The development of technology during industrial revolution 4.0 is an inevitability. Therefore, this conceptual paper aims to analyze the influence of consumer information and knowledge in the digital era. The research method used is qualitative descriptive, namely conducting a literature review sourced from scientific articles and books related to the research object of this conceptual paper. Based on the research results on this conceptual paper, in today's digital era, consumer behavior has undergone significant changes where digital platforms have become a source of information for the public in making decisions. In addition, the information available on electronic social media can be received differently depending on the knowledge of the consumer.
Univeristas Mercu Buana
Thanks to Universitas Mercu Buana Research Center for Supporting the research activities
Endüstri 4.0 devrimi ile birlikte teknolojinin gelişmesi kaçınılmaz olmuştur. Dolayısıyla makale, dijital çağda tüketici bilgisinin etkisini analiz etmeyi amaçlamıştır. Kullanılan araştırma yöntemi nitel tanımlayıcıdır. Bu sebeple, araştırma konusu ile ilgili olarak bilimsel makalelerden ve kitaplardan bir literatür taraması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına dayanarak, günümüz dijital çağında, dijital platformların karar vermede toplum için bir bilgi kaynağı haline geldiği ve tüketici davranışlarının önemli değişikliklere uğradığı söylenebilir. Ayrıca sosyal medyada platformlarında yer alan bilgiler, tüketici bilgisine bağlı olarak farklı şekilde algılanabilmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Tüm Bölümler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
ACUSBD, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.