaklı Basın ve Halkla İlişkiler Çalışmaları”, T.B.B. İller ve Belediyeler Dergisi, S:812 ss:78-82
  • Yeğen, M. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Şube Müdürlüğü Canlı Yayın Birimi, Kişisel Görüşme. 13.10.2018.
  • Özaydın, E. ve Karakuş, A. Ş.B.B. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Basın Yayın Şube Müdürlüğü Görsel Tasarım Birimi, Kişisel Görüşme, 13.10.2017.
  • Öznur, Ş. Ş.B.B. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Basın Yayın Şube Müdürlüğü Haber Birimi, Kişisel Görüşme, 09.10.2018.
  • Ş.B.B. Meclisinin 10.06.2014 gün ve 66 sayılı kararının, 18.06.2014 gün ve 1038 sayılı ipekyol gazetesinde yayınlanan Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Çalışma Usul ve Esasları Yönetmeliği.
  • Şengöz, M. N. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanı. Kişisel Görüşme, 13.10.2018.
  • Yalçındag, S. (1996). Belediyelerimiz ve Halkla ilişkileri, Ankara: TODAİE yayını.
  • Yağmurlu, A. (2010) “ E-Halkla İlişkiler ve Bakanlık Uygulamaları”, Selçuk İletişim Dergi, S:6,ss.62-80.
  • Yıldız, S. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkile Daire Başkanlığı, Basın Yayın Şube Müdürlüğü Sosyal Medya Birimi. 13.10. 2018.
  • Wilcox, D, L. (2006) The Landscape of Today's Public Relations, Analisi 34, 65-85
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kentsel Politika
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Kahkeci

Abdullah Bucak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Kahkeci, H., & Bucak, A. (2019). Belediyelerde İletişim Stratejilerinde Dijital İletişim Sistemi ve Sosyal Medya Uygulamaları: Şanlıurfa Örneği. Strategic Public Management Journal, 5(9), 55-64. https://doi.org/10.25069/spmj.527668