Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Louis Jacobs'ın Kutsal Kitap ve Vahiy Görüşü

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 111 - 120, 10.03.2019
https://doi.org/10.30622/tarr.510739

Öz

Öz

Louis Jacobs (1920-2006) İngiliz Rabbi ve teologtur. O, Tevrat metnindeki vahiy ve insan unsurlarının biraradalığına dikkat çekmektedir. Modernleşme ile birlikte inancın   ve dini pratiklerin sürdürülebilmesinin seküler bir eleştiriden geçmesinde sakınca görmemektedir. Kutsal Kitap metni epistemolojik olarak eleştirilmeli ve modern çalışmalarla karşılaştırılmalıdır. Jacobs görüşlerini açıklarken Ortaçağ Yahudi düşünürlerin görüşlerini önemsemektedir. Jacobs’ın görüşleri Ortodoks gelenek içinde bilinmesine rağmen açıkça tartışılması İngiltere Ortodoks Yahudiliği içinden bir ayrışmayı ortaya çıkarmıştır. Jacobs’a göre mitsvaların oluşumu, toplumsal koşullar, ihtiyaç ve beklentilerle oluşmuştur. Bu nedenle Kutsal Kitab’ın tamamen vahiy olarak kabul edilmesi mümkün değildir. Jacobs görüşlerini açıklarken inancı savunmayı hedef alan bir yaklaşımdan çok, insan unsurunun tarihselliğini kabule yönelik bir yaklaşımı benimsemektedir. Louis Jacobs’ın geleneği anlama çabası felsefi, tarihsel ve modern eleştirileri gözönünde bulundurmayı kabul eden Muhafazakar (Conservative) Yahudilik ile uyumludur. 

                                                                                                                                                                                                                  

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Çölde Sayım; 11:26.Çıkış; 12:3.Adam, B. (2001). Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat. İstanbul : Pınar.Adam, B. Yahudilik. Ş. Gündüz içinde, Yaşayan Dünya Dinleri. Ariel, D. S. (1995). What Do Jews Believe? New York: Schocken Books.Bac, M. (2011). Epistemoloji. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.Balanuye, Ç. (2016). Spinoza. İstanbul: Say.Bağır, M. A.Dodd, C. H. (1928). The Authorithy of The Bible. London.Harvey, W. Torah. Encyclopedia Judaica (Cilt 15). içindeJacobs, L. A Jewish Theology. Jacobs, L. We Have Reason To Believe. London.Levililer; 25:8-24.Lipinski, E., & Ross, J. J. (1972). Encylopedia Judaica, (Cilt 14). Jerusalem: Keter Publishing.Magnus, K. (1931). Outlines of Jewish History. London.Montag, J. (1999). Revelation:The False Legacy of Suarez içinde , J. Millbank, C.Picstock, G.Ward. New York: Routledge.Morris, P. (2015, March 1). Torah Min Hashamayim in Ortodox Theology, Dispute, Debates and Discourse. Journal of Modern Jewish Studies. Taylor&Francis .Rabinson, H. W. (1946). Inspiration and Revelation in the Old Teastament. Oxford: Clarendon.Sayılar; 23:3-5.Sinanoğlu, M. (tarih yok). Kitab-ı Mukaddes ve Kur'an-ı Kerim'de Nübüvvet. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.Skirberk, G., & Gilje, N. (2001). Felsefe Tarihi. (E. Akbaş, & Ş. Mutlu, Çev.) Kesit.Tarakçı, M. (2012). Yahudilik'te Vahiy. Bütün Yönleriyle Yahudilik. içinde Ankara .Theorises of Revelation: A Historical Study 1860-1960. (1963). London: George Allen-Unwin.Yaratılış; 1:3-9.Yaratılış; 12:7.Yaratılış; 3:22-24.Yaratılış; 31:11-13.Yaratılış; 35:7.Yaratılış; 41:25 (Cilt 41).Yasanın Tekrarı; 32:12.Yasanın Tekrarı; 34:5-12.

The View of Louis Jacobs on Bible and Revelation

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 111 - 120, 10.03.2019
https://doi.org/10.30622/tarr.510739

Öz

Louis Jacobs (1920-2006) British Rabbi and theologian. It draws attention to

the combination of revelation and human elements in the text of the Torah.He

sees no harm in pursuing a secular critique of the pursuit of faith and religious

practice along with modernization. The text of the Bible should be criticized

epistemologically and compared with modern studies. Jacobs cares about the

views of medieval Jewish thinkers. Although Jacobs’s views are known within

the Orthodox tradition, the open debate raised a differentiation from the British

Orthodox Judaism. According to Jacobs, the formation of mitsvot is formed by






social conditions, needs and expectations. Therefore it is not possible to accept the Bible as a complete revelation. But Jacobs, in his views, adopts an approach






to accept the historicity of the human element, rather than an approach aimed at


defending belief. Louis Jacobs’s struggle to understand the tradition is compatible


with the Conservative Judaism, which considers philosophical, modern and


modern considerations

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Çölde Sayım; 11:26.Çıkış; 12:3.Adam, B. (2001). Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat. İstanbul : Pınar.Adam, B. Yahudilik. Ş. Gündüz içinde, Yaşayan Dünya Dinleri. Ariel, D. S. (1995). What Do Jews Believe? New York: Schocken Books.Bac, M. (2011). Epistemoloji. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.Balanuye, Ç. (2016). Spinoza. İstanbul: Say.Bağır, M. A.Dodd, C. H. (1928). The Authorithy of The Bible. London.Harvey, W. Torah. Encyclopedia Judaica (Cilt 15). içindeJacobs, L. A Jewish Theology. Jacobs, L. We Have Reason To Believe. London.Levililer; 25:8-24.Lipinski, E., & Ross, J. J. (1972). Encylopedia Judaica, (Cilt 14). Jerusalem: Keter Publishing.Magnus, K. (1931). Outlines of Jewish History. London.Montag, J. (1999). Revelation:The False Legacy of Suarez içinde , J. Millbank, C.Picstock, G.Ward. New York: Routledge.Morris, P. (2015, March 1). Torah Min Hashamayim in Ortodox Theology, Dispute, Debates and Discourse. Journal of Modern Jewish Studies. Taylor&Francis .Rabinson, H. W. (1946). Inspiration and Revelation in the Old Teastament. Oxford: Clarendon.Sayılar; 23:3-5.Sinanoğlu, M. (tarih yok). Kitab-ı Mukaddes ve Kur'an-ı Kerim'de Nübüvvet. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.Skirberk, G., & Gilje, N. (2001). Felsefe Tarihi. (E. Akbaş, & Ş. Mutlu, Çev.) Kesit.Tarakçı, M. (2012). Yahudilik'te Vahiy. Bütün Yönleriyle Yahudilik. içinde Ankara .Theorises of Revelation: A Historical Study 1860-1960. (1963). London: George Allen-Unwin.Yaratılış; 1:3-9.Yaratılış; 12:7.Yaratılış; 3:22-24.Yaratılış; 31:11-13.Yaratılış; 35:7.Yaratılış; 41:25 (Cilt 41).Yasanın Tekrarı; 32:12.Yasanın Tekrarı; 34:5-12.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Ambaroğlu 0000-0003-0041-066X

Yayımlanma Tarihi 10 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ambaroğlu, A. (2019). Louis Jacobs’ın Kutsal Kitap ve Vahiy Görüşü. Turkish Academic Research Review, 4(1), 111-120. https://doi.org/10.30622/tarr.510739

ÖZEL SAYI ÇAĞRILARI


1. BAŞLANGICINDAN GÜNÜMÜZE ARAP ROMANI
“Başlangıcından Günümüze Arap Romanı” ile ilgili çalışmalar Mayıs 2023’te Dr. Öğr. Üyesi Encümen BAYRAM editörlüğünde özel sayı olarak yayımlanacaktır.
Özel sayı teması ile ilgili çalışmalarınızı 1 Nisan 2024 tarihine kadar yükleyebilirsiniz.


THE ARABIC NOVEL FROM ITS BEGINNINGS TO THE PRESENT
Studies on "The Arabic Novel from the Beginning to the Present" will be published as a special issue in May 2023 under the editorship of Dr. Encümen BAYRAM.
You can upload your work on the special issue theme until April 1, 2024.




Turkish Academic Research Review 
Creative Commons Lisansı Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.