Araştırmada COVID 19 pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim uygulamalarında yaşadıkları problemlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada Çankırı Karatekin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümünde yüksek lisans öğrenimine devam eden ve okul öncesi öğretmenleri ile çalışılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme sorularının kullanıldığı araştırmada, içerik analizi yapılarak veriler değerlendirilmiştir. Öğretmenler, okulların kapanması ve uzaktan eğitim faaliyetlerine geçilmesiyle, alt yapı yetersizliğinden, katılımın sağlanamamasından, ailelerin eğitim faaliyetlerine olan önyargı ve tutumlarından sorun yaşandığını ifade etmişlerdir. Elde edilen sonuçlara dayanarak, uzaktan eğitimle ilgili alt yapı güçlendirme çalışmalarının yapılması, uzaktan eğitimin nasıl yapılacağına ilişkin eğitimlerin verilmesi önerilebilir.
covid 19, pandemi, okul öncesi dönem, öğretmen, uzaktan eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 1, Sayı 2 |
Dergimiz; Cite Factor, Türk Medline, Sobiad Atıf Dizini, Türk Eğitim İndeksi ve Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)'te taranmaktadır.