Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 16 Sayı: 4, 179 - 189, 26.12.2018
https://doi.org/10.33689/spormetre.487448

Öz

Kaynakça

  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. (2011). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlerin Mesleki Etik Dışı Davranışlar İle İlgili Görüşleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (22), 113- 128
  • Yılmaz, K., Altınkurt. Y. (2009). Öğretmen Adaylarının Mesleki Etik Dışı Davranışlar ile İlgili Görüşler, İş Ahlakı Dergisi, 2 (4), 71-88.
  • Aydoğan, İ. (2011), Öğretmenlerin Mesleki Etik İlkelere Uyma Düzeylerinin Öğrenciler Tarafından Algılanması, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 87-96.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimlerde Veri Analizi. Pegem A Yayını, Ankara.
  • Campbell, E. (2000). Professional ethics in teaching: Towards the development of a code of practice. Cambridge Journal Of Education, 30(2), 203-222.
  • Elma, C. Mercan, U. (2012). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Etik İkilemleri Çözümleme Biçimleri,e-journal of Research in Education and Teaching, 1 (3), 279-2287.
  • Çapık, C. (2014) Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 195-205.
  • Çelik, E., Yılmaz, V. (2013). Yapısal Eşitlik Modellemesi. Temel Kavramlar Uygulamalar- Programlama. Yenilenmiş 2. Baskı, Anı Yayıncılık.
  • Çokluk, Ö.,Şekercioğlu, G., Büyüköztürk, Ş. (2010) Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Ankara: Pegem Akademi
  • Erdem, R. A., Şimşek, S. (2013). Öğretmenlik Meslek Etiğinin İrdelenmesi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (15).
  • Frias C.M., Dixon R.A. (2005). Confirmatory factor structure and measurement in variance of the memory compensation questionare. Psychological Assessment, 17(2), 168-178.
  • Gözütok, F. D. (1999). Öğretmenlerin etik davranışları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 32(1–2), 83–99.
  • Gündüz, Y., Çoşkun, S. Z. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Öğretmenlerin Mesleki Etik İlkelere Uyma Düzeyine İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2), 95-110.
  • Gündüz, Y, Coşkun, S. Z. (2012). Öğrenci Algısına Göre Öğretmen Etik Değerler ÖlçeğininGeliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması,Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir EğitimFakültesi Dergisi, 13 (1), 111-131.
  • Harrison, M. J., Blakemore, L. C. (1992). Instructional strategies for secondary school physical education. Iowa: Wm. C. Brown Puplisher.
  • Hair, J. F., Black. W. C., Babin. B. J. Anderson. R. E. (2010), Multivariate Data Analysis, 7th ed. Pearson Prentice Hall, New Jersey.
  • Haynes, F. (2002).The ethical school.(Routledge 1998 basımından çeviren: Semra Kunt Akbaş). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Karatay, H. (2009). Okuma Stratejileri Bilişsel Farkındalık Ölçeği, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (19), 58-80.
  • Keser, S., Kocabaş, İ., Yirci, R., The Ethical 20.Perceptions of Elementary School Teachers in the Triple Perspective of Classification of Ethics, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 4(3).
  • Kidder MR, Born LP. Resolving ethical dilemmas in the classroom. Educational Leadership. 56( 4), 38-41.
  • Koçyiğit, M., Karadağ, E. (2017). Öğretmenlik Mesleği Etik İlkeler Envanteri’nin Geliştirilmesi. İş Ahlâkı Dergisi, 10(2), 246-273
  • Marsh H.W., Balla J. (1992). Goodness of fit in confirmatory factor analysis: The effects of sample size and model parsimony. Quality and Quantity: International Journal of Methodology,28, 185-217.
  • Nuttall, J. (1997). Ahlâk üzerine tartışmalar: Etiğe giriş. (Çeviren: Abdullah Yılmaz). Ayrıntı Yayınları, İstanbul,
  • Peach, L., Reddick T. L. (1986). A study of the attitudes of public school teachers and admininstrators in middle tennessee concerning ethical behaviors. (ERIC Document Reproduction Service No.ED277155)
  • Pehlivan, İ. (1998). Yönetsel mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Pieper, A. (1999). Einführung in die ethik. (Francke Verlag, 1994, 3. basımından çevirenler: Atayman, V., Sezer, G.) Istanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Resick, C. M., Seidel, L. B., Mason, G. J. (1975). Modern administrative practices in physical education and athletics. Philippines: Addison-Wesley Puplishing Company.
  • Sipahi B., Yurtkoru S, Çinko M. (2007). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. Beta Yayınları.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal Eşitlik Modelleri: Temel Kavramlar ve Örnek Uygulamalar. TürkPsikoloji Yazıları, 3(6), 49-74
  • Strike, K. A. (1995).Professional ethics and the education of professionals.Educational Horizons,74(1), 29–36
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş, Temel İlkeler Ve Lisrel Uygulamaları.Ankara: Ekinoks.
  • Obuz, Ü. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğiyle İlgili Etik Olmayan Davranışlara İlişkin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Özbek, O. (2003). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Etik İlkeleri ve Bu İlkelere Uyma Düzeyleri, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Travers, P. D., Rebore, R.W. (2000). Foundations of education: Becoming a Teacher. Massachusetts: Allyn and Bacon.
  • Tirri, K. (1999). Teachers perceptions of moral dilemmas at school. Journal Of Moral Education, 28(1), 31-47.
  • Yılmaz, V., Çelik, H. E. (2009). Lisrel ile Yapısal Eşitlik Modellemesi, PEGEM Akademi. Ankara.
  • Toprakçı, E, Bozpolat, E., Buldur, S. (2010). Öğretmen Davranışlarının Kamu Meslek Etiği İlkelerine Uygunluğu. e- International Journal of Educational Research. 1(2), 35-50.

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ ETİK İLKELERİ ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Yıl 2018, Cilt: 16 Sayı: 4, 179 - 189, 26.12.2018
https://doi.org/10.33689/spormetre.487448

Öz

Bu
çalışmanın amacı “beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki etik ilkelere” uyma
düzeyini ölçmek için geliştirilen ölçeğin geçerlik ve güvenirliğini yeniden
test etmektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın verileri, 308 beden
eğitimi öğretmeninden oluşan çalışma grubundan elde edilmiştir. Veri toplama
aracı ölçekte, 32 madde ve dört alt boyut yer almaktadır. Profesyonellik
boyutunda 14 madde, sorumluluk boyutunda 8 madde, dürüstlük boyutunda 5 madde,
saygı boyutunda 4 madde yer almıştır. Ölçek seçenekleri, hiç katılmıyorum ile
tam katılıyorum arasında, bu seçeneklerin değerleri ise 1-5 arasında
değişmektedir. Ölçeğin geçerlik çalışması
için madde toplam korelasyon katsayılarına bakılmış, faktör yapısını test etmek
için doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Güvenirlik için ise Cronbach’s
Alpha katsayısı hesaplanmıştır. Ölçeğin,
doğrulayıcı faktör analizi ile boyut geçerliliği test edilmiştir. Doğrulayıcı faktör
analizi sonucu ortaya çıkan model uyum indeksleri değerlendirilmiş, uyum
indekslerinin kabul edilebilir düzeyde olduğu saptanmıştır. Ölçeğin bütününe ilişkin Cronbach’s Alpha katsayısı 0,91 bulunmuştur. Sonuç olarak, “beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki
etik ilkeleri ölçeği”nin geçerli ve güvenilir olduğu saptanmıştır.




Kaynakça

  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. (2011). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlerin Mesleki Etik Dışı Davranışlar İle İlgili Görüşleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (22), 113- 128
  • Yılmaz, K., Altınkurt. Y. (2009). Öğretmen Adaylarının Mesleki Etik Dışı Davranışlar ile İlgili Görüşler, İş Ahlakı Dergisi, 2 (4), 71-88.
  • Aydoğan, İ. (2011), Öğretmenlerin Mesleki Etik İlkelere Uyma Düzeylerinin Öğrenciler Tarafından Algılanması, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 87-96.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimlerde Veri Analizi. Pegem A Yayını, Ankara.
  • Campbell, E. (2000). Professional ethics in teaching: Towards the development of a code of practice. Cambridge Journal Of Education, 30(2), 203-222.
  • Elma, C. Mercan, U. (2012). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Etik İkilemleri Çözümleme Biçimleri,e-journal of Research in Education and Teaching, 1 (3), 279-2287.
  • Çapık, C. (2014) Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 195-205.
  • Çelik, E., Yılmaz, V. (2013). Yapısal Eşitlik Modellemesi. Temel Kavramlar Uygulamalar- Programlama. Yenilenmiş 2. Baskı, Anı Yayıncılık.
  • Çokluk, Ö.,Şekercioğlu, G., Büyüköztürk, Ş. (2010) Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Ankara: Pegem Akademi
  • Erdem, R. A., Şimşek, S. (2013). Öğretmenlik Meslek Etiğinin İrdelenmesi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (15).
  • Frias C.M., Dixon R.A. (2005). Confirmatory factor structure and measurement in variance of the memory compensation questionare. Psychological Assessment, 17(2), 168-178.
  • Gözütok, F. D. (1999). Öğretmenlerin etik davranışları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 32(1–2), 83–99.
  • Gündüz, Y., Çoşkun, S. Z. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Öğretmenlerin Mesleki Etik İlkelere Uyma Düzeyine İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2), 95-110.
  • Gündüz, Y, Coşkun, S. Z. (2012). Öğrenci Algısına Göre Öğretmen Etik Değerler ÖlçeğininGeliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması,Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir EğitimFakültesi Dergisi, 13 (1), 111-131.
  • Harrison, M. J., Blakemore, L. C. (1992). Instructional strategies for secondary school physical education. Iowa: Wm. C. Brown Puplisher.
  • Hair, J. F., Black. W. C., Babin. B. J. Anderson. R. E. (2010), Multivariate Data Analysis, 7th ed. Pearson Prentice Hall, New Jersey.
  • Haynes, F. (2002).The ethical school.(Routledge 1998 basımından çeviren: Semra Kunt Akbaş). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Karatay, H. (2009). Okuma Stratejileri Bilişsel Farkındalık Ölçeği, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (19), 58-80.
  • Keser, S., Kocabaş, İ., Yirci, R., The Ethical 20.Perceptions of Elementary School Teachers in the Triple Perspective of Classification of Ethics, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 4(3).
  • Kidder MR, Born LP. Resolving ethical dilemmas in the classroom. Educational Leadership. 56( 4), 38-41.
  • Koçyiğit, M., Karadağ, E. (2017). Öğretmenlik Mesleği Etik İlkeler Envanteri’nin Geliştirilmesi. İş Ahlâkı Dergisi, 10(2), 246-273
  • Marsh H.W., Balla J. (1992). Goodness of fit in confirmatory factor analysis: The effects of sample size and model parsimony. Quality and Quantity: International Journal of Methodology,28, 185-217.
  • Nuttall, J. (1997). Ahlâk üzerine tartışmalar: Etiğe giriş. (Çeviren: Abdullah Yılmaz). Ayrıntı Yayınları, İstanbul,
  • Peach, L., Reddick T. L. (1986). A study of the attitudes of public school teachers and admininstrators in middle tennessee concerning ethical behaviors. (ERIC Document Reproduction Service No.ED277155)
  • Pehlivan, İ. (1998). Yönetsel mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Pieper, A. (1999). Einführung in die ethik. (Francke Verlag, 1994, 3. basımından çevirenler: Atayman, V., Sezer, G.) Istanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Resick, C. M., Seidel, L. B., Mason, G. J. (1975). Modern administrative practices in physical education and athletics. Philippines: Addison-Wesley Puplishing Company.
  • Sipahi B., Yurtkoru S, Çinko M. (2007). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. Beta Yayınları.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal Eşitlik Modelleri: Temel Kavramlar ve Örnek Uygulamalar. TürkPsikoloji Yazıları, 3(6), 49-74
  • Strike, K. A. (1995).Professional ethics and the education of professionals.Educational Horizons,74(1), 29–36
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş, Temel İlkeler Ve Lisrel Uygulamaları.Ankara: Ekinoks.
  • Obuz, Ü. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğiyle İlgili Etik Olmayan Davranışlara İlişkin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Özbek, O. (2003). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Etik İlkeleri ve Bu İlkelere Uyma Düzeyleri, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Travers, P. D., Rebore, R.W. (2000). Foundations of education: Becoming a Teacher. Massachusetts: Allyn and Bacon.
  • Tirri, K. (1999). Teachers perceptions of moral dilemmas at school. Journal Of Moral Education, 28(1), 31-47.
  • Yılmaz, V., Çelik, H. E. (2009). Lisrel ile Yapısal Eşitlik Modellemesi, PEGEM Akademi. Ankara.
  • Toprakçı, E, Bozpolat, E., Buldur, S. (2010). Öğretmen Davranışlarının Kamu Meslek Etiği İlkelerine Uygunluğu. e- International Journal of Educational Research. 1(2), 35-50.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuz Ozbek

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ozbek, O. (2018). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ ETİK İLKELERİ ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4), 179-189. https://doi.org/10.33689/spormetre.487448

Flag Counter