BibTex RIS Kaynak Göster

AN EVALUATION OF THE ACADEMIC PRECONDITION SOUGHT FOR ADMISSION TO CANDIDACY FOR ADMINISTRATIVE JURISDICTION JUDGESHIP FOLLOWING AMENDMENTS TO LAWS NO. 5435 AND 5720

Yıl 2011, Sayı: 2, 275 - 292, 01.03.2011

Öz

Amendments have been made to Clause (c) of Article 8 of the Judges and Prosecutors
Law No. 2802, Article 1 of Law No. 5435 and Article 1 of Law No. 5720, which
set the academic preconditions sought for admission to candidacy for administrative
jurisdiction judgeship. The amendments stem from the idea to give priority to law faculty
graduates in the admission to candidacy for administrative jurisdiction judgeship. It
a necessity for judges who are required by the administrative jurisdiction system and
who take part in the judicial review of the administration to have a sufficient legal
knowledge. This, however, does not mean that applicants not having graduated from
law faculties but faculties that offer a sufficient amount of law courses in their programs
can not apply for candidacy for administrative jurisdiction judgeship. It is of great
importance for the administrative jurisdiction system that graduates of faculties that
offer a sufficient amount of law courses are accepted as candidates for administrative
jurisdiction judgeship

5435 ve 5720 Sayılı Kanun Değişiklikleriyle Birlikte İdari Yargı Hâkim Adaylığına Girişte Aranan Öğrenim Koşuluna İlişkin Bir Değerlendirme

Yıl 2011, Sayı: 2, 275 - 292, 01.03.2011

Öz

İdari yargı hakim adaylığına girişte öğrenim koşulunun düzenlendiği 2802 sayılı
Hakimler ve Savcılar Kanunu’nun 8. maddesinin (c) bendinde, 5435 sayılı Kanunun
1. maddesiyle ve 5720 sayılı Kanunun 1. maddesiyle değişiklik yapılmıştır.
Yapılan değişiklikler idari yargı hakim adaylığı için hukuk fakültesinden mezun
olanlara öncelik verme düşüncesinden kaynaklanmıştır. İdari yargı sisteminin ihtiyaç
duyduğu ve idarenin yargısal denetiminde görev alan hakimlerin yeteri kadar
hukuk bilgisine sahip olması zorunludur. Ancak bu zorunluluk hukuk fakültesi
mezunu olmayan ancak hukuk derslerine programlarında yeteri kadar yer veren
fakülte mezunlarının idari yargı hakim adaylığına giremeyeceği anlamına gelmemektedir.
Programlarında yeteri kadar hukuk derslerine yer verildiği tespit edilen
fakülte mezunlarının idari yargı hakim adaylığına alınmasında idari yargı sistemi
açısından büyük önem bulunmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA73ZG84CH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Altundiş

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altundiş, M. (2011). 5435 ve 5720 Sayılı Kanun Değişiklikleriyle Birlikte İdari Yargı Hâkim Adaylığına Girişte Aranan Öğrenim Koşuluna İlişkin Bir Değerlendirme. Ankara Barosu Dergisi(2), 275-292.
AMA Altundiş M. 5435 ve 5720 Sayılı Kanun Değişiklikleriyle Birlikte İdari Yargı Hâkim Adaylığına Girişte Aranan Öğrenim Koşuluna İlişkin Bir Değerlendirme. ABD. Mart 2011;(2):275-292.
Chicago Altundiş, Mehmet. “5435 Ve 5720 Sayılı Kanun Değişiklikleriyle Birlikte İdari Yargı Hâkim Adaylığına Girişte Aranan Öğrenim Koşuluna İlişkin Bir Değerlendirme”. Ankara Barosu Dergisi, sy. 2 (Mart 2011): 275-92.
EndNote Altundiş M (01 Mart 2011) 5435 ve 5720 Sayılı Kanun Değişiklikleriyle Birlikte İdari Yargı Hâkim Adaylığına Girişte Aranan Öğrenim Koşuluna İlişkin Bir Değerlendirme. Ankara Barosu Dergisi 2 275–292.
IEEE M. Altundiş, “5435 ve 5720 Sayılı Kanun Değişiklikleriyle Birlikte İdari Yargı Hâkim Adaylığına Girişte Aranan Öğrenim Koşuluna İlişkin Bir Değerlendirme”, ABD, sy. 2, ss. 275–292, Mart 2011.
ISNAD Altundiş, Mehmet. “5435 Ve 5720 Sayılı Kanun Değişiklikleriyle Birlikte İdari Yargı Hâkim Adaylığına Girişte Aranan Öğrenim Koşuluna İlişkin Bir Değerlendirme”. Ankara Barosu Dergisi 2 (Mart 2011), 275-292.
JAMA Altundiş M. 5435 ve 5720 Sayılı Kanun Değişiklikleriyle Birlikte İdari Yargı Hâkim Adaylığına Girişte Aranan Öğrenim Koşuluna İlişkin Bir Değerlendirme. ABD. 2011;:275–292.
MLA Altundiş, Mehmet. “5435 Ve 5720 Sayılı Kanun Değişiklikleriyle Birlikte İdari Yargı Hâkim Adaylığına Girişte Aranan Öğrenim Koşuluna İlişkin Bir Değerlendirme”. Ankara Barosu Dergisi, sy. 2, 2011, ss. 275-92.
Vancouver Altundiş M. 5435 ve 5720 Sayılı Kanun Değişiklikleriyle Birlikte İdari Yargı Hâkim Adaylığına Girişte Aranan Öğrenim Koşuluna İlişkin Bir Değerlendirme. ABD. 2011(2):275-92.

Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.