Abstract
Mizah, geçmişten günümüze toplumun her kesimi tarafından kullanılan
önemli bir iletişim olmuştur. Arapça kökenli bir kelime olan mizah,
dilimizde gülmece olarak karşılık bulmaktadır. Mizahın kültürden kültüre
değişen, öznel ve çok boyutlu bir kavram olması nedeniyle kesin bir
tanımlama yapmak zorlaşmaktadır. Bu çalışmanın amacı ise mizahın
bilişsel süreçlerde, iletişim süreçlerinde ve kaygıyla başa çıkmada
kullanımının çeşitli demografik özellikler bakımından incelenmesidir.
Araştırmanın örneklemi çeşitli fakültelerde eğitim gören 205 üniversite
öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre yaş,
cinsiyet, bölüm ve sosyal ilişki doyumu değişkenlerinin mizahla olan
ilişkisinde anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Bunlara karşın aile yapıları
ve gelir açısından anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.