Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 2, 119 - 136, 30.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Harel, G. (2013). Reid, D.A. and Knipping, C.: Proof in mathematics education: research, learning, and teaching. ZDM Mathematics Education , 45 , 497–499,DOI 10.1007/s11858-013-0497-3.
  • İskenderoğlu, T. A. (2016). Kanıt ve kanıt şemaları. Matematik Eğitiminde Teoriler , 65-99. Ankara: Pegem yayınları.
  • Knuth, E. J. (1999). The nature of secondary school mathematıcs teachers’ conceptıons of proof. University of Colorado .
  • ...

Matematik Eğitimi Öğretmen Adaylarının Kanıt Şemalarının Ortaya Çıkarılması

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 2, 119 - 136, 30.12.2018

Öz

 Matematik eğitiminde akıl yürütme, problem
çözme ve sorgulama becerilerine verilen önem her gün biraz daha artmaktadır.
Öğrencilerin ise sorgulamaktan ziyade doğru cevabı kaydetme ya da sorgulamada
lider olarak gördükleri öğretmenlerinin kullandıkları yöntemleri yapmakta
ısrarcı oldukları gözlemlenmektedir. Sorgulama becerisini geliştirmede
öğrencilerin sundukları kanıtlar yani cevabın doğruluğuna kendilerini ve
başkalarını nasıl ikna ettikleri önem kazanmaktadır. Kanıtları oluştururken
kullandıkları yapıların sınıflandırmasıyla kanıt şemalarına yönlendirmektedir.
Öğrencilerin kullandıkları kanıt şemalarının öğretmen kaynaklı olduğunu ifade
etmeleri kanıt şemalarının geliştirilmesinde öğretmenlerin varlığına vurgu
yapmaktadır. Öğretmenlerin kullandıkları kanıt yapılarının uzmanlık alan
bilgisi ile doğrudan bir ilişkisi vardır. Öğretmenlerin kanıtlarını ortaya
çıkarabilmeleri adına doğru cevabı bilmesi ve öğretimde uzmanlık alan bilgisi
kapsamında değerlendirebilmesi gereklidir. Bu çalışmada öğretmen adaylarının
uzmanlık alan bilgisi kapsamında matematik eğitiminde kullandıkları kanıt
şemalarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda üç matematik
eğitimi öğretmen adayı ile klinik görüşme yapılmıştır. Ve görüşmeler ile
çalışma yaprağındaki sorular analiz edilerek kullandıkları kanıt şemaları
incelenmiştir. Öğretmen adaylarının dışsal, deneysel ve analitik kanıt
şemalarından üçünü de kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak benzer
kanıt yapılarını kullandıkları ve matematik öğretimine ilişkin uzmanlık alan
bilgilerini kullandıkları gözlemlenmiştir. Bu bağlamda öğretmen adaylarının
eğitiminde kullandıkları kanıt şemalarının gelişimine yönelik farklı eğitimler
verilebilir. Öğretmenlik deneyimlerini içeren stajları gözlemlenerek
uygulamadaki yansımaları incelenebilir.




Kaynakça

  • Harel, G. (2013). Reid, D.A. and Knipping, C.: Proof in mathematics education: research, learning, and teaching. ZDM Mathematics Education , 45 , 497–499,DOI 10.1007/s11858-013-0497-3.
  • İskenderoğlu, T. A. (2016). Kanıt ve kanıt şemaları. Matematik Eğitiminde Teoriler , 65-99. Ankara: Pegem yayınları.
  • Knuth, E. J. (1999). The nature of secondary school mathematıcs teachers’ conceptıons of proof. University of Colorado .
  • ...
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sultan Eldekci

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 6 Ekim 2018
Kabul Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eldekci, S. (2018). Matematik Eğitimi Öğretmen Adaylarının Kanıt Şemalarının Ortaya Çıkarılması. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 119-136.