İnsanlık tarihinde pandemiler, geçmişten günümüze büyük değişimler meydana getirmiştir. Yakın tarihte gerçekleşen en büyük pandemi, Çin Halk Cumhuriyeti’nin Wuhan kentinde ortaya çıktığı düşünülen Koronavirus (Covid-19) salgınıdır. Covid-19 pandemisinin getirdiği olumsuz etkinin ne kadar süreceği tam olarak bilinmemektedir. Bu bilinmezlik içerisinde birçok ülkede tedbir amaçlı getirilen kısıtlamalar sebebiyle birçok alanda olduğu gibi tüketici davranışlarında da bir takım değişmelere neden olmuştur. Bu çalışmanın amacı, Covid-19 pandemisinin e-ticaret sektöründe tüketici davranışlarında nasıl bir değişim yarattığını tespit etmektedir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden literatür taraması şeklinde yapılırken burada, literatürde pekte rastlanmayan ve birçok alanla bağlantılı şekilde yorumlama olanağı sağlayan PESTE analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak, salgın sırasında sağlık, hijyen ve kişisel bakım ürünlerine olan talep artmıştır. Öte yandan giyim, aksesuar ve lüks tüketim ürünlerinin talebinde ise azalma meydana gelmiştir. PESTE analizinin sonucuna bakıldığında pandeminin politik, ekonomik, sosyolojik, teknolojik ve ekolojik davranışları geliştirdiği/değiştirdiği gözlemlenmiştir.
COVID-19 E-Ticaret Tüketici Davranışı Yenilikçi Davranış PESTE
Pandemics in human history have brought about great changes from the past to the present. The most serious outbreak in recent history is Coronavirus (Covid-19), which is thought to have started in Wuhan, People’s Republic of China. How long the negative effects of the Covid-19 pandemic will last is unknown. In this obscurity, some changes have been observed in customer behaviour as well as several areas due to the precautionary restrictions in many countries. This study aims to identify what kind of changes the Covid-19 pandemic has caused in e-commerce and customer behaviour. While the study was conducted with a literature review, one of the qualitative research techniques, PESTE Analysis which is rare in literature and provides the opportunity to evaluate the results in an interdisciplinary manner was also used. As a result, has increased demand for health, hygiene and personal care products during the pandemic. On the other hand, demand for several services such as travel and entertainment has decreased. When we look at the result of the PESTE analysis, Pandemic has been observed to develop/change political, economic, sociological, technological, and ecological behaviours.
COVID-19 E-Commerce Consumer Behavior Innovative Behavior PESTE.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ekonomi, İş Sistemleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Haziran 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |