Biz biliyoruz ki, Atatürkçülük bölünmez bir bütündür. Onu meydana getiren ilke ve inkılâplardan herhangi biri diğerinden üstün tutulamaz veya herhangi biri yok kabul edilemez. Çünkü, Atatürk ilke ve inkılâplarının gerçek anlamlarını kavrayabilmek topyekün ele alınmalarıyla mümkündür. Ancak aşağıda izah edeceğimiz gibi lâiklik ilkesinin diğerlerinden farklı bir özelliği vardır. Millî, demokratik, bağımsız ve lâik bir Türk Devletinin kurulması için yapılan Türk İnkılâbında lâiklik genel özelliktir. İnkılâbın getirdiği yeni anlayışa hakim bir unsurdur. Bütün inkılâp hareketlerinde bir anlayış ve bir amaç olarak vardır. Biz bu araştırmamızda, Türk İnkılâbı’nın temel özelliği olan lâikliğin Atatürk tarafından ne İçin benimsendiğini, Atatürk’ün din ve lâiklik konularında neler düşündüğünü tarihî gelişimi içinde aydınlatmaya çalışacağız.
We know that Kemalism is an indivisible whole. Any of the principles and reforms that make up it cannot be superior to the other, nor can it be accepted as none. Because, it is possible to grasp the real meaning of Ataturk's principles and reforms by considering them completely. However, as we will explain below, the principle of secularism has a different feature from the others. Secularism is a general feature in the Turkish Revolution for the establishment of a national, democratic, independent and secular Turkish State. It is a dominant element in the new understanding brought by the revolution. It exists as an understanding and purpose in all reform movements. In this study, we will try to illuminate what is the main feature of the Turkish Revolution, what secularism was adopted by Atatürk for, and what Atatürk thought about religion and secularism in his historical development.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 1990 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1990 Cilt: 6 Sayı: 18 |