Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrenci Velilerine Yönelik Teknolojiye Karşı Direnç Ölçeği

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 3, 614 - 631, 24.09.2020
https://doi.org/10.24315/tred.551325

Öz

Teknoloji entegrasyon
çalışmalarında ve öğrencilerin teknolojiyi doğru kullanımının öğrenmeleri
konusunda önemli rol oynayan öğrenci velilerinin teknolojiye bakış açıları
önemlidir. Bu çalışmada öğrenci velilerinin teknolojiyi kabul etme düzeyi veya
teknolojik gelişmelere rağmen direnç gösterme düzeyi üzerinde durulmuş ve
öğrenci velilerine yönelik teknolojiye karşı direnç ölçeği geliştirilmesi
amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubu iki gruptan oluşmaktadır. Araştırma
ilk olarak açımlayıcı faktör analizi için 161 bireye uygulanmış ve analizler
sonucunda 4 madde ölçekten çıkarılarak 7 faktörlü, 28 maddeli ölçek, 305
öğrenci velisine doğrulayıcı faktör analizi için uygulanmıştır. Doğrulayıcı
faktör analizi sonucunda 3 madde daha çıkarılarak ölçeğe 25 maddelik son hali
verilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucundaki uyum indeksleri
incelendiğinde ölçeğin doğrulandığı belirlenmiştir (χ2=471,237, GFI=,90,
AGFI=,86, CFI=,90, RMSEA=,05 ve RMR=,08). Ölçeğin iç tutarlığını belirlemek
amacıyla Cronbach Alpha değeri hesaplanmış ve ,85 bulunmuştur. Hesaplanan bu
sonuçlar ışığında Velilerin Teknolojiye Karşı Direnç Ölçeği’nin güvenilir ve
geçerli olduğu sonucuna varılmıştır. 

Kaynakça

  • Aksoy, H. Hüseyin; “Eğitim kurumlarında teknoloji kullanımı ve etkilerine ilişkin bir çözümleme”. Eğitim Bilim Toplum, 1 (4): 4-23, 2003.
  • Altundağ, Y., & Bulut, S. (2016). Aday Sınıf Öğretmenlerinde Problemli İnternet Kullanımının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 5, 1–14.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (32), 470–483. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/kuey/issue/10365/126871
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket Geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133–151. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/tebd/issue/26124/275190
  • Büyüköztürk, Ş., Erkan Akgün, Ö., Özkahveci, Ö., & Demirel, F. (2004). The Validity and Reliability Study of the Turkish Version of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire. Educational Sciences: Theory & Practice, 4(2), 231–237. Retrieved from https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/8948832/85.PDF?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1554149463&Signature=e927AEl0AzGT3HayPJIRRihJT38%3D&response-content-disposition=inline%3B filename%3DThe_Validity_and_Reliability_Study_of_th.pdf
  • Caplan, S. E. (2005). Social Skill and Problematic Internet Use A Social Skill Account of Problematic Internet Use. Retrieved from https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/30587900/_5B4_5DCaplan2005ProblematicInternetUse.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1554145626&Signature=fBa2psu7ddY2Xn1Or9ZsLbA2QZ4%3D&response-content-disposition=inline%3B filename%3DA_social_skill_account_of_problematic_in.pdf
  • Cliff, J. E. (1998). Does one size fit all? exploring the relationship between attitudes towards growth, gender, and business size. Journal of Business Venturing, 13(6), 523–542. https://doi.org/10.1016/S0883-9026(97)00071-2
  • Çolakoğlu, Ö. M., & Büyükekşi, C. (2014). Açımlayıcı Faktör Analiz Sürecini Etkileyen Unsurların Değerlendirilmesi. Karaelmas Journal of Educational Sciences 2, 1, 58–64.
  • Doğan, D., Çınar, M., & Seferoğlu, S. S. (2016). “Her Çocuğa Bir Bilgisayar” Projeleri ve Fatih Projesi: Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme. Sdu International Journal of Educational Studies, 3(1), 1–26.
  • Güllüpinar, F., Kuzu, A., Dursun, Ö. Ö., Kurt, A. A., & Gülteki̇n, M. (2013). Milli Eğitimde Teknoloji Kullanımı ve Sonuçları: Velilerin Bakış Açısından Fatih Projesi’nin Pilot Uygulamasının Değerlendirilmesi Fuat. SDU Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciences, (30), 195–216. Retrieved from http://ejite.isu.edu/Volume2No2/AlexRay.htm,
  • Herdem, K., Aygün, H. A., & Çinici, A. (2014). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Teknoloji Algılarının Çizdikleri Karikatürler Yoluyla İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 232–258.
  • Jayasinghe-Mudalige, U., Udugama, J., & Ikram, S. (2013). Use of Structural Equation Modeling Techniques to Overcome the Empirical Issues Associated With Quantification of Attitudes and Perceptions. Sri Lankan Journal of Applied Statistics, 13(0), 15. https://doi.org/10.4038/sljastats.v13i0.5122
  • Kakırman Yıldız, A. (2012). Dijital Yerliler Gerçekten Yerli mi Yoksa Dijital Melez mi? The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science, 5(7), 819–833. Retrieved from http://www.jasstudies.com/Makaleler/1563125680_yıldızasiyekakırman_819-833.pdf
  • Sirakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2013). Öğretmen Adayların Problemli İnternet Kullanımlarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 356–368. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/download/article-file/87146
  • Tercan, İ., Sakarya, S., & Çoklar, A. N. (2012). Çocukların Gözüyle Onların İnternet Kullanım Profilleri ve Ailelerin Getirdiği Sınırlamalar: Anamur İlçe Örneği. Journal of New World Sciences Academy, 7(1), 305–312. Retrieved from www.newwsa.com
  • Yalçın., N., “İnterneti Doğru Kullanıyor muyuz? İnternet Bağımlısı mıyız? Çocuklarımız ve Gençlerimiz Risk altında mı?” 9 - 11 Şubat Pamukkale Üniversitesi Bilgi Teknolojileri Kongresi IV Akademik Bilişim 2006 Bildiriler Kitabı, S: 585-588, Denizli.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuzhan Özdemir 0000-0002-5310-6605

Emine Celayir 0000-0002-2419-5645

Yayımlanma Tarihi 24 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özdemir, O., & Celayir, E. (2020). Öğrenci Velilerine Yönelik Teknolojiye Karşı Direnç Ölçeği. Trakya Eğitim Dergisi, 10(3), 614-631. https://doi.org/10.24315/tred.551325