BibTex RIS Kaynak Göster

Otel İşletmeciliğinde Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi

Yıl 2017, Sayı: 45, 27 - 50, 01.03.2017

Öz

Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi bir kurumun en önemli faaliyetlerindendir. Teknolojinin gelişmesi ile rekabet ortamı giderek yaygınlaşmakta ve birçok kurum ortaya çıkmaktadır. Kurumların bu rekabet ortamında farklılıklarını ortaya koyabilmeleri, kendilerini geliştirmeleri, varlıklarını sürdürebilmeleri ve belirlemiş oldukları hedef kitlesini etkilemesi gerekmektedir. Kurumların amacı, hedef kitleyi etkilemek ve tercih edilmeyi sağlamaktır. Kurumlar, rekabet ortamında tercih edilebilirliğini sağlamak için ilk olarak ürün ve hizmetlerinin hedef kitle tarafından tercih edilmesini sağlaması gerekmektedir. Bu noktada kurumlara değer yaratan bir halkla ilişkiler unsuru olarak itibar yönetimi ortaya çıkmaktadır. İtibar kurumların hedef kitle tarafından nasıl algılandığı ile ilgilidir. Kurumun itibarı ne kadar yüksek olursa kuruma duyulan güven de o kadar yüksek olur ve kurum rekabet ortamında farklılığını ortaya koyar. Çalışmamızda İzmit ve civarında yer alan 3, 4, 5 yıldızlı otellerde çalışanların, itibar yönetimini nasıl algıladığını, kurumsal itibar bileşenlerinden hangi unsurların ön plana çıktığını ortaya koymak için anket çalışması yapılmış ve sonuçlar, tablolar ve yorumlarla belirtilmiştir. Çalışmamız, otellerde çalışanların itibara yönelik bakış açısını ortaya koyma amacıyla hazırlanmıştır.

Kaynakça

  • Akgöz, E. (2009). Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin İtibar Yönetimine Etkileri: Örnek Bir Uygulama, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, 44-47.
  • Engür, Ç. (2012). “ Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi”, Ed. Işık, M., Halkla İlişkilere Giriş, Konya: Eğitim Yayınevi, 144-154.
  • Geçikli, F. (2013). Halkla İlişkiler ve İletişim, (3. Basım), İstanbul: Beta Basım, 136.
  • Gümüş, M., Öksüz, B. (2009). Turizm İşletmelerinde Kurumsal İtibar Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 47.
  • İnce, Z. (2011). Kamu Kurumlarında İtibar Yönetimi: Sağlık Bakanlığı Örneği, (Yüksek Lisans Tezi), İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya, 19.
  • Karaköse, T. (2012). Kurumların DNA’sı İtibar ve Yönetimi, (2. Basım), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 29-39.
  • Karatepe, S. (2008).“Halkla İlişkilerde Güven Yaratma” Reputation Manegement: Confıdence Creatıon In Publıc Relatıons, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, (7):23, 84-94. [8] Peltekoğlu Balta, F. (2009). Halkla İlişkiler Nedir, (6. Baskı), İstanbul: Beta Yayın, 574.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2010). İşletmelerde Halkla İlişkiler, (10. Baskı), Bursa: Alfa Aktüel Yayınları, 93-101.

Public relations and reputation management in hotel management

Yıl 2017, Sayı: 45, 27 - 50, 01.03.2017

Öz

Public relations and reputation management are among the most important activities of an institution. With the advancement of technology, the competition environment has broadened gradually and many institutions have emerged. In this competition environment, the institutions need to put forth their distinctness, improve themselves, sustain their existence and influence the target market they have selected. The aim of the institutions is to influence the target market and achieve preferability. In order to achieve preferability in the competition environment, the institutions firstly need to ensure that their products and services are preferred by the target market. At this point, reputation management steps in as a value creating element of public relations. Reputation is concerned with how the institutions are perceived by the target market. The higher the reputation of the institution, the more trust people have for that institution and the institution puts forth its distinctness in the competition environment. In this study, detailed in 3, 4, 5 star hotels in İzmit region perceive reputation management and which institutional reputation components are foregrounded; and the results have been presented in tables with commentaries. This study aims to put forward the hotel personnel’s point of view about reputation.

Kaynakça

  • Akgöz, E. (2009). Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin İtibar Yönetimine Etkileri: Örnek Bir Uygulama, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, 44-47.
  • Engür, Ç. (2012). “ Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi”, Ed. Işık, M., Halkla İlişkilere Giriş, Konya: Eğitim Yayınevi, 144-154.
  • Geçikli, F. (2013). Halkla İlişkiler ve İletişim, (3. Basım), İstanbul: Beta Basım, 136.
  • Gümüş, M., Öksüz, B. (2009). Turizm İşletmelerinde Kurumsal İtibar Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 47.
  • İnce, Z. (2011). Kamu Kurumlarında İtibar Yönetimi: Sağlık Bakanlığı Örneği, (Yüksek Lisans Tezi), İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya, 19.
  • Karaköse, T. (2012). Kurumların DNA’sı İtibar ve Yönetimi, (2. Basım), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 29-39.
  • Karatepe, S. (2008).“Halkla İlişkilerde Güven Yaratma” Reputation Manegement: Confıdence Creatıon In Publıc Relatıons, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, (7):23, 84-94. [8] Peltekoğlu Balta, F. (2009). Halkla İlişkiler Nedir, (6. Baskı), İstanbul: Beta Yayın, 574.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2010). İşletmelerde Halkla İlişkiler, (10. Baskı), Bursa: Alfa Aktüel Yayınları, 93-101.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Karavar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Karavar, M. (2017). Otel İşletmeciliğinde Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi(45), 27-50.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png