Amaç: Tıp Fakültesi eğitiminin zorluğu ve yoğunluğu nedeniyle tıp öğrencilerinde sedanter yaşam görülmektedir. Farklı metodolojik çalışmalarda görüldüğü gibi, fiziksel aktivite bilişsel işlevleri etkiler. Bu çalışmaların çok azı gençlikle ilgilidir. Bu nedenle tıp fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite ve bilişsel parametrelerini ve birbirleri ile olan ilişkilerini kesitsel bir çalışmada analiz etmeyi amaçlandı.
Araçlar ve Yöntem: Çalışmaya bir tıp fakültesinin tüm sınıflarından 138 öğrenci dahil edildi. Tıp öğrencileri üç ölçeği tamamladı. Fiziksel aktivite IPAQ-SF ile belirlendi. Bilişsel değişkenler otonom öğrenme ve bilişsel esneklik ölçeği ile ölçüldü.
Bulgular: Sonuçlar, toplam, şiddetli ve orta düzeyde fiziksel aktivitenin kız ve erkek öğrenciler arasında önemli ölçüde farklılık gösterdiğini ortaya koydu. Benzer şekilde, öğrenmenin bağımsızlığı da doğumda atanan cinsiyetten etkilenmiştir. İlk üç sınıf öğrencilerinin bilişsel esneklik puanları son üç sınıf öğrencilerine göre daha yüksekti (p=0.001). Bilişsel esneklik tıpta yıllar içinde azaldı.
Sonuç: Korelasyon analizine göre fiziksel aktiviteler ile bilişsel işlevler arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna varılmıştır. Tıp eğitimi ve fiziksel aktivitelerde etkinliği çok fazla araştırmaya konu olmayan otonom öğrenme ve bilişsel esneklik gibi bilişsel işlev çalışmaları gelecekte daha fazla araştırılmalıdır.
-
Purpose: Due to the difficulty and intensity of medical school education, medical students often lead a sedentary lifestyle. As seen in different methodological studies, physical activity affects cognitive functions. Few of these studies are related to youth. Therefore, we aimed to analyze medical students physical activity and cognitive parameters and their association between each other in cross sectional study.
Materials and Methods: 138 students from all classes of a medical faculty were included in the study. Medical students completed three scales. Physical activity was determined by the IPAQ-SF. Cognitive variables were measured by autonomous learning and cognitive flexibility scale.
Results: The results revealed that total, vigorous and moderate physical activity differed significantly between female and male students. Similarly independence of learning was influenced by sex assigned at birth. First three years students’ cognitive flexibility scores were higher than last three year ones (p=0.001). Cognitive flexibility has decreased over the years in medicine.
Conclusion: According to the correlation analysis reported in the study, there was no conclusive link between physical activity and cognitive abilities. Cognitive function studies such as autonomous learning and cognitive flexibility, whose effectiveness has not been the subject of much research in medical education and physical activities should be investigated more in future.
-
-
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Bilimsel Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Dergimiz, ULAKBİM TR Dizin, DOAJ, Index Copernicus, EBSCO ve Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)' de indekslenmektedir. Ahi Evran Tıp dergisi süreli bilimsel yayındır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.