Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Yerel Yönetimler Lisans Eğitimi Tecrübesi: Mevcut Durumu, Sorunlar ve Geleceğine Yönelik Bir İnceleme

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 301 - 329, 01.09.2020
https://doi.org/10.30626/tesamakademi.788706

Öz

Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’nin lisans düzeyindeki ilk Yerel Yönetimler bölümü tecrübesini analiz etmektir. 2012 yılında kurulan, 2015 yılında eğitim, öğretim faaliyetlerine başlayan ve 2019 yılında ilk mezunlarını veren yerel yönetimler bölümü öğrencilerinin görüşleri ve mesleki gelecekleri hakkında Nisan 2019’da yapılan bölüm çalıştaydan nicel araştırma yöntemine dayalı anketten elde edilen veriler incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucu bu bölüme ilişkin mevcut durum, sorunlar, tecrübe ve geleceğe dair çıkarımlarda bulunulmuştur. Elde edilen bulguların hem yeni kurulan yerel yönetimler bölümlerine, hem de kurulması muhtemel lisans programları için bir projeksiyon görevi görerek literatüre katkıda bulunması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Akpınar, A. (2017). Türkiye’de siyaset bilimi ve kamu yönetimi eğitimi: Eğitim-istihdam ilişkisine dair bir inceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul).
  • Birleşmiş Milletler (1992a). Çevre ve kalkınma konferansı: Rio bildirgesi, İlke 1.
  • Birleşmiş Milletler (1992b). Çevre ve kalkınma konferansı: Gündem 21, 38.11-13.
  • Birleşmiş Milletler (1995). Nüfus ve kalkınma konferansı: Kahire eylem planı, s. 8, 10.
  • Birleşmiş Milletler Dünya Çevre ve Kalkınma Komisyonu (1991). Ortak geleceğimiz. (Çev. B. Çırakçı) Ankara: Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayını.
  • Eryılmaz, Bilal. (2002). Bürokrasi ve siyaset. Ankara: Alfa Yayıncılık.
  • Eryılmaz, Bilal. (2019). Kamu yönetimi. Kocaeli: Umuttepe Yayınları
  • Eryiğit, Burak Hamza (2015). Türkiye’de belediye birlikleri ve Marmara Belediyeler Birliğinin tarihi. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Eryiğit, Burak Hamza (2018). Türkiye’de merkeziyetçi devlet kurgusuna karşı alternatif bir yerelcilik mümkün mü? (Ed. S. Batal, Salih). Sosyal bilimlerde akademik çalışmalar ve değerlendirmeler. Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Iğdır Üniversitesi, Yerel Yönetimler Bölümü Tarihçe. Erişim Tarihi: 13.01.2019. http://iibf.igdir.edu.tr/iktisadi-ve-idari-bilimler-bolumler-yerel-yonetimler-hakkinda-tarihce Yerel Yönetimler Bölümü Hakkında. Erişim Tarihi: 13.01.2019. http://yerel.siyasal.marmara.edu.tr/aday-ogrenciler/yerel-yonetimler-bolumu-hakkinda Oktay, Tarkan (2008). Belediye kurumunun tarihsel gelişimi. (Ed. R. Bozlağan ve Y. Demirkaya). Türkiye’de yerel yönetimler. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Pirenne, Henry (2019). Ortaçağ kentleri, kökenleri ve ticaretin canlanması. (Çev. Ş. Karadeniz). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Yerel Yönetimler Lisans Bölümü Gerekçeli Kuruluş Raporu (2012). Marmara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, İstanbul.
  • The United Nations (1972). The documents of the United Nations Conference on Human Environment-1972: Declaration on the Human Environment, Declaration of Principles, Recommendations for Action, Stockholm.
  • The United Nations (1996). Conference on Human Settlements (Habitat II): Habitat Agenda: Goals and Principles: 29, Istanbul.

Undergraduate-Level Local Governments Education Experience in Turkey: A Review of its Current Status, Problems and Future

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 301 - 329, 01.09.2020
https://doi.org/10.30626/tesamakademi.788706

Öz

The main purpose of this article is to analyze the experience of Local Governments which is Turkey’s first graduate-level department. The data obtained from the questionnaire based on quantitative research method was examined from the workshop held in April 2019 on the opinions and professional futures of the students of Local Government department which established in 2012, started education and training activities in 2015 and first graduates in 2019. As a result of the examinations, the current situation, problems, experience and inferences about this department were made. The findings are expected to contribute to the literature by acting as a projection for both newly established local government departments and undergraduate programs likely to be established.

Kaynakça

  • Akpınar, A. (2017). Türkiye’de siyaset bilimi ve kamu yönetimi eğitimi: Eğitim-istihdam ilişkisine dair bir inceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul).
  • Birleşmiş Milletler (1992a). Çevre ve kalkınma konferansı: Rio bildirgesi, İlke 1.
  • Birleşmiş Milletler (1992b). Çevre ve kalkınma konferansı: Gündem 21, 38.11-13.
  • Birleşmiş Milletler (1995). Nüfus ve kalkınma konferansı: Kahire eylem planı, s. 8, 10.
  • Birleşmiş Milletler Dünya Çevre ve Kalkınma Komisyonu (1991). Ortak geleceğimiz. (Çev. B. Çırakçı) Ankara: Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayını.
  • Eryılmaz, Bilal. (2002). Bürokrasi ve siyaset. Ankara: Alfa Yayıncılık.
  • Eryılmaz, Bilal. (2019). Kamu yönetimi. Kocaeli: Umuttepe Yayınları
  • Eryiğit, Burak Hamza (2015). Türkiye’de belediye birlikleri ve Marmara Belediyeler Birliğinin tarihi. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Eryiğit, Burak Hamza (2018). Türkiye’de merkeziyetçi devlet kurgusuna karşı alternatif bir yerelcilik mümkün mü? (Ed. S. Batal, Salih). Sosyal bilimlerde akademik çalışmalar ve değerlendirmeler. Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Iğdır Üniversitesi, Yerel Yönetimler Bölümü Tarihçe. Erişim Tarihi: 13.01.2019. http://iibf.igdir.edu.tr/iktisadi-ve-idari-bilimler-bolumler-yerel-yonetimler-hakkinda-tarihce Yerel Yönetimler Bölümü Hakkında. Erişim Tarihi: 13.01.2019. http://yerel.siyasal.marmara.edu.tr/aday-ogrenciler/yerel-yonetimler-bolumu-hakkinda Oktay, Tarkan (2008). Belediye kurumunun tarihsel gelişimi. (Ed. R. Bozlağan ve Y. Demirkaya). Türkiye’de yerel yönetimler. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Pirenne, Henry (2019). Ortaçağ kentleri, kökenleri ve ticaretin canlanması. (Çev. Ş. Karadeniz). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Yerel Yönetimler Lisans Bölümü Gerekçeli Kuruluş Raporu (2012). Marmara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, İstanbul.
  • The United Nations (1972). The documents of the United Nations Conference on Human Environment-1972: Declaration on the Human Environment, Declaration of Principles, Recommendations for Action, Stockholm.
  • The United Nations (1996). Conference on Human Settlements (Habitat II): Habitat Agenda: Goals and Principles: 29, Istanbul.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burak Hamza Eryiğit Bu kişi benim 0000-0003-4113-6812

Aydın Akpınar 0000-0002-7392-6205

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eryiğit, B. H., & Akpınar, A. (2020). Türkiye’de Yerel Yönetimler Lisans Eğitimi Tecrübesi: Mevcut Durumu, Sorunlar ve Geleceğine Yönelik Bir İnceleme. TESAM Akademi Dergisi, 7(2), 301-329. https://doi.org/10.30626/tesamakademi.788706
AMA Eryiğit BH, Akpınar A. Türkiye’de Yerel Yönetimler Lisans Eğitimi Tecrübesi: Mevcut Durumu, Sorunlar ve Geleceğine Yönelik Bir İnceleme. TESAM Akademi Dergisi. Eylül 2020;7(2):301-329. doi:10.30626/tesamakademi.788706
Chicago Eryiğit, Burak Hamza, ve Aydın Akpınar. “Türkiye’de Yerel Yönetimler Lisans Eğitimi Tecrübesi: Mevcut Durumu, Sorunlar Ve Geleceğine Yönelik Bir İnceleme”. TESAM Akademi Dergisi 7, sy. 2 (Eylül 2020): 301-29. https://doi.org/10.30626/tesamakademi.788706.
EndNote Eryiğit BH, Akpınar A (01 Eylül 2020) Türkiye’de Yerel Yönetimler Lisans Eğitimi Tecrübesi: Mevcut Durumu, Sorunlar ve Geleceğine Yönelik Bir İnceleme. TESAM Akademi Dergisi 7 2 301–329.
IEEE B. H. Eryiğit ve A. Akpınar, “Türkiye’de Yerel Yönetimler Lisans Eğitimi Tecrübesi: Mevcut Durumu, Sorunlar ve Geleceğine Yönelik Bir İnceleme”, TESAM Akademi Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 301–329, 2020, doi: 10.30626/tesamakademi.788706.
ISNAD Eryiğit, Burak Hamza - Akpınar, Aydın. “Türkiye’de Yerel Yönetimler Lisans Eğitimi Tecrübesi: Mevcut Durumu, Sorunlar Ve Geleceğine Yönelik Bir İnceleme”. TESAM Akademi Dergisi 7/2 (Eylül 2020), 301-329. https://doi.org/10.30626/tesamakademi.788706.
JAMA Eryiğit BH, Akpınar A. Türkiye’de Yerel Yönetimler Lisans Eğitimi Tecrübesi: Mevcut Durumu, Sorunlar ve Geleceğine Yönelik Bir İnceleme. TESAM Akademi Dergisi. 2020;7:301–329.
MLA Eryiğit, Burak Hamza ve Aydın Akpınar. “Türkiye’de Yerel Yönetimler Lisans Eğitimi Tecrübesi: Mevcut Durumu, Sorunlar Ve Geleceğine Yönelik Bir İnceleme”. TESAM Akademi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2020, ss. 301-29, doi:10.30626/tesamakademi.788706.
Vancouver Eryiğit BH, Akpınar A. Türkiye’de Yerel Yönetimler Lisans Eğitimi Tecrübesi: Mevcut Durumu, Sorunlar ve Geleceğine Yönelik Bir İnceleme. TESAM Akademi Dergisi. 2020;7(2):301-29.