Günlük hayatta tüm bireyler için
sosyalleşmek ve onun temel yolu olan iletişim olgusu kaçınılmazdır. Toplumun önemli
bir parçası olan engelli birey ve öğrenciler de topluluk içinde iletişim
kurmaya ihtiyaç duyarlar ancak engelli çocuklar, bu süreçte çeşitli sosyalleşme
ve eğitim sorunları ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Engelli çocukların
eğitimde yaşadıkları kısıtları ortadan kaldırmayı ya da en azından azaltmayı
amaçlayan engelli kaynaştırma eğitimi, engelli çocukların eğitim fırsatlarından
faydalanmalarını sağlamaya yöneliktir. Engelli çocukların kendilerini ve
becerilerini geliştirebilecekleri bir eğitim ortamına sahip olmalarında
öğretmenin öğrenci ile sınıf içindeki, veli ile sınıf dışımdaki doğru ve
sürekli iletişimi hayati bir rol oynar. Niğde ili örneğinde ilköğretim sınıf
öğretmenlerinin engelli öğrenciler ve kaynaştırma eğitimine dair görüşlerini
anlamayı amaçlayan bu çalışmada toplam 12 öğretmen ile görüşülmüş ve görüşmeler
tematik analize tabi tutulmuştur. Analiz neticesinde, “rahatsızlık duyma”,
“iletişime açıklık” ile “farklı eğitim ortamı” olmak üzere öğretmenlerce sık
ifade edilen üç tema belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 1 Sayı: 2 |