The
overall objective of this research is to determine the problems experienced by
the displaced teachers as a result of an investigation. This research is a
qualitative work. Data is obtained by interviews. Snowball effect sampling is
used in this research which is the general approach. Workgroup for this
research is based on the teachers who got relocated via an investigation to the
areas Sancaktepe, Kartal Pendik, Üsküdar, Maltepe, Ümraniye and Kadıköy. Within
these subjects, 9 teachers who got relocated in 2008 or later are picked via
the snowball technique. For data farming 2 different forms are used, “Interview
Questions Form” and “Personal Information Form”. According to the findings of
research, some manager’s approached prejudiced to relocated teachers. But after
working with them for a while, reconciliation was concluded. In the process of
investigation, inspectors were coming and going to school which led to other
teachers to feel fear, anxiety, nervousness, or even anger against teachers
undergoing investigation. Even some of the teachers had problems of
communicating with students or colleagues. And relocation process negatively affected
their social lives. Relocated teachers had experienced no difficulty in joining
the professional development activities but had complications in field trips
and sentry duties.
Bu araştırmanın genel amacı, soruşturma sonucunda yer değiştiren
öğretmenlerin yaşadıkları sorunların belirlenmesidir. Bu araştırma nitel bir
çalışmadır. Veriler görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Nitel araştırma
yöntemlerinde sıkça kullanılan kartopu amaçlı örnekleme yöntemi seçilmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ili; Sancaktepe, Kartal Pendik, Üsküdar,
Maltepe, Ümraniye ve Kadıköy ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi
okullarda görevli soruşturma sonucu görev yeri değiştirilmiş öğretmenler
oluşturmaktadır. Bu öğretmenler içerisinden 2008 yılı ve sonrasında soruşturma
sonucu görev yeri değiştirilmiş 9 öğretmen kartopu tekniği ile seçilmiştir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Görüşme Soruları Formu” ile “Kişisel
Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, bazı
yöneticilerinin zorunlu olarak yer değiştirmiş öğretmene karşı ön yargılı
yaklaştığı, ancak, onlarla birlikte çalıştığı süre içerisinde ön yargının
ortadan kalktığı ve çalışma barışının sağlandığı sonucuna ulaşılmıştır.
Soruşturma sürecinde müfettişlerin okula gelip gitmesi, diğer öğretmenler de
korku, kaygı, tedirginlik, hatta kendilerine karşı öfke duymalarına neden
olmuşlardır. Öğretmenlerden bazılarının soruşturma sürecinde ve sonrasında
öğrencilerle iletişim sorunu yaşamışlardır. Soruşturma sonucu yer değişikliği
yapmak, öğretmelerin sosyal hayatlarını olumsuz etkilemiştir. Görev yerleri
soruşturmayla değiştirilen öğretmenlerin, okullardaki duyuru ve mesleki gelişim
çalışmalarında hak ettikleri biçimde yararlandıkları konusunda genel olarak
sorunla karşılaşmadıkları; ancak gezi ve nöbet konularında sorun yaşadıkları
görülmüştür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 28 |