Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A STEM Activity Design in Physics Education: “I Design a Crookes Radiometer”

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 3, 11 - 16, 15.07.2019

Öz



The goal
of this study is to develop and to present a STEM activity in which students can
use their interdisciplinary knowledge and skills together in Science, Technology,
Engineering, Mathematics, (STEM) field and they can transform their theoretical
knowledge into practice, curiosity and invention. The activity was developed in
the Spring semester of 2018-2019 academic year in the STEM laboratory of a government
university. In order to teach the concept of “Light intensity” under the title
of 10th grade Optics many experiments can be done light pressure,
particle-like properties of light ,
light absorption and reflection of the light; these experiments could be
implemented by the activity of “a radiometer design”. It was also concluded
that there are lack of study about this kind of a design in the current
literature.




Kaynakça

  • Derin, G., Aydın, E. & Kırkıç, K.A (2017). STEM (Fen-Teknoloji-Mühendislik–Matematik) Eğitimi Tutum Ölçeği. El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi 4(3); 547-559.
  • Erdogan, İ., Ciftci, A., Yıldırım, B., & Topcu, M. S. (2017). STEM Education Practices: Examination of the Argumentation Skills of Pre-service Science Teachers. Journal of Education and Practice, 8(25), 164-173.
  • Göksun, D. O. & Kurt, A.A. (2017). Öğretmen Adaylarının 21. yy. Öğrenen Becerileri Kullanımları ve 21. yy. Öğreten Becerileri Kullanımları Arasındaki İlişki. Eğitim ve Bilim. Sayı 190, 107-130.
  • Gülhan, F. & Şahin, F. (2018). Fen Bilimleri Dersine STEM Entegrasyonu Etkinliklerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Yaratıcılıklarına Etkisi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 40-59.
  • McKenney, S., & Reeves, T. C. (2013). Systematic review of design-based research progress: Is a little knowledge a dangerous thing?. Educational Researcher, 42(2), 97-100.
  • MEB STEM eğitimi el kitabı. http://scientix.meb.gov.tr/images/upload/Event_35/Gallery/STEM%20Eğitimi%20Öğretmen%20El%20Kitabı.pdf
  • Topçu, M. S., & Ciftci, A. (2018a). Erken Çocukluk Döneminde STEM Eğitimi ve Örnek Uygulamalar (STEM Education and Practices for Early Childhood Period).Topcu, M. S., & Ozkan, B. Erken Çocuklukta Fen Eğitimi (Science Education for Early Childhood). (s. 237-271). İstanbul, Türkiye: Efe Akademi.
  • Topçu, M. S., & Gökçe, A. (2018). STEM ve Mühendislik (STEM and Engineering). Kırkıç, K. A., & Aydın, E. Merhaba STEM: Yenilikçi Bir Öğretim Yaklaşımı. (s. 79-94). Konya, Türkiye: Eğitim Yayınevi.
  • Topçu, M. S., & Çiftçi, A. (2018b). 21. Yüzyıl Becerileri ve STEM. Öğretir Özçelik, A. D., & Tuğluk, M. N. Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri. (s. 103-126). Ankara, Türkiye: Pegem A Yayıncılık.
  • Yıldırım, B. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM eğitiminde biyomimikri uygulamalarına yönelik görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39 (1), 63-90.
  • Zangori, L., Forbes, C. T., & Schwarz, C. V. (2014). Investigating the effect of curricular scaffolds on 3rd-grade students’ model-based explanations for hydrologic cycling. Boulder, CO: International Society of the Learning Sciences.
  • https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Crookes_radiometer_J1.jpg

Fizik Eğitiminde Bir STEM Etkinliği Tasarımı: “Crookes Radyometresi Tasarlıyorum”

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 3, 11 - 16, 15.07.2019

Öz

Bu
çalışmanın amacı, öğrencilerin disiplinler arası Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik;
(STEM) bilgi ve becerilerini bir arada kullanabilmelerini ve bu alanlardaki
teorik bilgilerinin uygulamaya, meraka ve bir buluşa dönüştürülmesini amaçlayan
bir STEM etkinliği geliştirmek ve sunmaktır. Etkinlik, 2018-2019 eğitim-öğretim
yılı bahar döneminde, bir devlet üniversitesinin STEM laboratuvarında geliştirilmiştir.
10. Sınıf Optik konusunun kazanımları doğrultusunda “Işık şiddeti” kavramı
öğretiminde yapılabilecek deneyler arasında; ışığın basıncı, ışığın tanecik
özelliği, ışığın soğurulması ve ışığın yansıması olaylarının birlikte
öğretilebileceği bir düzeneğin, radyometre tasarımı ile gerçekleşebileceği
gözlenmiştir. Ayrıca bu alanda yapılan literatür taraması sonucunda bu tasarımla
ilgili STEM çalışmalarının yeterli sayıda olmadığı sonucuna varılmıştır.




Kaynakça

  • Derin, G., Aydın, E. & Kırkıç, K.A (2017). STEM (Fen-Teknoloji-Mühendislik–Matematik) Eğitimi Tutum Ölçeği. El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi 4(3); 547-559.
  • Erdogan, İ., Ciftci, A., Yıldırım, B., & Topcu, M. S. (2017). STEM Education Practices: Examination of the Argumentation Skills of Pre-service Science Teachers. Journal of Education and Practice, 8(25), 164-173.
  • Göksun, D. O. & Kurt, A.A. (2017). Öğretmen Adaylarının 21. yy. Öğrenen Becerileri Kullanımları ve 21. yy. Öğreten Becerileri Kullanımları Arasındaki İlişki. Eğitim ve Bilim. Sayı 190, 107-130.
  • Gülhan, F. & Şahin, F. (2018). Fen Bilimleri Dersine STEM Entegrasyonu Etkinliklerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Yaratıcılıklarına Etkisi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 40-59.
  • McKenney, S., & Reeves, T. C. (2013). Systematic review of design-based research progress: Is a little knowledge a dangerous thing?. Educational Researcher, 42(2), 97-100.
  • MEB STEM eğitimi el kitabı. http://scientix.meb.gov.tr/images/upload/Event_35/Gallery/STEM%20Eğitimi%20Öğretmen%20El%20Kitabı.pdf
  • Topçu, M. S., & Ciftci, A. (2018a). Erken Çocukluk Döneminde STEM Eğitimi ve Örnek Uygulamalar (STEM Education and Practices for Early Childhood Period).Topcu, M. S., & Ozkan, B. Erken Çocuklukta Fen Eğitimi (Science Education for Early Childhood). (s. 237-271). İstanbul, Türkiye: Efe Akademi.
  • Topçu, M. S., & Gökçe, A. (2018). STEM ve Mühendislik (STEM and Engineering). Kırkıç, K. A., & Aydın, E. Merhaba STEM: Yenilikçi Bir Öğretim Yaklaşımı. (s. 79-94). Konya, Türkiye: Eğitim Yayınevi.
  • Topçu, M. S., & Çiftçi, A. (2018b). 21. Yüzyıl Becerileri ve STEM. Öğretir Özçelik, A. D., & Tuğluk, M. N. Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri. (s. 103-126). Ankara, Türkiye: Pegem A Yayıncılık.
  • Yıldırım, B. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM eğitiminde biyomimikri uygulamalarına yönelik görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39 (1), 63-90.
  • Zangori, L., Forbes, C. T., & Schwarz, C. V. (2014). Investigating the effect of curricular scaffolds on 3rd-grade students’ model-based explanations for hydrologic cycling. Boulder, CO: International Society of the Learning Sciences.
  • https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Crookes_radiometer_J1.jpg
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Havva Sibel Kurt 0000-0001-6198-1269

Mustafa Sami Topçu 0000-0001-5068-8796

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kurt, H. S., & Topçu, M. S. (2019). Fizik Eğitiminde Bir STEM Etkinliği Tasarımı: “Crookes Radyometresi Tasarlıyorum”. Temel Eğitim, 1(3), 11-16.

24007          Open_Access_logo_with_dark_text_for_contrast%2C_on_transparent_background.png                      240px-Cc-nc.svg.png No APCs or Submission Charges           Copyright.svg Authors Hold Copyright without Restrictions