BibTex RIS Kaynak Göster

E-okul Sisteminin Yönetici ve Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Sayı: 45, 7 - 26, 01.03.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, e-okul uygulamalarının değerlendirilmesine yönelik okullardaki yöneticiler ve öğretmenlerin algılarını belirlemektir. “E-Okul sisteminin yöneticiler tarafından değerlendirilmesi” adlı çalışmaya katılanlara yönelik anket ve ölçekler uygulanmıştır. Anket çalışmasındaki ölçek ve değişkenler ile yöneticilerin, yöneticilerin e-okul sistemi ile ilgili algıları test edilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Tarama modellerinin içinden ise genel tarama modeli tercih edilmiştir. Bu araştırmanın evrenini İstanbul ili Pendik İlçesinde 2014-2015 eğitim öğretim yılında devlet ilkokullarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerden oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, İstanbul ili Pendik ilçesinde bulunan okullarda görev yapan basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 230 öğretmen ve yöneticiyi kapsamaktadır. Araştırmada veriler Polat (2011) tarafından hazırlanan “YBSEÖ ölçeği” isimli veri toplama aracı ile toplanmıştır. Veri toplama aracı anketin devlet okullarından görev yapan öğretmen ve yöneticilere uygulanabilmesi için ilgili yerlerden resmi izin alınmıştır. Okullarda görev yapan öğretmen ve yöneticilerin E-okul hakkındaki görüşlerinin ortaya çıkarılması amacıyla ortaya çıkan bu araştırmada kişisel bilgi anketi, “YBSEÖ’’ ölçeği ve e okul yapılandırılmış görüşler formu kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Çoban, G., (2006) “E-Devlet ve İstanbul Valiliği Uygulaması”, Yüksek Lisans Tezi, s:3 Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gökdaş, İ., Kayri, M., (2005). “E-Öğrenme ve Türkiye Açısından Sorunlar, Çözüm Önerileri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,(2) s:2.
  • Gültekin, B., (2006) “Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları ve Toplumsal Açılımları”. Master Tezi, s:32 Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kızılboğa, R., (2010) “Milli Eğitim Bakanlığının E-Okul Uygulamasının Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi ”. Yüksek Lisans Tezi, s:3 Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Meydanlı, M.A., (2010) “E-Devlet ve Türkiye’de E-Devlet Uygulamalarının Kamu Hizmetleri Üzerindeki Etkisi: İçişleri Bakanlığı Mernis Uygulaması”. Yüksek Lisans Tezi, s:1 Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özkan, Y., (2011) “İlköğretim Okulu Yönetici ve Öğretmenlerinin
  • Milli Eğitim Bakanlığının E-Okul Uygulamalarına İlişkin Algıları”.
  • Yüksek Lisans Tezi, s:13 Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Polat, M., (2011) “Yönetim Bilgi Sistemi Olarak E-Okul Uygulamalarının Değerlendirilmesi” Yüksek Lisans Tezi, s:65-73
  • Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tekin, H., (1996), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları, s.312.
  • Özkan, Y., (2011) “İlköğretim Okulu Yönetici ve Öğretmenlerinin Milli Eğitim Bakanlığının E-Okul Uygulamalarına İlişkin Algıları”.
  • Yüksek Lisans Tezi, s:13 Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Polat, M., (2011) “Yönetim Bilgi Sistemi Olarak E-Okul Uygulamalarının Değerlendirilmesi” Yüksek Lisans Tezi, s:65-73
  • Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tekin, H., (1996), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları, s.312.

Evaluation of E-school system by school masters and teachers

Yıl 2017, Sayı: 45, 7 - 26, 01.03.2017

Öz

The purpose of this research is to determine the perception of the teachers and school masters intended to evaluate e-school applications.at schools found in the prefecture of Istanbul and district of Pendik. The data involved in the research have been gathered through data collection tool named “YBSEÖ scale” prepared by Polat (2011). The relevant permission have been acquired from the relevant authorities in order to apply data collection tool survey to teachers and school masters working at public schools.In this research conducted in order to expose the opinions of teaches and masters working at public schools about e-school, we have used personal information survey as well as “YBSEÖ scale and e-school structured opinions form.Data gathered through measuring instrument are then transferred to electronic environment and analyzed in the program SPSS 16.0 as reply to questions asked in the scope of this survey purpose.The following results have been obtained in this research:It is seen that according to participants’ opinion Institution transaction and student transaction the system is “Enough”, whereas for school report period transactions and in general it is at intermediate level.When YBSEÖ scale and sub-factors points given by participants, it is seen that there is no significant difference in their opinion according to the sex, educational background, professional seniority and location where e-school is attached

Kaynakça

  • Çoban, G., (2006) “E-Devlet ve İstanbul Valiliği Uygulaması”, Yüksek Lisans Tezi, s:3 Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gökdaş, İ., Kayri, M., (2005). “E-Öğrenme ve Türkiye Açısından Sorunlar, Çözüm Önerileri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,(2) s:2.
  • Gültekin, B., (2006) “Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları ve Toplumsal Açılımları”. Master Tezi, s:32 Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kızılboğa, R., (2010) “Milli Eğitim Bakanlığının E-Okul Uygulamasının Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi ”. Yüksek Lisans Tezi, s:3 Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Meydanlı, M.A., (2010) “E-Devlet ve Türkiye’de E-Devlet Uygulamalarının Kamu Hizmetleri Üzerindeki Etkisi: İçişleri Bakanlığı Mernis Uygulaması”. Yüksek Lisans Tezi, s:1 Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özkan, Y., (2011) “İlköğretim Okulu Yönetici ve Öğretmenlerinin
  • Milli Eğitim Bakanlığının E-Okul Uygulamalarına İlişkin Algıları”.
  • Yüksek Lisans Tezi, s:13 Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Polat, M., (2011) “Yönetim Bilgi Sistemi Olarak E-Okul Uygulamalarının Değerlendirilmesi” Yüksek Lisans Tezi, s:65-73
  • Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tekin, H., (1996), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları, s.312.
  • Özkan, Y., (2011) “İlköğretim Okulu Yönetici ve Öğretmenlerinin Milli Eğitim Bakanlığının E-Okul Uygulamalarına İlişkin Algıları”.
  • Yüksek Lisans Tezi, s:13 Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Polat, M., (2011) “Yönetim Bilgi Sistemi Olarak E-Okul Uygulamalarının Değerlendirilmesi” Yüksek Lisans Tezi, s:65-73
  • Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tekin, H., (1996), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları, s.312.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Gürel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Gürel, E. (2017). E-okul Sisteminin Yönetici ve Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi(45), 7-26.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png