BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgi Toplumunu Tanımı ve Bilgi Toplumunun Barındırdığı Hiyerarşi ve Farklılıklar

Yıl 2017, Sayı: 45, 1 - 6, 01.03.2017

Öz

Bilgi çağını yaşadığımız günümüzde, bir telefon hattına bağlı olan bir bilgisayarın bulunduğu her yerde çalışabilmemiz, dünyanın dörtbir yanındaki birçok kişiye biranda bilgi ve mesaj gönderebilmemiz ve herhangi bir zamanda herhangi bir film veya programı internet aracılığıyla izleyebilmemiz mümkün. Çoğunlukla tüm bu işlevler, birbirbirlerini bütünleyen bilgiye ulaşılabilme ile oluşur. Kuşkusuz, şu anda bilgi çağını yaşadığımızı söylesek de ancak toplumlarımızda bundan herkesin demokratik bir biçimde faydalandığını söyleyebilir miyiz? Bu bağlamda, bu çalışmanın temel argümanı bilgi toplumu kavramı ve bu kavram içerisinde varolan toplumlarımızdaki hiyerarşi ve farklılıklar üzerine olacaktır. Çalışmanın başında bilgi toplumuna kısa bir giriş yapılmaktadır. Çalışmanın ana bölümünde bireyler arasında ve değişen çalışma hayatında ve küresel piyasalarda bilgiyi kullanma yollarına kısaca değinilerek bilgi toplumunun farklı boyutları gösterilmeye çalışılmıştır. Bilgi toplumunun bu farklı boyutlarının anlaşılabilmesi bağlamında bu bölümde bazı örneklere yer verilmiştir. Buradaki amaç, bazı teorik ve kavramsal analizlere değinerek soruna cevap bulabilmektir.

Kaynakça

  • Castells, M. (2010): The Information Age: Economy, Society and Culture. The rise of the Network Society. London. Blackwell Publishers. p. 241.
  • Dordick, S. H. and Wang, G. (1993): The Information Society.
  • London. Sage Publications. p. 64. Heap, N., Thomas, R., Einon, G., Mason, R., and Mackay, H. (1995): Information Technology and Society. London. Sage Publications. p. 55.
  • Schiller, I. H. (1996): Information Inequality. London. Routledge. p. 35.
  • Williams, R. (1983): Towards 2000. London. Chatto and Windus. p. 15.

The term of information society and its concealment of hierarchies and differences in our societies

Yıl 2017, Sayı: 45, 1 - 6, 01.03.2017

Öz

Today we are living in what is called an ‘information age’ where we are able to work anywhere that a computer can be plugged into a phone line, to send information to lots of people, and letters all around the world, and to watch any film or programme at any time in an instant by internet. Mostly these functions consist of being able to access additional information. Indeed, we say we are living in ‘information age’ however, does everyone get its benefit democratically in our societies? Regarding to this question, the main argument in this study revolves around the term of ‘information society’ and its concealment of hierarchies and differences in our societies. The study begins with a brief introduction of information society. The main part of study then tries to show dimensions of ‘information society’ and ways of using information through individuals and in the changing patterns of employment, and global market. In order to understand these dimensions of information society, I have posed some examples. The object is to find answers with some detailed theoretical and conceptual analysis employed.

Kaynakça

  • Castells, M. (2010): The Information Age: Economy, Society and Culture. The rise of the Network Society. London. Blackwell Publishers. p. 241.
  • Dordick, S. H. and Wang, G. (1993): The Information Society.
  • London. Sage Publications. p. 64. Heap, N., Thomas, R., Einon, G., Mason, R., and Mackay, H. (1995): Information Technology and Society. London. Sage Publications. p. 55.
  • Schiller, I. H. (1996): Information Inequality. London. Routledge. p. 35.
  • Williams, R. (1983): Towards 2000. London. Chatto and Windus. p. 15.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Sucu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Sucu, A. (2017). The term of information society and its concealment of hierarchies and differences in our societies. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi(45), 1-6.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png